Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua vähätellä rähinäjouluja kokeneiden tuskia mutta...

M23
24.12.2016 |

...tekin voisitte ymmärtää että kaikki eivät muutu alkoholista väkivaltaiseksi. Älkää siis tuomitko vanhempia jotka ottavat lasten läsnäollessa jos siitä ei ole lapsille harmia.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään minä ja isäni saimme saarnan alkoholinkäytöstä ja kysyttiin miksi edes joulua ei voisi olla ilman viinaa. Isäni juo joskus saunan jälkeen yhden oluen ja minä olen viimeksi kesällä juonut alkoholia. Joimme kummatkin nyt jouluruoan kanssa lasilliset viiniä ja tästäkös aikuiset sukulaiset kauhistuivat. Onhan nyt aikuisten erittäin maltillinen alkoholinkäyttö aivan hirveää!

Vierailija
2/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenna palsta täyttyy aloituksista, kuinka mies veti taas kerran örvelökännit ja oksensi matolle ja riideltiin yöllä ja ukko makaa krapulassa koko päivän.

Ja ennen joulua samat ihmiset hurskastelevat, että heillä sitä ei oteta kuin se yksi lasi viiniä

Niin tuttua kamaa jo tällä palstalla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

...tekin voisitte ymmärtää että kaikki eivät muutu alkoholista väkivaltaiseksi. Älkää siis tuomitko vanhempia jotka ottavat lasten läsnäollessa jos siitä ei ole lapsille harmia.

Ajatteletko oikeasti että kyse on ainoastaan rähinästä tai väkivallasta. Kännissä hihittelevät aikuiset eivät ole mukavaa seuraa, eihän niitä kestä edes selvät aikuiset, miksi lasten pitäisi?

Etenkin jos selvinpäin ovat lähes puhumattomia ja ilottomia tyyliin ilo ilman viinaa on teeskentelyä.

Vierailija
4/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juotiin juuri jouluglögit minä, mies ja vanhin tytär (18v), kamalaa. kyllä nuo alaikäiset kärsii nyt.

Vierailija
5/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja huomenna palsta täyttyy aloituksista, kuinka mies veti taas kerran örvelökännit ja oksensi matolle ja riideltiin yöllä ja ukko makaa krapulassa koko päivän.

Ja ennen joulua samat ihmiset hurskastelevat, että heillä sitä ei oteta kuin se yksi lasi viiniä

Tuskin ovat samoja ihmisiä. Jokaiseen täysi-ikäiseen jouluuni on lasi viiniä kuulunut. Kukaan ei ole örveltänyt. Useimmille 1 lasi on 1 lasi.

Vierailija
6/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ovat samoja ihmisiä. Jokaiseen täysi-ikäiseen jouluuni on lasi viiniä kuulunut. Kukaan ei ole örveltänyt. Useimmille 1 lasi on 1 lasi.

12 cl, 24 cl vai 36 cl... 1 - 2 - 3 annosta jne. Lasilinen on venyvä käsite. Pari tuollaista 36 cl ja viinipullo on tyhjä.

Vierailija
7/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 cl, 24 cl vai 36 cl... 1 - 2 - 3 annosta jne. Lasilinen on venyvä käsite. Pari tuollaista 36 cl ja viinipullo on tyhjä.

Tätä te raittiussaarnaajat olette jankuttaneet yli sata vuotta. Jos sinulla

On sekä huono viina- että laskupää, älä ota.

Vierailija
8/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On venyvä käsite mutta useammille ei se viinipullokaan vielä örvellystilaa aiheuta. Piste.

Vierailija
9/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo niin kulunutta. Uskon, ettei suurinta osaa kiinnosta pätkääkään toisten juomiset. Mutta sääliksihän se käy, kun  turvakodit ovat jouluna täynnä ja poliisien aika menee kotihälytyksiin. Miksihän näin on, vaikka kukaan ei juo, kuin sen kuuluisan lasillisen.

No, onneksi ei ole tuota ongelmaa. Juokaa niin paljon, kuin haluatte.

Vierailija
10/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään minä ja isäni saimme saarnan alkoholinkäytöstä ja kysyttiin miksi edes joulua ei voisi olla ilman viinaa. Isäni juo joskus saunan jälkeen yhden oluen ja minä olen viimeksi kesällä juonut alkoholia. Joimme kummatkin nyt jouluruoan kanssa lasilliset viiniä ja tästäkös aikuiset sukulaiset kauhistuivat. Onhan nyt aikuisten erittäin maltillinen alkoholinkäyttö aivan hirveää!

Sinä sanot lasillinen, tosiasiassa se lasillinen vastaa jotain puolta koria kaljaa ja kun vauhtiin päästään niin miksi jättää puoleen koriin. Jos joudut aamuisin laskeskelemaan että voitko mennä auton rattiin jo vai vasta iltapäivällä niin lasillisesi on aika suuri.

Vierailija
11/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni juurikin rähinäangstikännääjä, mutta todellakin ymmärrän etteivät kaikki ole, eivät edes juo känniin asti.

Tuskinpa se ryyppääminen olisi niin edes haitannut jos olis ollut hilpeällä päällä vaan.

Vierailija
12/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aina tällä palstalla sanoo juovansa vain yhden lasillisen viiniä. Musta se on tuhlausta, hyvä viini ei avattuna ole säilöttävä tuote.

No mä sanon sen suoraan!

Mulla menee jouluna viinipullollinen valkoviiniä. Ei tarvitse edes jakaa kun mies on enemmän olutmiehiä. Enkä todellakaan ole humalassa vaikka koko pullo menee kevyesti illassa.

Hiprakkaa joulua kaikille

Vierailija
13/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aina tällä palstalla sanoo juovansa vain yhden lasillisen viiniä. Musta se on tuhlausta, hyvä viini ei avattuna ole säilöttävä tuote.

No mä sanon sen suoraan!

Mulla menee jouluna viinipullollinen valkoviiniä. Ei tarvitse edes jakaa kun mies on enemmän olutmiehiä. Enkä todellakaan ole humalassa vaikka koko pullo menee kevyesti illassa.

Samoin sinulle, meillä samoin. Ja aamusta silti ylös muksujen kanssa. Eikä rähinää :)

Vierailija
14/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hekö edustavat suomen kansaa?

Vierailija
15/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ihmisryhmä usein edusta sitä sakkia joka vetää kilarit joka viikonloppu. T: aikuinen

Vierailija
16/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää juoda alkoholia ollenkaan, ikinä?

Meillä mies "juo muutaman", tarkoittaa että aamusta alkaen naukkaillaan paukkua ja illalla on ihan raivostuttavan ärsyttävä. Ja vittuilee, loukkaa ja haukkuu. Meillä tyttö 1v3kk ja hän ei ansaitse sellaista. Jo tietää että isi on humalassa ikävä.

Minusta tuntuu se viinilasi ruuan kanssa olevan tekosyy vain pikku hiprakalle. Viiniä saa alkoholittomanakin. Ja oikeasti löytyy tuhat kertaa paremman makuista ruokajuomaa kuin joku käynyt rypälemehu...

Kyllä lasten kanssa kun ollaan, pitää olla nollatoleranssi.

Vierailija
17/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Miksi perheen joulu pitää pilata?

Vittu että mä vihaan juoppoja.

Vierailija
18/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vai perhe? Siinäpä kysymys. Ei kuulu viinit sun muut lapsiperheisiin. Yhdestäkin tulee jo hiprakkaan varsinkin jos (muka) harvemmin juo.

Miksei voi olla juomatta? Onko niin kovat himot alkoholiin vai?? Hyi yök miten junttia touhua.. Kyllä raittius ja terveelliset elämäntavat on in

Vierailija
19/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä sanon sen suoraan!

Onko käynyt mielessä, että monessa pöydässä on useampi täysi-ikäinen? Ja tiedoksesi myös että avattukin viini säilyy jokusen päivän jos sen sulkee uudestaan. Punaviinille tekee usein jopa hyvää.

Vierailija
20/36 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun ei ole ne samat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän