Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin ostaa osakkeita - auttakaa

Vierailija
24.12.2016 |

Haluaisin ostaa osakkeita. Kokeneet, antakaa muutama vinkki. En tavoittele pikavoittoja vaan haluaisin jotain pitkäkestoista ja suht vakaata. Mitä ostaa? Luin että jo pelkkiin kuluihin menee aika paljon.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Rapalan osakkeita.

Vierailija
2/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä satavarma vinkki sinulle joulun kunniaksi. Osta HKmakkarataloa eli nykynimeltään HKScan. Kun saavat uuden broilerilahtaamonsa valmiiksi Raumalle, niin nykykurssi (3,15€) kolminkertaistuu.

- m65

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tulisi mieleenkään lähteä osakekaupoille av:n neuvoilla. Kyllähän täälä osakesijoittajia on, mutta koskaan et voi tietää mikä amatööri neuvojaan jakelee.

Vierailija
4/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tulisi mieleenkään lähteä osakekaupoille av:n neuvoilla. Kyllähän täälä osakesijoittajia on, mutta koskaan et voi tietää mikä amatööri neuvojaan jakelee.

Edellä ammattilaisen kommentti?

Minulla tuotto tänä vuonna +65000€. Ja olen amatööri.

-m65

Vierailija
5/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote -> yksityiset lääkäripalvelut

Vierailija
6/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kerrankin aihe mihin voin järkevästi vastata. Suosittelen menemään nordnet.fi -sivustolle ja kuuntelemaan "rahapodi" -podcastista muutaman ensimmäisen jakson, joista opit suurimman osan pitkäaikaissijoittajien ajatusmaailmasta ja sijoitustyylistä. Itse olen vuoden aikana tienannut sijoituksillani 12% joka on indeksiin verrattuna 8 prosenttiyksikköä parempi, joten jotain minäkin opin. Suorat osakesijoitukset yleensä ei kannata, ellei tee kunnon tutkimusta ja sijoita maltilla, mutta rahastoihin suosittelen sinua sijoittamaan jos tähtäät pitkän aikavälin tasaista voittoa. Nordnet on paras paikka tällä hetkellä tuonkaltaiseen sijoittamiseen, koska se ei vedä väöistä niin paljoa erilaisia maksuja kuten esim Nordea tai Danske Bank. Kysy ihmeessä lisää!

Vierailija
7/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki suoria osakkeita, hanki vähäkuluisia indeksirahastoja.

Vierailija
8/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sote -> yksityiset lääkäripalvelut

Rehula lupasi pitää hinnat kurissa ja laittaa valtion sotemenot laskukäyrälle.

Minä uskon Kepuun seuraaviin vaaleihin asti. 😁

Vierailija
9/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaa muille korkeita välityskuluja? Rupeat rohkeasti osakesijoittajaksi, päätät ja teet itse kaupat. Opit samalla valtavasti uutta, myös kirjanpitoa sekä veroasioita, jos ne eivät ole tuttua puuhaa. Kutosen ja seiskan kommentit ohittaisin.

- m65

Vierailija
10/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinaan sijoittavat yhtiöt.

Hoitoalan yksityiset firmat.

Lääkekehitys.

Vierailija
11/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa nordnet superrahasto. Saat helsingin pörssistä hajautetun salkun 0-kuluilla.

Vierailija
12/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat avainasiakkuuden niin Nordea on nykyään Nordnetia edullisempi välittäjä, kulut max 1% kauppasummasta. 

Sijoituspäätöksen teet itse, mutta muista että on muitakin maita kuin Suomi ja Suomen pörssi.

Vierailija
13/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa nordnet superrahasto. Saat helsingin pörssistä hajautetun salkun 0-kuluilla.

En suosittele.

Ilmaisia lounaita ei ole olemassa. Lue ko. rahaston säännöt. Ei sovi tavalliselle pulliaiselle.

- m65

Vierailija
14/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suomalaista perusteollisuutta ja pari teknologiafirmaa salkussa +36% tänä vuonna.

Vierailija
15/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäripyöreitä vinkkejä on turvallista antaa, kuten edellä näet. Minä uskallan antaa sinulle tarkan suosituksen. Kiität minua parin vuoden päästä ostettuasi heti tiistaina HKScania.

-m65

Vierailija
16/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

m65, kuinka paljon käytät viikossa keskimäärin sijoittamiseen liittyviin aiheisiin lukemalla, myymällä ostamalla? Tähtäätkö keskipitkiin sijoituksiin vai lyhyen aikavälin voittoihin? Eikö kuitenkin jos todella suuria rahasummia haluaa, pitää aika aktiivisestikin tehdä tuota hommaa? Monella työikäisellä on lapset ja oma työpaikka, jolloin esim 20v aikavälille tähtäävä pitkäaikainen etf-rahastosijoittaminen olisi kätevä mielestäni. Vai mitenkäs? Itse olen rahastosäästämisen ohella tehnyt muutamia suoria osakesijoituksia joista suurin osa ollut onnistuneita, sillä olen onnistunut indeksin kuitenkin päihittämään.

Ps. Aloin juuri tutkimaan HKScansia.

T. 6

Vierailija
17/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele.

Ilmaisia lounaita ei ole olemassa. Lue ko. rahaston säännöt. Ei sovi tavalliselle pulliaiselle.

- m65

Ai? Mulla on ollut osa rahoista siellä, enkä ole huomannut mitään negatiivista. Kerro toki lisää!

Vierailija
18/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen päiväkauppaa, mutta voittoverot laitan Koneeseen tai Nordeaan. Myyn vasta seuraavana syksynä ja välillä nostan osingot.

M65, kiitos vinkistä. Minä taas uskon Outokumpuun. Vaikka onkin huonosti johdettu, ja kurssi heittelee paljon, niin pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
19/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele.

- m65

Ai? Mulla on ollut osa rahoista siellä, enkä ole huomannut mitään negatiivista. Kerro toki lisää!

Olen itse lukenut jopa säännöt ja mielelläni kuulisin mikä kohta säännöissä tekee superrahastoista sopimattoman tav. pulliaiselle? Ilmaisen lounaan kommenttiin olisi myös hyvä saada tarkennus, eli missä kohta se viedään pois.

Vierailija
20/33 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo edellinen siis m65:lle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä