Joulu ei tunnu enää miltään.
Tai tuntuu se, suorastaan vituttaa, kaikki on ihan paskaa. Ennen olin jouluihminen, halusin nauttia ja nautin siitä suunnattomasti.
Kommentit (25)
Joulun pitäisi olla itse kunkin sydämessä, mutta kuka sitä enää tässä minäminä-maailmassa ajattelee? Kaikesta mitä tekee täytyy tulla itselle hyötyä ja se opetetaan jo lapsille pienestä pitäen.
Se on tää pimeys. Minua vituttaa koko ajan suunnattomasti :/ mä en selviä Suomen talvea , tai tätä marras-joulukuun vaihdetta.
Olen kyllä tehnyt jouluvalmisteluja; ostanut lohta ja jauhelihaa (lihapullia) sekä lanttumössöä josta lanttulaatikon väännän. Kinkkua en viitsi laittaa vaikka tykkäänkin kun ne muutama ihminen jotka täällä ehkä on ei siitä erityisemmin perusta ja kuka sitä nyt yksin syö edes kilon rullaa? Muutaman lahjan olen ostanut pakosta en antamisen riemusta.
Silleen ap.
Riippuu ilmasta. Vesisateessa ei oikein joulufiilistä tule.
Eihän sitä joulua ole pakko viettää, vaikka suurin osa niin tekee. Jos ei nyt huvita niin ehkä sit ensi vuonna. Mullakaan ei ole mitään joulufiilistä, mut en todellakaan stressaa siitä, että en osallistu muiden hömpötyksiin.
Istu alas äläkä yritä suorittaa. Tee tänä vuonna jotain ihan erilaista, keksi uusia perinteitä joulunviettoon. Joulu on hyvä, vaikkei olisi sukujuhlissa tai olisi kinkkua pöydässä tai joulukuusta.
Mutta kun mä pohjimmiltani haluaisin, että joulu olisi mukava, nautinnollinen, rauhallinen ja ilman stressiä oleva yhdessäolon hetki. Miten sen voi toteuttaa, kertokaa.
ap
Tämäkään ei kiinnostanut sit lopultakaan ketään.
Kiitos.
ap
Joulu vietetään rakkaiden ihmisten kanssa yhdessä nauttien. Siitä se taika syntyy. Kukaan ei halua olla, varsinkaan jouluna, ilonpilaajan kanssa...
Hartwallin jaffa mainokset ovat todella upeita, siitä kiitos mainoksen tekijöille!
Joulumieli hieman palautuu näistä.
Joulumieli lähti samaa vauhtia kuin lumi suli viikon vaihteessa. :(
Mullakin joulufiilis kateissa. Stressaava syksy takana, ólen joutunut luopumaan minulle tärkeistä asioista, henkireiästä. Haluaisin viettää joulun ihan rauhassa, mieluusti vaikka ihan yksin (kissojeni kanssa). Mutta ei, pitkän kaavan kautta pitäisi sukujoulun viettoon lähteä. Mä en jaksa. Ymmärrystä ei heru, mielensäpahoittajat loukkaantuvat, kun yksi haluaisin viettää joulunsa kerrankin ihan omalla tavallaan, ennen kaikkea täysin rauhassa.
Kaikenmaailman joulumessuja on jo nyt... Ei kiinnosta. Ei jaksa. Tuntuu että olisi pakko mennä joulumyyjäisiin ostelemaan lisää turhaa tavaraa ihmisille joilla on jo kaikkea ja liikaakin. Ei vaan enää kiinnosta samalla tavalla kuin ennen.
No älkää nyt hyvät ihmiset vielä masentuko, eihän se joulu vielä edes ole ja onko sen pakko tuntua joltakin?
Vierailija kirjoitti:
No älkää nyt hyvät ihmiset vielä masentuko, eihän se joulu vielä edes ole ja onko sen pakko tuntua joltakin?
Juuri näin! Mä vasta koitan toipua itsenäisyyspäivän juhlien järjestämisestä :D Joulukinkun olen tilannut ja se tuodaan mulle 20.12. Muuten en ole vielä edes ajatellut koko joulua. En mä matkalaukkuanikaan pakkaa kahta viikkoa ennen matkaa, joten en myöskään järjestele joulua kahta viikkoa aikaisemmin. Hyvin ehtii viikon päästä alkaa miettiä.
Kerrot olleesi *ennen* jouluihmisiä, onko siis tapahtunut jotain erityistä, jonka vuoksi et nyt pääsekään fiilikseen? Vai muuten vain huomaat suhtautumisesi muuttuneen? Ehkä olet masentunut? Onko sulla jotain huolia ja murheita, joiden rinnalla joulu tuntuu vähäpätöisemmältä asialta?
Pääasia on kun on se joulukuusi ja sen saa jouluisen näköiseksi olohuoneeseen.Siitä alkaa joulu ja sen mukana se sitten loppiaisen jälkeen viedään pois. Kaikki muu onkin sitten vain 'tilpehööriä', eli tillbehörig
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ilmasta. Vesisateessa ei oikein joulufiilistä tule.
Jos kattosi ei vuoda niin eihän se sade sisälle tule :)
Lisää blingiä. Joulu kattoon vaikka väkisin.