Onko tämä moraalitonta? Asiakkaiden googlaaminen
Jos on työssä jossa pääsee näkemään ihmisten tietoja, hetut yms. Ja sitten jos on joku mielenkiintoinen tai varsinkin jos on joku ärsyttävä asiakas niin googlaa sen koska haluu tietää miltä se näyttää? :O voiko tuo olla sallittua?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
On moraalitonta.
Miksi?
On moraalitonta, koska sun pitäis olla henkilö, johon voi luottaa eikä ihmisten somet, elämät yms kuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On moraalitonta.
Miksi?
Tuossa käytetään työssä saatuja tietoja oman uteliaisuuden tyydyttämiseksi.
No ei ole laitonta. Netti on täysin avoin siltä osin, mikä sieltä on löydettävissä julkisesti. Täysin laillista, jokainen huolehtii itse siitä, että mitä itsestään netistä löytyy. Jos ei nyt julkkis ole.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole laitonta. Netti on täysin avoin siltä osin, mikä sieltä on löydettävissä julkisesti. Täysin laillista, jokainen huolehtii itse siitä, että mitä itsestään netistä löytyy. Jos ei nyt julkkis ole.
Oli kyse moraalista, ei laista.
Vierailija kirjoitti:
On moraalitonta, koska sun pitäis olla henkilö, johon voi luottaa eikä ihmisten somet, elämät yms kuu
No niin voikin luottaa? Kaikki tiedot mitä saan tietooni ovat vain minun tiedossani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On moraalitonta.
Miksi?
Ja kuka tuollaisesta sitten kertoo jollekin, ei kukaan. Joten ei kukaan edes tiedä että joku näin toimii
Ap, sinun helppo ratkaista asia. Kysy työnantajaltasi onko sopivaa tehdä noin. Hän kyllä kertoo. Voi olla, että kertoo muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On moraalitonta.
Miksi?
Ja kuka tuollaisesta sitten kertoo jollekin, ei kukaan. Joten ei kukaan edes tiedä että joku näin toimii
Kyse oli moraalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyse moraalista, ei laista.
Ja tämä asia kai on tämän henkilön omassa tiedossa, joten kuka häntä moralisoi?
No meille tulee joskus tarjouspyyntöjä nimellä Matti Meikäläinen. Pakko se on googlata, tuleeko se jostain firmasta, kun sähköpostiosoitekin on jotain hotmailia eikä ole firman nimeä laitettu postiin. Ei näille kamalasti tarjota, mutta joskus googlella selviää, että ihan ok on se joka pyytää. Meillä on muutamalla vakioyhteistyökumppanillakin joku gmail tms. mutta ihan luotettavia ovat. Eivät oikein osaa laittaa sitä tärkeintä tietoa nämä jotkut pienyrittäjät sähköpostiin. Ei meidänkään firman info-postissa ollut automaattisena ennen kuin minä laitoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On moraalitonta.
Miksi?
Kyse oli moraalista.
Niin kuka tässä moralisoi?
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinun helppo ratkaista asia. Kysy työnantajaltasi onko sopivaa tehdä noin. Hän kyllä kertoo. Voi olla, että kertoo muutakin.
Rupesko kuumottelemaan että sinuakin googlaillaan? ;)
Henkilötunnuksella löytyykin ihan vitusti tietoa googlesta :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Henkilötunnuksella löytyykin ihan vitusti tietoa googlesta :DDDD
Oletko vajaa?
Itse käsittelen ihmisten tietoja viranomaisena eikä todellakaan tulisi mieleen turhaan alkaa googlailla jotain ylimääräistä. Sitä paitsi työpäivät ovat niin kiireisiä, ettei edes ehtisi mitään tuollaista ylimääräistä tekemään saati sitten muistamaan ihmisen nimeä enää sen jälkeen kun asia on käsitelty. Oli sitten ikävä tai mukava asiakas, kaikki pyritään hoitamaan asiallisesti. Siitähän minulle palkka maksetaan eikä mistään uteliaisuuden tyydyttämisestä! Miksi edes haluaisi tietää, miltä asiakas näyttää?
kirjauduin googleen omalla nimellä.Katsoin kuvalla,mutta eipä vaan ollu ainakaan meikäläisen naamaa siellä.
Joten tuskinpa kenenkään ei tunnetun naamaa siellä muutenkaan näkyy.
Olen harrastanut itsekin tätä, mutta ei se siitä oikeutettua tee.