Miten lausutaan oikeaoppisesti
Kommentit (13)
McConaughey. Lausutaan 'mäkonahei.
mäthjuu mäk'konahei
Mathjuu Mäkkonahii lausuisin minä. Varmaan akstentista kiinni miten sen lausuu. Turha stressata. Englantia puhutaan niin monella eri akstenilla jo pelkästään eri murrealuiella, ettei voi sanoa mikä on se oikein.
Miten te lausuisitte nimen Nevaeh? Luin sen netistä, niin en ole kuullut kenenkään lausuvan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Miten te lausuisitte nimen Nevaeh? Luin sen netistä, niin en ole kuullut kenenkään lausuvan mitenkään.
Se lausutaan Nevaia'.
Vierailija kirjoitti:
Mathjuu Mäkkonahii lausuisin minä. Varmaan akstentista kiinni miten sen lausuu. Turha stressata. Englantia puhutaan niin monella eri akstenilla jo pelkästään eri murrealuiella, ettei voi sanoa mikä on se oikein.
[nevi]
On se google ihmeellinen.
Tarkoitatko Matthew McConaugheyta? /ˈmæθjuː məˈkɑːnəheɪ/
Ja jos et osaa IPAa, niin suunnilleen näin: mäthjuu mökaanöhei
Vierailija kirjoitti:
Englantia puhutaan niin monella eri akstenilla jo pelkästään eri murrealuiella, ettei voi sanoa mikä on se oikein.
Vähän kuin suomea. Tästä lähtien lausun nimen Virtanen vortasena.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nimet lausutaan oikeaoppisesti samalla tavalla aina, aksentista tai murteesta riippumatta. Ei Mikosta tuu Maikkoo tai Tarjasta Tartzaa Ameriikassa, vaikka kuinka ne haluis. Samoin ku Matthewn nimeä ei oikeasti lausuta Matthew vaan [mäthjyy].
Mäthyy Mäkkonahu.