Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahdensuuntainen vastaa

Vierailija
24.12.2016 |

Hei!

Minulla on kahdensuuntainen mielialahäiriö.
Oma ihanne on lääkkeettömyys.Diagnoosi ollut 10-vuotta,mutta sairaus alkanut pelkkänä masennuksena n.20 vuotta sitten.Olen vielä nuori nainen.

Lääkkeitä olen syönyt katkonaisesti.En pidä niistä,mutta joskus esim.nukkuminen ilman on mahdotonta.Olen vastikään aloittanut taas lääkkeet,kun uni katosi ja kuolema pyöri päässä.Työni on haastava ja kuormittavaa,opintojakin olen suorittanut pitkälle.Nämä on olleet isoja stressitekijöitä.

Remissioon ilman lääkkeitä on mielestäni auttanut kurinalaisuus.Kova urheilu,terveellinen ruoka,alkoholin minimoiminen ja kaikenlaisen hillumisen välttely.Näin olen ollut kolmekin vuotta terveenä,hypomaniaa on ehkä tullut,siihen en osaa vaikuttaa.

Nyt aloitin siis lääkkeet taas syvästi pettyneenä siihen,että terveelliset elintavat eivät kantaneetkaan.Vuosi on ollut rankka aivoilleni,paljon haastavia projekteja ja stressiä.En kuitenkaan ainakaan vielä ole valmis jättämään uraani tämän vuoksi.En kuitenkaan halua myöskään kuolla,se riski ja pelko luikkii nurkan takana kun masennun.Olen itsetuhoinen.

Nyt viimein mietin vakavasti lääkityksen jatkamista.En usko enää jaksavani tätä kuiluun syösymistä jatkuvalla tahdilla.Olen miettinyt mitä se tekee elämänlaadulleni pitkällä tähtäimellä.Ja läheisten.

Haluatko kysyä jotain,onko esim.läheiselläsi sama sairaus?

Hyvää joulua!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota lääkkeet ennenkuin teet jotain mitä et haluaisi.

T. Bipolan ahdistelemaksi joutunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "ihanne" on lääkkeetömyys? Ei diabeetikon tai verenpainetautisenkaan ihanne voi olla lääkkeettömyys. Tai voi, mutta sitä ei voi toteuttaa.Sinä olet kroonisesti sairas, sinun täytyy hyväksyä se. Saat muuten elämäsi pilalle.

Vierailija
4/5 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama diagnoosi annettu joskus yli 10 vuotta sitten. Alkuun söin lääkkeitä ja vaikka mitä yhdistelmiä kokeiltiin. Lopputulos yli 30 kiloa painoa lisää ja pystyynkuollut olemus joka nukkui suurimman osan ajasta. Nyt olen ollut noin 8 vuotta ilman lääkitystä ja täysin työelämässä kiinni. Raha-asiat ja perhe-elämä ok ja kyseisen sairauden vuoksi en ole päivääkään ollu saikulla. Normaalia että mielialat aaltoilee ja rutiineistä kiinnipitäminen tärkeetä. Välillä epäilen onko mulla edes kyseistä sairautta.

Vierailija
5/5 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aika ajoin olen epäillyt sairautta,mutta sieltä se sitten aina pamahtaa.Terveillä elintavoilla voi hiukan auttaa sairausvaiheiden kanssa.Lääkkeitä ei tee mieli syödä,koska niillä on isoja sivuvaikutuksia.Sairaudellakin tosin on!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan