Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos synnyttää sairaalassa, niin saako synnytysasennon itse valita?

Vierailija
25.12.2016 |

Vai pitääkö synnyttää puoli-istuvassa asennossa?

Kommentit (26)

21/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

En saanut päättää. 3 x synnytystä NKL:lla.

Tämä on kyllä törkeää... :-(

No jaa. Ei ole törkeätä. Tilanteen mukaan mentiin ja kaikissa synnytyksissä tekijöitä, jotka estivät haluamieni synnytysasentojen toteuttamisen. Jakkaralla olisin halunnut synnyttää kaikissa synnytyksissä mutta tilanteet sellaisia että sängyssä synnytin puoli-istuvassa asennossa.

Silloin kyse ei ole siitä, että et SAANUT.

No onhan. En saanut synnyttää jakkaralla koska...Nykyään kyllä saa vastaavissa caseissa synnyttää vaikka päällään seisten.

Vierailija
22/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asennoissa olette synnyttäneet?

Onko kukaan synnyttänyt seisaaltaan?

Minä olen! Nro 5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette saaneet päättää, niin miten se päätös evättiin teiltä? Sanottiinko teille vaan että tässä ja tässä asennossa nyt olette vai miten se meni?

Sanoin kätilölle, että aiemmista synnytyksistäni tiedän että selällään jalat koukussa on minulle paras synnytysasento. Mutta ei, eihän se käynyt. Kätilö jankutti ja jankutti että minun on kokeiltava kyljellään. Suostuin lopulta ja hirveäähän se oli. Jotenkin hän sai puhuttua minut myös pystyasentoa kokeilemaan, ei yllättäen tullut mitään. Seuraaksi hänen mielestään jakkara oli avain onnistumiseen. Tässäkin vaiheessa sanoin etten pysty olemaan siinä asennossa, haluan selälleen... Ei käynyt. Lopulta tähän joka asennossa koluamiseen oli mennyt niin kauan aikaa että en enää jaksanut ponnistaa. Tai pakkohan se oli sitten jaksaa, mutta olin tämän synnytyksen jälkeen niin totaalisen loppu. Mietin vieläkin olisinko voinut sanoa napakammin että kuules nyt tyttö, minä se tässä kokeneena synnyttäjänä varmaan tiedän mihin pystyn..! Aika napakasti kyllä sanoinkin, mutta ihan oikeasti, hän ei vaan kuunnellut. Siitä jäi kyllä huono maku ja jotenkin avuton olo. Sekin harmittaa kun synnytyskertomuksessa lukee että "äiti uupunut, alkaa väsyä ponnistamiseen" - no kai nyt sellaisen jumpan jälkeen :-/

Vierailija
24/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa valita. Ellei sitten kyse ole esim siitä että lapsen sydänäänet laskee tietyssä asennossa tms.

Itsekin pidin puoli-istuvaa synnytysasentoa vastenmielisenä ennen esikoisen syntymää. Mutta tosipaikan edessä se oli ainoa asento jossa jaksoin ponnistaa.

Kuopuksen synnytys oli lyhyempi, silloin jaksoin sentään kyljellään ponnistaa :,D

Ehkä kolmannen kanssa "saan" sen haluamani jakkarasynnytyksen sitten .. hahhah

Vierailija
25/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöillä voi joskus olla hyvinkin vahva kokemus että hän kyllä tietää parhaiten (=kunnos päällepäsmäreitä). Olen vähän tuttujen kanssa verrannut kokemuksia ja tulimme siihen tulokseen että voi sitä raukkaa kenen kohdalle osuu venäläinen kätilö.

Vierailija
26/26 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut pakotettiin kyljelleni vaikka olisin halunnut synnyttää selälläni. Kuulemma siksi ettei vauvaan kohdistu liikaa painoa tjsp. Siinä tilanteessa menin vähän paniikkiin kun lapsi oli tulossa parilla ponnistuksella ulos. Kaverilla oli sama kätilö ja silloin ei kuulemma ollut mitään ongelmaa joten en tiedä mistä oli kyse. Normaali synnytys oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi