Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuka idiootti käy vielä pankissa maksamassa laskunsa?

Vierailija
22.12.2016 |

Maksaa 7 euroa per lasku kun verkkopankki on jotain pari kolme euroa kuussa.No tyhmiltä rahat pois tietysti

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle selviää tämä asia sitten, kun on itse tullut niin vanhaksi, että sormet eivät taivu näppäilemään se ajan koneita ja kun on itse pudonnut heikkenevän muistin takia nopeasti etenevästä kehityksestä.

Ajan mittaa siis ap tajuaa kyllä, jos elää vanhaksi.

Aina on vanhukset pudonneet hiukan kyydistä, mutta nyt se on entistäkin totaalisempaa ja nopeampaa. (Muinoin esim kansan keskuudessa yleistynyt lukutaito sai vanhat lukutaidottomat tuntemaan itsensä ulkopuolisiksi ja tyhmiksi. Samoin valtakielen muuttuminen valloitusten ja kehityksen myötä.)

Vierailija
22/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset päässeet lomalle näköjään. Kohta on uniaika ja äitin tissi suuhun. :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on usein mietityttänyt, kuinka tyhmiä näiden mustavalkoisesti ajattelevien ihmisten täytyy olla. Kun jotain asiaa ei itse tarvita, niin kenenkään muunkaan ei tule sitä tarvita. Sellainen täydellinen kyvyttömyys asettua kenenkään toisen ihmisen asemaan osoittaa mielestäni äärimmäistä imbesilliyttä. Tajuan toki, että ap trollaa, mutta tuollaisia ihmisiä on myös oikeasti olemassa.

Vierailija
24/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on sairas, vammainen tai iäkäs, niin monet asiat muuttuvat vaikeiksi. Vika ei ole aina ihmisen tyhmyydessä. Monet lääkitykset ja sairaudet vaikuttavat sekä käsien että aivojen koordinaatioon, muistiin ja hahmottamiskykyyn. Näkökin heikkenee iän myötä. Lisäksi tilanteista voi tulla sosiaalisesti stresssaavia eli vaikka jos joudut seisomaan maksuautomaatilla ja takana on jono, jne...

Mun läheiselle kävi sairaana näin, vaikka on oli tehnyt pitkän uran tietojärjestelmien kehittämisessä.

Vierailija
25/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa nyt ihmeessä tietokonekyvyttömät läheisenne käyttämään pankin maksupalvelua. Tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin maksaa laskut pankin tiskillä.

Miten meinaat että ne oppii semmoisen jos koneen käytön oppiminenkin on vaikeaa? Kyllä s eon järkevämpää asiointi silloin hoitaa ammattilaisen kanssa kasvotusten.

Minun mummuni ja vaarini kävivät joskus 75 vuotiaana atk-kurssin ja ostettiin kone kotiin heille. Tehtiin kirjalliset hyvin selkeät ohjeet koneen viereen ja monet kerrat yhessä yritettiin. Aina se silti meni siihen että äitini neuvoo puhelimessa että juu painat sitä isoa nappia siinä niin kone käynnnistyy... ongelmaa tuotti ihan pelkkä koneen käynnistäminen. Saati verkkopankin opettelu.

Lopputulos oli että äitini sen laskujen makselun sitten hoiti, ja hoitaa yhä nyt mummoni on 90v muistisairas - ei ollut silloin 15v sitten, mutta ei oppinut ei. Varmasti vaikutti vanhoilla ihmisillä sekin etttä pelkää painavansa jotain väärää ja sitten tekevänsä jotain ns. peruuttamatonta.

Vierailija
26/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei osaa käyttää tietokonetta voidaan luokitella idiootiksi.Verrattavissa esim. lukemiseen.[/quote]

Toivottavasti lähipiirisi ihmiset eivät vanhene, sairastu muistisairauteen, saa aivovammaa tms.

Vierailija
27/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en osaa sanoa, mutta olen monesti ihmetellyt kuka nuija aloittaa otsikon sanalla "siis"? Sen kuuluisi viitata johonkin aiempaan, mutta ei se tietenkään otsikon ensimmäisenä sanana sitä tee. Todellisen idiootin vaikutelman saa sellaisesta kirjoittajasta.

Vierailija
28/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa nyt ihmeessä tietokonekyvyttömät läheisenne käyttämään pankin maksupalvelua. Tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin maksaa laskut pankin tiskillä.

Miten meinaat että ne oppii semmoisen jos koneen käytön oppiminenkin on vaikeaa? .

???

Eihän maksupalvelua käytettäessä tarvitse käyttää mitään konetta. Kuulakärkikynän käyttäminen riittää. Tietääkseni useimmat vanhukset osaavat kirjoittaa kuulakärkikynällä. Vaikeasti dementoituneet ovat toki eri juttu.

Vierailija
29/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti suurimmalle osalle vanhuksista lapset tai lapsenlapset hoitavat laskujen maksun. Mutta ei kaikilla ole lähiomaisia tai muita luotettavia läheisiä. Moni vanhus on täysin yksin. Silloin se pankissa käynti saattaa olla sille vanhukselle päivän kohokohta. Surullista mutta totta.

Vierailija
30/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meinaat että ne oppii semmoisen jos koneen käytön oppiminenkin on vaikeaa? Kyllä s eon järkevämpää asiointi silloin hoitaa ammattilaisen kanssa kasvotusten.

Minun mummuni ja vaarini kävivät joskus 75 vuotiaana atk-kurssin ja ostettiin kone kotiin heille. Tehtiin kirjalliset hyvin selkeät ohjeet koneen viereen ja monet kerrat yhessä yritettiin. Aina se silti meni siihen että äitini neuvoo puhelimessa että juu painat sitä isoa nappia siinä niin kone käynnnistyy... ongelmaa tuotti ihan pelkkä koneen käynnistäminen. Saati verkkopankin opettelu.

Lopputulos oli että äitini sen laskujen makselun sitten hoiti, ja hoitaa yhä nyt mummoni on 90v muistisairas - ei ollut silloin 15v sitten, mutta ei oppinut ei. Varmasti vaikutti vanhoilla ihmisillä sekin etttä pelkää painavansa jotain väärää ja sitten tekevänsä jotain ns. peruuttamatonta.

Maksupalvelu tarkoittaa sitä, että asiakas tekee pankin kanssa sopimuksen, ja laskut menevät automaattisesti tililtä eräpäivänä. Siinä ei paljoa opettelua vaadita. Onnistuu tosin vain niissä laskuissa, joissa summa on aina sama. Muuten kyse on suoramaksusta, jota eivät kaikki laskuttajat tarjoa.

Vierailija
31/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti suurimmalle osalle vanhuksista lapset tai lapsenlapset hoitavat laskujen maksun. Mutta ei kaikilla ole lähiomaisia tai muita luotettavia läheisiä. Moni vanhus on täysin yksin. Silloin se pankissa käynti saattaa olla sille vanhukselle päivän kohokohta. Surullista mutta totta.

Kyllä minun äitini 85 v. ainakin käyttää pankin maksupalvelua. Samoin anoppini 90 v. käytti ennen kuin dementoitui pari vuotta sitten. Kumpikaan ei osaa käyttää tietokonetta, mutta maksupalvelun käyttö sujuu helposti. Tilinumero ja allekirjoitus laskuun, lasku maksupalvelukuoreen ja kuori postilaatikkoon. Ei vaadi paljon ja tulee paljon halvemmaksi kuin laskun maksaminen tiskillä. Säännölliset maksut menevät toki suoramaksuinq.

Vierailija
32/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksupalvelu tarkoittaa sitä, että asiakas tekee pankin kanssa sopimuksen, ja laskut menevät automaattisesti tililtä eräpäivänä. Siinä ei paljoa opettelua vaadita. Onnistuu tosin vain niissä laskuissa, joissa summa on aina sama. Muuten kyse on suoramaksusta, jota eivät kaikki laskuttajat tarjoa.

Olet ymmärtänyt maksupalvelun vähän väärin. Maksupalvelun kautta voi maksaa täysin satunnaisia laskuja, joiden summat voivat olla mitä sattuu. Asiakas merkitsee laskuun tilinumeronsa, allekirjoittaa laskun ja laittaa sen maksupalvelukuoreen, joka laitetaan postilaatikkoon. Vielä 1980-luvulla tämä oli tavallisin tapa maksaa lasku. Tosin silloin maksupalvelukuorta ei laitettu postilaatikkoon, vaan minkä tahansa pankkikonttorin (paitsiPostipankin) maksupalveluluukusta sisään.

Vierailija
33/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun seitsemänkymppinen isä. Heittäytyy avuttomaksi, ei halua opetella yhtään tietokoneen käyttöä kun periaatteessa vastustaa kaikkea uutta teknologiaa. Kännykkääkään ei ole kun ei halua. Kun kaikki uusi on pahaa, turhaa ja huonoa ja asiat pitää hoitaa samalla tavalla kuin 50 vuotta sitten... 

Vierailija
34/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun näkövammainen pappa. Eikä ole idiootti. Kuuntelee paljon kirjoja, varmaan lukeneempi kuin ap..

Vierailija
35/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun seitsemänkymppinen isä. Heittäytyy avuttomaksi, ei halua opetella yhtään tietokoneen käyttöä kun periaatteessa vastustaa kaikkea uutta teknologiaa. Kännykkääkään ei ole kun ei halua. Kun kaikki uusi on pahaa, turhaa ja huonoa ja asiat pitää hoitaa samalla tavalla kuin 50 vuotta sitten... 

Miksi isäsi ei käytä maksupalvelua? Kai hän sentään osaa kirjoittaa tilinumeronsa ja allekirjoituksen laskuun?

Vierailija
36/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi isäsi ei käytä maksupalvelua? Kai hän sentään osaa kirjoittaa tilinumeronsa ja allekirjoituksen laskuun?

No siksi kun on vanha jäärä joka ei tapojaan muuta. Ja hän haluaa henkilökohtaista palvelua kassaltaneidiltä.... järkeä on kyllä yritetty puhua :) Käy myös nostamassa rahat käteisenä pankista, kun automaattia ei vaan voi käyttää.

Vierailija
37/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen huomenna pankkiin maksamaan kaksi laskua, koska ne ovat suurempia kuin mitä voisin verkkopankissa maksaa.

Toinen on kolmas erä uudesta asunnosta, joka valmistuu ensi vuonna 47.540€ ja toinen lasku niin ikään kolmas erä materiaalivalinnoista 5.020€.

Mikset laittanut asiasta  viestiä pankkiin ja sopinut että poikkeuksellisesti ne voi maksaa verkkopankin kautta? Sitä varten siellä se viestitoiminto on.

Vierailija
38/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 87v. ja 92v. isovanhemmat, kävellen menevät pankkiin viemään laskun kuoressa maksuun. Tekee hyvää.

Vierailija
39/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän yhdenkin 40 vuotiaan jolla ei ole tietokonetta, kännykkää eikä pankkikorttia. Ihan normaali ihminen on, on vain periaatteet ja tavat olla omistamatta noita.

Vierailija
40/40 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun 87v. ja 92v. isovanhemmat, kävellen menevät pankkiin viemään laskun kuoressa maksuun. Tekee hyvää.

Eli isovanhempasi eivät maksa laskujaan pankin tiskillä, vaan he käyttävät maksupalvelua, mikä on paljon edullisempaa. Sana "kuoressa" kertoo, että kysymys on maksupalvelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä