Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa 5-6 kysymykseen

Vierailija
05.07.2008 |

.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättyisi "ajallaan" kun ensimmäinen meni yliaikaiseksi ja lopulta käynnistettiin? Myös äitini raskaus meni lähes yliaikaiseksi minua odottaessaan, liekö tällä mitään vaikutusta?

Vierailija
2/8 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sattumaa, ei voi ennustaa, koska syntyy. Ja muistathan, että normaali raskauden kesto on 38-42 viikkoa, vasta yli 42 viikkoa on yliaikainen.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen syntyi 42+3, ja odottavan aika oli pitkä :)

Vierailija
4/8 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se aina on. Kannattaisi jo alkuraskaudessa ajatella laskettu aika sinne 42 viikolle. Onnea loppuraskauteen ja synnytykseen.

klö

Vierailija
5/8 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana viikolla 23. Mulla on välillä sellaisia alavatsakipuja ja olisin kysellyt et onko se ihan normaalia. Eivät ole supistuksia, kun vatsa ei kovetu, mutta eivät myöskään muistuta alkuraskauden vihlovia, toispuoleisia alavatsakipuja. Nämä tuntuvat koko alavatsassa molemmilla puolilla samaan aikaan ja tunnen ne voimakkaampina, jos liikun niin, että joudun käyttämään vatsalihaksia. Tuntuu vähän siltä, kuin joku painaisi vatsaa tai samalta kuin lihaskivut urheilun jälkeen.

Vierailija
6/8 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana viikolla 23. Mulla on välillä sellaisia alavatsakipuja ja olisin kysellyt et onko se ihan normaalia. Eivät ole supistuksia, kun vatsa ei kovetu, mutta eivät myöskään muistuta alkuraskauden vihlovia, toispuoleisia alavatsakipuja. Nämä tuntuvat koko alavatsassa molemmilla puolilla samaan aikaan ja tunnen ne voimakkaampina, jos liikun niin, että joudun käyttämään vatsalihaksia. Tuntuu vähän siltä, kuin joku painaisi vatsaa tai samalta kuin lihaskivut urheilun jälkeen.

Joku tulehdus voi oireilla kuvaamallasi tavalla, esim. piilevä virtsatietulehdus tai kohdunsuun streptokokki. Pyydäpä, että neuvolassa otetaan asiaankuuluvat näytteet pian, ellei jo ole otettu.

klö

Vierailija
7/8 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kivut ei siis ole koko ajan, mutta tulee aina välillä. Sun mielestä ei siis ole normaalia?

Vierailija
8/8 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kivut ei siis ole koko ajan, mutta tulee aina välillä. Sun mielestä ei siis ole normaalia?

Ei kuulosta niin huolestuttavalta, että päivystykseen tarvitsisi lähteä. Syy olisi kyllä hyvä selvittää, voipa olla myös häpyliitoksen löystymiseen liittyvää kipua.

klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän