Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, talviloman lomarahat piti tulla joulukuun palkan yhteydessä ei tullut

Vierailija
23.12.2016 |

Eletään kädestä suuhun eikä nyt ennen joulua varsinkaan mitään ylimääräistä ole. Lomarahoista piti ostaa jouluruoat ja antaa teineille joulurahaa... nyt niitä ei jostain syystä tullutkaan, palkanlasku tapahtuu ulkomailla ja sähköpostia sinne laitettu mutta en tiedä ehtivätkö enää mitään vastaamaan tai ainakaan rahoja maksuun laittamaan.
Muutenkin viime kuun palkka oli monta sataa pienempi kuin yleensä koska työtunteja oli niin vähän :(

En tiedä miten noille teineille tän selitän, ehkä askartelen itse lahjakortit että saavat alennusmyynnistä tilata haluamastaan verkkokaupasta summalla x?

Ja pliis ei mitään hätävara- ja puskurirahastopaskaa. Se on karu tosiasia et moni mun kaltainen duunari elää kädestä suuhun ja visa aina tapissa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla maksetaan talvilomastakin lomakorvausta? Ja miksi joulukuussa? Normaalisti lomarahat maksetaan kesällä kesä- tai heinäkuun palkassa.

Vierailija
2/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla maksetaan talvilomastakin lomakorvausta? Ja miksi joulukuussa? Normaalisti lomarahat maksetaan kesällä kesä- tai heinäkuun palkassa.

Kaupan ala, kesäloman lomaha kesäkuun palkanmaksun yhteydessä ja talviloman lomaraha joulukuun palkanmaksun yhteydessä. Eilen tarkistin vielä firman intrasta ja esimieheltä et näin pitäis olla.

Ja pitäis mun mielestä siihen voida luottaa ja sen varaan laskea että palkkansa saisi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks toi lahjakortti verkkokauppaan-idea ihan ok?

Sieltä sais laskulle ja ens palkka on taas parempi kun oon tehnyt enemmän tunteja.

16- ja 18v nuoret kyseessä.

Ap

Vierailija
4/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lomapalkka ja lomarahat maksetaan ennen lomaa tulevassa tilissä. Viikon talviloman palkka ja lomaraha voidaan maksaa loman jälkeisessä tilissä. Tyhmä juttu 😐 Kaupan TESsin mukaan näin.

Vierailija
5/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaililla muka makseta? Meillä talviloman osuus lomarahoista tulee helmikuun tilissä.

Vierailija
6/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaikka Teknologiateollisuuden tessissä. Se on lomaraha joten se maksetaan koko vuosilomasta jota sekä talvi- että kesäloma ovat. Meillä se maksetaan aina lomaa edeltävässä tilissä joten hyvin olisi voinut saada sen joulukuussa jos lomailee nyt tässä lähiaikoina.

Vierailija
7/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toisesta saat lapsilisää, eikö se tule tänään? Jouluruuat saa kympillä, ne ovat halpoja kun itse tekee. Lapsilisän puolitat lapsille, molemmille 50 euron lahja(kortti).

Luulisi kyllä, että tuon ikäiset lapset jo ymmärtävät, että rahasta on tiukkaa ja kalliita lahjoja ei sovi odottaa.

Vierailija
8/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Toki talvilomastakin maksetaan lomaraha.Lomakorvausta maksetaan kun lomia jää pitämättä esimerkiksi työsuhteen päättyessä.

2) Se lomaraha maksetaaan pidettyjen lomapäivien mukaan, esimerkiksi kesälla vaikka 24 päivästä ja talvella 6 päivästä jos lomaoikeus on 30 päivää

3) Ei se oli mikään "normaali" että kaikki maksetaan köntässä kesällä, vaan yritys määrittelee miten tuo hoidetaan. Kun maksaa pidettyjen lomapäivien mukaan niin rahanmeno jakaantuu tasaisemmin eikä kassakriisi uhkaa kesällä jolloin muutenkin lomien takia voi olla myyntiä vähemmän.

Vierailija
9/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoat kympillä?

Vierailija
10/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikista lomapäivistä maksetaan lomakorvaus(  esim. lopputilin yhteydessä), jos lomia ei pidetä, mutta älä sekoita sitä tähän, se on ihan eri asia kuin lomaraha. Ja aika monella alalla lomaraha maksetaan kesälomasta ja talvilomasta erikseen.

Vierailija
11/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin toisesta saat lapsilisää, eikö se tule tänään? Jouluruuat saa kympillä, ne ovat halpoja kun itse tekee. Lapsilisän puolitat lapsille, molemmille 50 euron lahja(kortti).

