Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko LinkedIn wt?

Vierailija
24.12.2016 |

Tuntuu jotenkin ahdistavalta että minun pitäisi markkinoida itseäni.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nykyisen työpaikkani ulkomailla siten, että minuun otettiin suoraan yhteyttä LinkedInin kautta. Jos se on wt:tä, niin olkoon, sen ansiosta mullakin on leivän päällä nyt muutakin kuin pelkkä ylähuuli.

Vierailija
2/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole wt:tä vaan lähinnä korkeakoulutetut ihmiset sitä käyttävät. Onko se nyt niin rankkaa, voit halutessasi laittaa vaan työhistoriasi ja koulutustietosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hur!

Vierailija
4/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin työllistyin sen avulla.

Vierailija
5/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt wt ole. Eihän sinne kannata iyseään laittaa, jos ei ole jo jonkinlaisia meriittejä.

Vierailija
6/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin työllistyin sen avulla.

Ja nimenomaan niin, että minuun otettiin yhteyttä.

Olin jo aiemmin saanut yhteydenottoja ulkomaalaisilta head-huntereilta. Niihin en perheellisenä tarttunut.

Vierailija
7/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On wt. Tasokas akateemikko saa työnsä suhteilla ja hurmaavalla persoonallaan.

-N43, työllistetty, menestyvä, akateemikko

Vierailija
8/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on it-porukasta on siellä ja reippaasti yli puolet ok miehiä. Meidänki firmasta lähes kaikki ovat siellä.

Vierailija
9/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain työpaikkani ja muut haastattelupyynnöt LinkedInin kautta. Nykyään yleistyy tuon käyttö, mutta suurimman hyödyn saa korkeakoulutetut, koska lähinnä työpaikat ovat luonteeltaan korkeakoulutuksen vaativia.

Hirveän kätevä, kunhan antaa aikansa tälle. Ensiksi olin vastaan, mutta jos se auttaa saamaan töitä niin ehdottomasti.

Olen insinöörihommissa. Nainen.

Vierailija
10/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensään markkinoinnilla haetaan yleensäkin se työpaikka. Eivät ne työnantajat ala kyselemään. Jos ei tätä ymmärrä, niin voi olla hankalampaa kilpailla siitä työpaikasta jos tavoitteena on saada se.

Vierailija
11/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ok jos hakee töitä tai haluaa koko maailman tietävän oman työ- ja opiskeluhistorian..

Vierailija
12/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se  nykyään alkaa olla wt ja ennekaikkea törkee omankehun kohde. Parikymppiset ovat sielä jo  "analyst", heti kun harjoittelupaikka hakemus on Nordea Marketsiin lähetetty. Kaverit kehuvat toisiaan kilpaa. Lähinnä wt-alojen ( itc- ja kaupallisen ala) väline. Tosin sielä on nykyään jo perushoitajatkin, eikä siinä ole mitään pahaa.

Vierailija
13/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrän miksi niin moni mamma täällä häviää työmarkkinoilla.........ajattelevat onko linkedin wt vai ei.

No onneksi ite käytän ja vaikka niin kehua ja suosituksia täynnä niin töitä sain ja kivaa on. Olen jopa lisännyt sinne uusia taitoja joita olen työssäni oppinut ja muokkaillut työhistoriaani.

Ei ole häpeä jos omalla selällä on ahkeroinut ja hikoillut kokemuksensa ja muut näkevät.

Olen IT inssi ja nainen

Vierailija
14/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja ne parikymppiset laittaa sen analytic sinne koska millään Ms Office taidoilla tee mitään. Sitä paitsi joku voi luontaisesti olla analyyttinen. Softa puolelta laatupäällikkö (serkkutyttöni) lueskelee työhakemuksia ja kertoo että tsekkaa aina linkedin profiilin. Sanoi vain että sen voi tehdä huonosti tai hyvin ja hyvien jälkeen hän syventyy vasta cv:hen.

Vierailija
15/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan Facebook: jos et ole siellä, et ole kiinnostava.

T: Rekrytoija

Vierailija
16/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se wt ole, mutta kumman ahdistava paikka kun oma työhistoria tulisi laittaa näytille. Koulutus on hyvä ja pari oman alan työtä (tämän hetkinenkin), mutta loput ovat sekalaista, omaan alaan liittymätöntä sälää ja tuntuisi oudolta esitellä niitä. Työhistoriaakaan ei ole paljoa.

Vierailija
17/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan Facebook: jos et ole siellä, et ole kiinnostava.

T: Rekrytoija

Hah, en ole kummassakaan somepelleilyssä, viime viikolla viimeksi laiton spamiin noita kutsuja.

Vierailija
18/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ite sain sitä kautta suunnitteluhommia eikä tippaakaan kiinnostanut onko linkedin wt vai ei, koska täällä on mies joka maksoi suurimmanosan kuluista kun opiskelin ja olin mammalomalla. Sekä ihanat ovat siinä iässä että kulutus senkun kasvaa.

Eli kiitos LinkedInin kun tätä kautta sain töitä eikä enää ole sellaista ressiä rahasta. Mieskin oli yllättävän iloinen kun kuuli että sain töitä 😁

Vierailija
19/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se wt, ainakun nykyään. Ensinnäkin sen omistaa nykyään microsoft joka on jo lähtökohtaisesti it-alan wt-firma. Toiseksi kuten ylläolevista kommenteista huomaa sitä käyttävät laiskat rekrytoijat kun ne 200 roskiin menevää hakemusta ei työpaikkaa kohti riitä vaan pitää ite valkata sen perusteella miten porukka valehtelee kilpaa ansioistaan linkedinissä.

Työpaikansaanti linkedinin kautta on just yhtä merkittävä saavutus kuin se että saat postilaatikkoosi huonekaluliikkeen ilmaisjakeluehden kun olet suunnittelemassa sohvan ostoa.

Vierailija
20/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On wt. Tasokas akateemikko saa työnsä suhteilla ja hurmaavalla persoonallaan.

-N43, työllistetty, menestyvä, akateemikko

Trolli olet etkä  taatusti akateemikko eikä  susta sellaista koskaan edes tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme