Kuka teillä maksaa joulun kustannukset?
Itse huomasin sijoittaneeni n. 700e ja mies max 100e. Hänen vuositulonsa 45000e ja minun 28000e.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut yhteiset tulot ja menot jo 25 vuotta. Ei lasketa kumman rahaa on mihinkin käytetty.
t.mies
Sama meillä. Mutta 18 vuotta. Yhteiset tilitkin.
T. Nainen
Jouluun ei mene rahaa. Oon äidin luona.
Meillä omat asunnot, mies kuitenkin käytännössä asuu luonani. Miehellä ei lapsia, minulla on.
Lasten lahjat maksettiin puoliksi.
Minä maksoin jouluruuat, mies maksoi viinit, juustot, suklaat, kukat.
Meillä on saman suuruiset tulot puolisoni kanssa. Rahat menevät yhteiselle tilille josta maksetaan vuokra, puhelimet, sähkö yms. Jäljelle jääneet käytetään kuun ruokiin ja osa säästötilille että saadaan jonain päivänä muutettua omaan kotiin ja olisi käsiraha kasassa. Tuolta käyttötililtä ostettiin kaikki jouluruuat ja vanhempiemme joululahjat sekä joulukortit ja postimerkit niihin. Toisillemme ostettiin pienet paketit :)
Minä eli vaimo maksoin kaiken, koska mies työtön ja rahaton. Lahjoinensa kaikkinensa meni 300€ koko jouluun tänä vuonna. Lapselle yksi lahja, toisillemme ei mitään. Ruokaan meni suurin osa, koska jouluna halutaan herkutella. Hyvää joulua kaikille!
Jo 30 vuotta meillä on ollut yhteinen tili. Eipä ole koskaan tarvinnut miettiä, kuka maksaa mitäkin.