Luulisi kyllä, että tuon ikäiset lapset jo ymmärtävät, että rahasta on tiukkaa ja kalliita lahjoja ei sovi odottaa.

Lapsilisä menee puhelin- ja nettilaskuun. Ja niihin ruokiin, ne onneksi saadaan kyllä, ei ehkä niin paljon herkkuja kun aluksi oli tarkoitus.

Saavat ne askarrellut lahjakortit ja maksan tammikuulla laskun sit pois.

Ap

Vierailija
12/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25€ lahjakortit molemmille jonnekki ja 50€ ruokaan, siis lapsilisästä joka tänään tullu.

Näin ehdotan

Vierailija
13/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt julkisella puolella koko työurani eikä siellä maksettu joulukuussa kyllä minkäänlaisia korvauksia, eikä sellaisista ollut mainintaa vessissäkään. En ole koskaan kuullut, että talvilomaraha maksettaisiin erikseen. Mutta jos näin on, niin OK. Terv. Se tyhmä virkanainen, joka kyseli

Vierailija
14/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluruoat kympillä?

Joulu on ihmeiden aikaa, mutta tää on jo mahdoton ihme:)

Vierailija
15/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä menee puhelin- ja nettilaskuun. Ja niihin ruokiin, ne onneksi saadaan kyllä, ei ehkä niin paljon herkkuja kun aluksi oli tarkoitus.

Ap

Teiltä pitäisi ottaa lapsilisät kokonaan pois. Enhän minäkään saa mitään avustusta puhelin- tai nettilaskuuni! t. Lapseton.

Vierailija
16/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teiltä pitäisi ottaa lapsilisät kokonaan pois. Enhän minäkään saa mitään avustusta puhelin- tai nettilaskuuni! t. Lapseton.

Elämä on valintoja.

Vierailija
17/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos mulla ei ois lapsia niin mulla ei ois LASTEN puhelinlaskuja eikä varmaan nettiyhteyttä kotona mutta koulunsa vuoksi nuo sitä tarvitsee...

Ap

Mut jos nyt ei lähdettäis tälle linjalle?

Vierailija
18/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt julkisella puolella koko työurani eikä siellä maksettu joulukuussa kyllä minkäänlaisia korvauksia, eikä sellaisista ollut mainintaa vessissäkään. En ole koskaan kuullut, että talvilomaraha maksettaisiin erikseen. Mutta jos näin on, niin OK. Terv. Se tyhmä virkanainen, joka kyseli

Mutta päätit tulla kommentoimaan käyttäen sanaa "normaalisti"? On olemassa niin paljon erilaisia tessejä ja paikallisia sopimukset lomarahakäytönnöistä että mikään ei ole normaalimpi kuin toinen.

Vierailija
19/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Elämä on valintoja.

Joo niin on! Onneksi mun valinta ei ollut jättää jouluruokien ja lahjojen ostamista lomarahojen varaan aatonaattona vaan normaalipalkalla nekin pystyy hoitamaan.

Vierailija
20/26 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muksut 16 ja 18 vuotiaita niin rohkeaati selität, että olet yksinkertaisesti pa. Tuon ikäisten pitäisi ymmärtää, jos et ole harrastanut mitään "kulissit kuntoon" kasvatusta. Oman työni puolesta tosin tuli vastaan myös joitain tapauksia, että lapsilla oli kaikki viimeisen päälle merkkivaatteet ja elektroniset härpäkkeet ja perheen talo oli menossa ulosottoon. Eikä kyseessä mikään yllättävä toisen vanhemman sairastuminen, työttömyys tai firman konkurssi vaan pitkään jatkunut elämänhallinnan puutteellisuus eli ulospäin (myös lapsille) piti esittää, että rahaa on millä mällätä. Itse elin perheessä, jossa vanhemmilla oli tiukkaa rahasta, kun olin lapsi/nuori. Kyllähän se harmitti, kun itse en saanut kaikkea kivaa, mitä kaverit sai, mutta en minä siitä rikki mennyt. Opetti ehkä säästäväisyyttä ja sen, että aina ei voi saada kaikkea mitä haluaa. Se ei siltikään tarkoita, ettenkö osallistuisi joulua ennen keräykseen, jossa ostetaan jollekin vähäosaisen perheen lapselle n. 25€ arvoinen. "toivelahja". Eli jo ihan kasvatuksellisestakin näkökulmasta kannattaa tuon ikäisille selittää, et sinulla ei ole nyt rahaa, mutta tammikuussa on taas parempi tilanne, että saavat varsinaiset lahjansa sillon. Aattona annat vaan jotkut mässypussit tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan