Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön 13v kaveri sai ihan älyttömän kalliit syntymäpäivälahjat, nyt omaa tyttöä harmittaa kun meillä ei ollut varaa samanlaisiin

Vierailija
22.12.2016 |

Siis tämä kaveri sai uusimman tabletin ja iPhonen, laadukkaita meikkejä kasapäin, uusi kallis reppu, harrastuskamoja, kampaamon shampoot ja hoitoaineet , rahaa kuoressa n.500€ ja hevoselleen kallis talviloimi ja satula.

Oma tyttö sai kauan toivomansa Nokia Lumian, farkut ja tennarit ja suklaata. Jouluksi on sitten vielä luvassa yhteinen matka Etelään (saimme vanhemmiltani lahjaksi)

Miten selittää tytölle että meillä ei ole varaa samanlaisiin lahjoihin kuin kaverinsa perheessä?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuon ikäinen jo asian ymmärrä. Omalla lapselleni on myös todella rikkaasta perheestä oleva kaveri ja merkkitavaraa ym senkin edestä. Koska lapset olleet kavereita ekaluokasta alkaen, olen alusta asti selittänyt että toisilla on ennemmän rahaa kuin toisilla. Lisäksi olen kannustanut koulunkäyntiin, jotta voisi hankkia hyvän (ja rahakkaan) ammatin ja sitä kautta hankkia haluamiaan tavaroita. Onneksi mekään ei olla köyhiä, mutta olemme mieheni kanssa köyhistä oloista ja itse omalla työllä hankittu tämä kaikki mitä nyt on.

Välillä lapsi harmittelee kun ei ole käynyt Malediiveillä tai Alpeilla (me käydään Kreikassa ja Lapissa, joten reissataan hieman pienemmällä budjetilla) tai äidin kanssa ei lähdetä shoppailureissulle Lontooseen. Tai kun kaverilla on iPhone, järjestelmäkamera jne. Mutta sellaista elämä on.

Onneksi kaverin vanhemmat ovat kuitenkin rikkaudestaan huolimatta ihan fiksuja ihmisiä vaikka lapsensa tavaraan hukuttavatkin. Toki aina välillä huomaa eron siinä että ovat molemmat aina eläneet yltäkylläisyydessä ja ilman rahavaikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän