miten vaahtomuovi - ja sijauspatja eroavat toisistaan?
10v lapselle olisi tarkoitus ostaa uusi patja. Kumpi parempi tämän ikäiselle? Poika kova urheilemaan ja ajoittain valittelee kovan treenin jälkeen selkäänsä. Painoa hänellä 35kg.
Kommentit (8)
Joustinpatja on myrkkyä selkävaivaiselle...
Olet aikuinen, etkä osaa tehdä vielä eroa patjojen välillä? Mun mielestä kuitenkin ongelma on treeneissä. Lapsen ei kuulu treenata niin kovaa tai sillä tavalla väärin, että on koko ajan selkä kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Olet aikuinen, etkä osaa tehdä vielä eroa patjojen välillä? Mun mielestä kuitenkin ongelma on treeneissä. Lapsen ei kuulu treenata niin kovaa tai sillä tavalla väärin, että on koko ajan selkä kipeä.
kirjoitinko, että lapsella koko ajan selkä kipeänä? Selkä vaivaa siis ajoittain, kerran pari kuukaudessa maksimissaan ja lyhyen ajan kerrallaan. Jalkapalloa harrastaa kilpajoukkueessa ja treenin välillä todella rankkoja.
Toisessa patjassa on jouset, toisessa ei. Selkäkipuun auttanee joku pilatesrulla tai piikkimatto.Joku vois varovasti painella kipukohtia jotka luultavasti sijaitsevat alaselässä.
Kysy neuvoa patjakaupassa. Itselleni paras vaihtoehto on kohtuullinen kova joustinpatja, jonka päällä paksu sijauspatja, jota voi vaihtaa pehmeämpään ja paksumpaan tarvittaessa.
Ota se tenava mukaan patjakauppaan ja anna kokeilla mahdollisimman monia erilaisia patjoja. Älä kuitenkaan usko sinisilmäisesti kaikkia patjamyyjän puheita! Jos olisin itse valitsemassa, ostaisin joustinpatjan ja siihen laadukkaan petauspatjan, ei liian kovaa. Ammattitaitoinen myyjä osannee sanoa, mikä kovuus / pehmeys on sopiva lapsesi painolle (ota huomiaan, ettei patjaa osteta joka vuosi, eli jonkinlaista "kasvunvaraakin" pitää olla).
Sekä vaahtomuovi- että joustin patjoissa on pehmeitä patjoja ja kovia patjoja, sekä toisaalta tukevia ja fletkuja (mikä ei ole sama kuin kova tai pehmeä). Molemmista löytää hyvän vaihtoehdon niin lapselle kuin aikuisellekin. Yleensä kovempi ja tukevampi on parempi, jotkut tarvii pehmeätä (mutta ei ne selkävaivaiset) ja fletkut taas on halvempia molemmissa kategorioissa. Jos ostaa. Aahtomuovipatjan, kannattaa kiinnittää huomiota painoon ja tukevuuteen, jos jousipatjan, kannattaa katsoa paljonko jousia on.
Sorry äskeinen, piti kirjoittaa joustinpatja, ei sijauspatja. Ap