Lihottaako muka jokin lääke OIKEASTI?
Tiedän kyllä, että jotkut lääkkeet voivat lisätä ruokahalua, turvottaa ja kerätä nesteitä.
Mutta luoko muka jokin lääke ihan tyhjästä LÄSKIÄ?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa kun on joku sellainen lääketieteellinen tila, johon joutuu moisia lääkkeitä syömään, niin ei ehkä ihan ensimmäisenä ole mielessä se, että mitenkähän nyt estän sen että en syö hevosen annoksia tähän kamalaan nälkään. Silloin todennäköisesti ihmisellä on joku muu niin iso kriisi päällä, että joku lihominen tai suupalojen vahtiminen ei vaan tule mielen viereenkään. Silloin ap:n kaltaiset voivat pitää leipäläpensä kiinni, jättää utelematta ja neuvomatta, koska todennäköisesti tällainen avautuminen on ikään kuin yrittäisi kerjätä verta nenästään.
Huoh. Syön itsekin ketipinoria, ja minun elämässäni on ihan valtava kriisi menossa.
Silti, en ole lihonut yhtään, koska vaikka syön ketiapiinia ruokahaluni on vähentynyt.
Ap
Minulla on beetasalpaajalääkitys ja lääkärin mukaan se pienentää energiankulutusta hidastamalla sydämen sykettä ja heikentämällä ääreisverenkiertoa. Siis jos minulla olisi kaksossisko, joka olisi täsmälleen saman kokoinen ja liikkuisi ja söisi yhtä paljon, mutta ei käyttäisi tätä lääkettä, minä painaisin enemmän.
Vittu että mua ärsyttää kaikki tällaiset saivartelijat. Olkaa tyytyväisiä vartaloihinne, kun ette kerta koskaan liho tai voi ymmärtää toisten lihomista. Olkaa onnellisia jos nämä lihottavat lääkkeet laihduttavat. Olkaa onnellisia jos pystytte sitä hillitöntä nälkää vasten taistelemaan. Olkaa onnellisia jos pystytte tiedostamaan, että lääke jota syötte, saattaa vaikuttaa aineenvaihduntaa hidastavasti ja osaatte sitten toimia oikein. Mutta onko jumalauta pakko tulla saivartelemaan, että lääkkeet ei lihota vaan se ihminen ihan itse syö itsensä lihavaksi. No voin kertoa, että kun joutuu tällaista lääkettä syömään niin on mielessä ihan joku muu kuin lihominen ja vartalon ulkonäkö. Jos teillä on aikaa ja jaksamista miettiä silläkin hetkellä, mitä suuhunne pistätte, niin olkaa onnellisia. Ja ennen kaikkea, olkaa onnellisia jos ette koskaan joudu näitä asioita omalla kohdallanne pohtimaan.
Itse syön monta erilaista "lihottavaa lääkettä", masennuslääkkeistä kipulääkkeisiin. Olen ylipainoinen, ylipaino johtuu siitä että syön epäterveellisesti. Mutta, olen myös huomannut että välillä lääkkeet turvottaa jonkun verran, jonkun päivän ajan. Sen parin päivän jälkeen neste tulee luonnollista tietä ulos, huomaa kun välillä ei tarvitse ollenkaan käydä pissalla vaikka kuinka juo ja välillä saa juosta jopa pari kertaa tunnissa vessassa ja tulee reippaasti pissaa, vaikka ei pahemmin joisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa kun on joku sellainen lääketieteellinen tila, johon joutuu moisia lääkkeitä syömään, niin ei ehkä ihan ensimmäisenä ole mielessä se, että mitenkähän nyt estän sen että en syö hevosen annoksia tähän kamalaan nälkään. Silloin todennäköisesti ihmisellä on joku muu niin iso kriisi päällä, että joku lihominen tai suupalojen vahtiminen ei vaan tule mielen viereenkään. Silloin ap:n kaltaiset voivat pitää leipäläpensä kiinni, jättää utelematta ja neuvomatta, koska todennäköisesti tällainen avautuminen on ikään kuin yrittäisi kerjätä verta nenästään.
Huoh. Syön itsekin ketipinoria, ja minun elämässäni on ihan valtava kriisi menossa.
Silti, en ole lihonut yhtään, koska vaikka syön ketiapiinia ruokahaluni on vähentynyt.
Ap
No mitä sä sitten iniset? Sullahan on kaikki ihan hyvin. Se että sun ruokahalu on vähentynyt ei poista sitä tosiasiaa, että joillain se menee toisin päin. Ei kennelläkään muulla voi olla toisin kun mulla tää on näin, ärsyttävä olet.
Vierailija kirjoitti:
Insuliinista sanotaan jatkuvasti noin, jopa lääkärit.
Siltikään se ei lihota sinänsä, siinä ei ole energiaa.Mitä tuon insuliinin lihotusväitteen takana on?!
Insuliini on varastohormoni, joka varastoi tehokkaasti syödyn sokerin rasvana.
No kyllä ne e-pillerit ainakin turvottaa ja lihottaakin. Samoin jotkut mielialalääkkeet, osa mielialalääkkeistä sitten toimii taas päinvastoin.
Tottakai. Aika monissa lääkkeissä on haittavaikutuksina lueteltu "painon nousu", joten mikä Ap on ongelma nyt sitten?
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ne e-pillerit ainakin turvottaa ja lihottaakin. Samoin jotkut mielialalääkkeet, osa mielialalääkkeistä sitten toimii taas päinvastoin.
Miksi alapeukku? Ihan noiden lääkkeiden yleisissä sivuvaikutuksissa lukee painon nousu, ihan vitsilläkö se on sinne kirjoitettu?
Niille, jotk eivät osaa lukea (tämä kaikki tuli jo ensimmäisellä sivulla ja suurin psa aloituksessa):
-syön itse ketipinoria
-tiedän, että se voi lisätä ruokahalua
-tiedän, että se voi hidastaa aineenvaihduntaa
-tiedän, että se voi turvottaa
-tiedän, että se voi kerätä nesteitä
-Mutta sitä en ymmärrä, että eihän MIKÄÄN lääke voi luoda tyhjästä läskiä
Ap
E-pillereillä olin 63kg, nyt ilman pillereitä olen 57kg ja syön enemmän kuin pillereiden aikana.
Mikä sulla ap nyt on ongelmana? Mikset kysy lääkäristä lihottaako arvon ketipinorisi? Hitostako me sitä voidaan tietää mitä sä täällä vouhkaat?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku? Ihan noiden lääkkeiden yleisissä sivuvaikutuksissa lukee painon nousu, ihan vitsilläkö se on sinne kirjoitettu?
Siitä, että ei siinä tule lisää läskiä ilman että syö mitään. Ruokahalu, turvotus, nesteet yms. voivat lihottaa ja aineenvaihdunta hidastua, mutta lääke ei luo itsestään läskiä.
Ap
No, sitten ilmeisesti lääkkeet eivät myöskään laihduta ja voin ottaa kaiken kunnian laihtumisesta itselleni kun lääkkeet veivät ruokahalun ja makeanhimon ja tehostivat aineenvaihduntaa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Aika monissa lääkkeissä on haittavaikutuksina lueteltu "painon nousu", joten mikä Ap on ongelma nyt sitten?
No se vaan provoilee ja purkaa omaa pahaa oloaan. Eipä näihin kannattaisi vastata, vaikka itsekin juuri niin teen.
Vierailija kirjoitti:
OLEN VASTANNUT TÄHÄN JO MONHA KERTAA.
Mikään lääke ei voi lihottaa jos ei syö mitään/syö hyvin kevyesti MUUTA KUIN turvottamalla ja keräämällä nesteitä (joista ei tule läskiä).
Ap
Ehkä mikään lääke ei lisää sitä läskiä, mutta jos ruokahalu reippaasti kovenee niin silloinhan se lääke on ns osatekijä siinä läskin tulossa. Ja lääkkeiden aiheuttamaa ruokahalua ei tosiaankaan voi hallita, se on menoa sitten. Sama homma jos lääke vie ruokahalun niin se oikeasti vie sen etkä sä voi siinä alkaa syömään koska se on niin pahasti mennyt.
Ne on kovaa tavaraa noi lääkkeet. Syökää niitä vain jos oikeasti on suuri tarve. Jos on mahdollista olla ilman niin älkää syökö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OLEN VASTANNUT TÄHÄN JO MONHA KERTAA.
Mikään lääke ei voi lihottaa jos ei syö mitään/syö hyvin kevyesti MUUTA KUIN turvottamalla ja keräämällä nesteitä (joista ei tule läskiä).
Ap
No mitä sä sitten täällä kysyt kerta tiedät itse vastauksen? :D
Vierailija kirjoitti:
No, sitten ilmeisesti lääkkeet eivät myöskään laihduta ja voin ottaa kaiken kunnian laihtumisesta itselleni kun lääkkeet veivät ruokahalun ja makeanhimon ja tehostivat aineenvaihduntaa.
Niin, vie ruokahalun ja tehostaa aineenvaihduntaa.
MUTTA VAIKKA MENISI PÄIN VASTOIN NIIN EI SE YHTÄÄN LÄSKIÄ VOI LUODA TYHJÄSTÄ! Siis ihan oikeasti, ettekö osaa lukea?
Ap
Tämä on juuri yhtä fiksu ajatus kuin sanoa masentuneelle että "piristypäs nyt vaan" ja olettaa, että ongelma poistuu. Totta toki on, että pilleri ei läskiksi muutu, mutta voi muuttaa aineenvaihduntaa ja syömisen säätelyä.
Ongelma on todellinen eikä ollenkaan helppo ratkaista. T. tällaisten potilaiden kanssa työskentelevä ravitsemusterapeutti (joka on itsekin erään lääkkeen kanssa onnistunut jokusen kilon kerryttämään. Onneksi pystyn elämään ilman kyseistä lääkettä; joillekin vastaavat lääkkeet ovat elämää ylläpitäviä ja sivuvaikutusten kanssa pitää vaan pärjätä).