Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko LinkedIn wt?

Vierailija
24.12.2016 |

Tuntuu jotenkin ahdistavalta että minun pitäisi markkinoida itseäni.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukija kirjoitti:

On se ok jos hakee töitä tai haluaa koko maailman tietävän oman työ- ja opiskeluhistorian..

Kun en ole facessakaan niin en halua tuonnekaan tietojani ja pärstääni laittaa. Ei yhtään kiinnosta se että joutuu uteliaiden entisten tuttujen stalkkaamaksi.

Vierailija
22/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni työnantaja pyytää Linkedin sivuja hakemukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo LinkedIn voi olla wt mutta mitä väliä, jos se on työkalu uuteen uraan. Mitä helvetin väliä? Ja kyllä se työhistoria on jollekkin näytettävä kun hakee töitä. Loppujen lopuksi tuskin kukaan selaa ja stalkkaa siellä niinkuin Facebookissa jonne mammat laittaa kuvia synnytystä myöden.

Ei ole softan syy jos työhistoria ja taidot aiheuttaa ahdistusta kun ei kehtaisi julkaista.

Vierailija
24/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan Facebook: jos et ole siellä, et ole kiinnostava.

T: Rekrytoija

Paskaar!

Vierailija
25/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siellä aktiivisesti. Oma alani on sen verran pieni, että "verkostoituminen" tapahtuu käytännössä joutumalla tekemisiin toistensa kanssa, eikä minulla ole mielenkiintoa solmia suhteita muihin kumminkaimantuttuihin.

Vierailija
26/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa itsensä tyrkyttämistä ja kehumista kuin muukin some-roska. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Vierailija
27/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koliskoon jos sillä saa töitä. Mitä väliä, muutenkin vaikea saada töitä.

Juuri tällaisella jalolla neutraalilla tavan rehti tallaaja-asenteella harvoin saakaan polkua raivattua, kun kaikki pitää aina olla juuri sitä "vaatimaton Maija Pentti Suomesta"-meininkiä. Eikö kukaan usko itseensä ja tätä kautta muihin?

Nimim. Työura nousi LinkedInin kautta

Vierailija
28/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun pitää vastata kysymykseen: mitä osaat?

"No en minä ala itteäni kehumaan, samaa siinä ku muut. Mitä utelet."

"Joo. Eli et mitään."

"Aijaa! Täällä katotaan vaan muita alas päin. Heti kun haluu olla vaan oma ittensä ni aletaan tökkimään"

Vierailija
29/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maijapentti kirjoitti:

Koliskoon jos sillä saa töitä. Mitä väliä, muutenkin vaikea saada töitä.

Juuri tällaisella jalolla neutraalilla tavan rehti tallaaja-asenteella harvoin saakaan polkua raivattua, kun kaikki pitää aina olla juuri sitä "vaatimaton Maija Pentti Suomesta"-meininkiä. Eikö kukaan usko itseensä ja tätä kautta muihin?

Nimim. Työura nousi LinkedInin kautta

No, ehkäpä tuossa se ero sitten onkin. Olen tähän mennessä löytänyt oman alan hyviä töitä helposti ilman LinkedIniä (enkä ole facebookissakaan) ja urakehityksellä menee hyvin.

Vierailija
30/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn on paikka jossa ihmiset joita et tunne kehuvat sinua taidoista joita sinulla ei ole.

Eipä siinä, minä olen siellä ja olen kokenut sen hyödylliseksi. Toisaalta meille on puolen vuoden sisällä rekrytty parisen kymmentä uutta työntekijää, ja hihasta heittäen ainakin neljännes on sellaisia kenellä ei ole LinkedIn-profiilia lainkaan. Näkisin että ei profiilia on parempi kuin huonosti ylläpidetty profiili. Jos et jaksa pitää sitä profiiliasi siellä "All Star" kunnossa, niin ei ehkä kannata olla lainkaan mukana.

Vierailija
31/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, en mä ole siellä mitään itsekehuja nähnyt, lähinnähän se on cv:n kaltainen lista kokemuksista. Meidän firma tekee rekryt vain ja ainoastaan LI:n kautta (ja omilla sivuilla toki ilmot). Mutta sillä ei ole väliä montako kontaktia sulla siellä on - linkedin ei ole wt vaikka moni sen käyttäjä onkin, ja kuvittelee että on jotenkin vaikuttavaa jos on yli 700 kontakia *gasp*

Vierailija
32/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä vaan on munkin alalta kaikki, huiput erityisesti.

Headhunterit soittelevat kunovat löytäneet tietoni LinkedInista.

Työtarjouksia ainakin piisaa.

Vierailija
33/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on Mikkisoftan palvelimella ihmisen tiedot kullin pituutta myöten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä