Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen joulu on lapsettomalla? Siis jotka ei saa ollenkaan lapsia?

Ei ymmärrä
23.12.2016 |

Suretteko automaattisesti joka joulu? Vai elättekö normaalisti joulua viiniä lipittäen? Kurjalta tuntuu ajatus, että joku ei vaan saa perhettä. Vaikka kuinka haluaisi. Miksi se on niin? Miksi kaikki ei voisi saada lapsia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty saamaan lapsia, mutta en erityisesti sure asiaa. Olisihan oma lapsi ollut mukava, mutta toisaalta rakastan vapaata elämääni tällaisenaan. Joulu vietetään tällä kertaa sukuloiden.

Vierailija
2/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen omasta tahdostani lapseton ja perheetön. Kiva joulu on, vedän perskännit muutamana päivänä rentoutuakseni töistä. Ei tarvi jouluruokia, ei koristeluja, ei joulusiivoja. Saa vain levätä. Ihanaa!

Vierailija
4/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsia katsellessa 10 vuotta, sanon et ei mitään menetä. Ennen tuota joulu oli ihana ja harras. Tuon jälkeen en halua edes kuulla yhtään joululaulua.

Vierailija
5/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oltiin miehen kanssa lapsettomia (ei voitu siis saada lapsia) niin joulut oli rauhallisia ja tunnelmallisia. Katseltiin elokuvia ja syötiin hyvin, kavereita saattoi käydä ja pelattiin esim. Lautapelejä porukalla, usein oltiin myös mun lapsuudenperheen luona aatto. Ei tosiaankaan surtu lapsettomuutta jouluna, vaab keskityttiin siihen, mitä meillä on. Nykyään meillä on kaksi lasta, vauva ja leikki-ikäinen, onhan joulut aivan erilaisia nykyään, kun lapset on näin pieniä, niin joulu on jotenkin arkisempi. Isompi lapsista toisaalta alkaa olla jo siinä iässä että joulu on jännittävää aikaa tonttuineen ja joulupukkeineen, varmasti parin-kolmen vuoden päästä oikeinkin on parhaimmillaan sellainen taianomainen ja ihana joulutunnelma ja lasten ilo. Sanoisin, että molemmissa jouluissa, lapsettomissa ja perheellisenä, on omat hyvät juttunsa, jouluna kannattaa koettaa keskittyä iloon ja hyvään, vaikka lapsettomuuden suru mukana häilyisikin, surra ehtii arkenakin ihan riittämiin.

Vierailija
6/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei jostain syystä halua näille antaa lapsis ts. Heissä jotain vikaa..

Jumala antaa lapsia alkoholisteille, tupakoijille, narkomaaneille, raiskaajille ja murhaajille.

Jossain on todella jotain vikaa. 

Vierailija
7/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rauhallinen. Huomenna syön pienen jouluaterian: graavilohta ja sienisalaattia, ainoat jouluruoat, joista pidän. Illalla käväisen ehkä kivassa baarissa, jossa on yleensä samanmielisiä tai katselen Netflixistä kauhuelokuvia.

Vierailija
8/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää ehkäisyä, ei saa lapsia. Oma vika.

Vierailija
9/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä on minulle vain pitkä viikonloppu. Toki siemailen punaviiniä ja rentoudun, mutta lapsia en ole koskaan halunnut, enkä erityisemmin joulusta välittänyt.

Kukin viettää tavallaan, tai on viettämättä. Perhettäkään ei ole pakko perustaa. Live and let live. Joulurauhaa ❤

T. Onnellinen vela

10/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää ehkäisyä, ei saa lapsia. Oma vika.

Mutta ne, jotka eivät käytä ehkäisyä, vierittävät syyn lapsimäärästä Jumalan harteille.

11/11 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujoulu. Mukana on kolmekin pientä lasta, isovanhemmat, miehen sisko ja tämän mies. Viiniäkin saatetaan siinä porukalla lipittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi