Moniko MIES lähettää joulukortteja?!
Tunnetko ketään?
Taas yksi naisia alistava ja rasittava typerä tapa ja turha stressinaiheuttaja.
Kommentit (15)
Mun mies on täysin tasa-arvoinen vanhempi, tekee enemmän peruskotitöitä, ollut hoitovapaalla 2 vuotta, on kaikin puolin erittäin tasa-arvoinen mies...ja ei ole ikinä uhrannut ajatustakaan joulukorteille. Mutta ei ne mielestäni mikään kulttuurinen pakko ole. Tosi moni jättää lähettämättä ilman mitään syyllisyyttä. Itse hoidan asian, koska haluan, ilman katkeruutta. Jos en jaksaisi niin jättäisin väliin täysin hyvällä omallatunnolla.
Naista alistava? Millä tapaa? Kerro toki lisää?
Enpä ole ikinä kuullut joulukortteja lähettelevästä miehestä. Aatella, taas yksi naisten työ lisää. Jos siis haluaa. En ole itse ikinä lähtenyt tuohon rumbaan, pääsee niin paljon vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Naista alistava? Millä tapaa? Kerro toki lisää?
No vittu, eikö oletus ole, että joulukortit pitää lähettää ja jopa askarrella paskarrella (lasten kanssa)? Vaikkei vähempää voisi kiinnostaa.
Ja oletus on, että nainen (ja äiti) huolehtii hommasta, vaikkei vöehmpööö voisi kiinnostaa!
Ap
Isäni huolehti lapsuudenperheessäni aina joulukorttien lähettämisestä ja kuoren käsialasta päätellen hoitaa homman yhä (lähettävät kymmeniä kortteja joka joulu). Muita joulukorttimiehiä en tunne. Kaikissa kaveriperheissä korteista huolehtii vaimo.
Tänä vuonna tein testin.
En huolehtinut joulukorteista. Eikä huolehtinut mieskään. Lähettämättä jäi.
Meillä isällä oli tasan kolme joulupuuhaa: joulukorttien kirjoittaminen (sukulaiset saivat vaikutelman, että hän osallistuu kotona johonkin), kuusen haku & kanto sisälle ja kinkun leikkuu suurieleisesti. Äiti leipoi, kävi kaupassa, paistoi kinkun, teki laatikot, osti lahjat, paketoi, koristeli, muisti opettajat, siivosi, ...
Ja kyllä, vihaan itsekkäitä&laiskoja miehiä, jotka elävät perhe elämää siivellä ja tekevät jostakin yksittäisestä tekemisestään ison numeron. Valitettavasti omani on sellainen.
Kyllä miehetkin laittaa kortteja. Minä sain tänäkin jouluna kortin vanhalta tutulta, joka on mies, olen itse nainen.
Kahdelta mieheltä meille tulee aina kortti, miehen kavereita, sinkkuja, mutta ihan perhetuttuja, mieheni kirjoittaa yleensä heille kortit jotka minä olen hommannut ja laitan postiin, samalla kun laitan omille sukulaisille ja ystäville.
Aika moni naisihminen on ilmoittanut facessa että ei ole lähettänyt tänä vuonna joulukortteja, että hyvää joulua vaan kaikille, on se toki pettymys kun itse laittaa 20 korttia ja takas tulee alle kymmenen. Vuosi vuodelta vähenee korttien lähettäminen, tai ainakin mitä meille tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehetkin laittaa kortteja. Minä sain tänäkin jouluna kortin vanhalta tutulta, joka on mies, olen itse nainen.
Pillun toivossa saattaa mieskin alentua joulukortin laittoon! Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä isällä oli tasan kolme joulupuuhaa: joulukorttien kirjoittaminen (sukulaiset saivat vaikutelman, että hän osallistuu kotona johonkin), kuusen haku & kanto sisälle ja kinkun leikkuu suurieleisesti. Äiti leipoi, kävi kaupassa, paistoi kinkun, teki laatikot, osti lahjat, paketoi, koristeli, muisti opettajat, siivosi, ...
Ja kyllä, vihaan itsekkäitä&laiskoja miehiä, jotka elävät perhe elämää siivellä ja tekevät jostakin yksittäisestä tekemisestään ison numeron. Valitettavasti omani on sellainen.
Menisit nyt vaan sinne armeijaan kasvamaan .
Minä lähetin parisenkymmentä joulukorttia. Kissa ei suostunut ottamaan siitä vastuuta.
M
Kukaan ei tiedä yhtään miestä, joka lähettää joulukortteja :D