Millainen mielikuva ihmisestä, jolla on autona BMW
Kommentit (90)
Puolisolla muutaman vuoden vanha, uutena ostettu 5-sarjan BMW, maksettu koko summa kerralla. Puolisoni on tj omassa isohkossa yrityksessään.
Tutuilla joilla on BMW, auton on halunnut suhteen nainen ja yleensä sillä myös ajelee, mies hoitaa vain maksut. Autot on ostettu osamaksulla, huolloista pihistellään, koska ovat niin kalliita.
Sitten on nuoria joille äiti ja isä on ostanut vanhemman BMW:n, koska vain Audi ja bemari kelpaa ensimmäiseksi autoksi.
Kaverilla on BMW työsuhdeautona.
Eli auto ei kerro ihmisestä mitään.
Äitinsä helmoissa asuva ammattikoulun sähköpuolelta työttömäksi valmistunut 20-vuotias Niko Petteri, joka on niin saamaton, ettei osaa edes itse nousta aamupalalle, vaan äitinsä on soitettava töistä joka aamu pojalleen, että tämä ymmärtäisi nousta sängystä...
Vilkkua voisi opetella käyttämään, muuten minusta aivan sama minkä merkkistä autoa ajaa.
Mun kaveri ajaa maasturi-Bemarilla. Nelikymppinen nainen. On ammatiltaan eläinlääkäri täällä susirajalla ja joutuu päivystämään myös kunnan maatilat. Pitkiä ajomatkoja karmeissakin keleissä. Ajo-ominaisuudet tuossa ratkaisevat.
Myös kohta seitenkymppisellä isällänikin on BMW.
Mikä tuossa Bemarissa menee niin tunteisiin?
Asun ruotsissa,neljä kertaa viidestä niin ratin takana on BLATTE.
No vähän käy sääliksi. Tulee mieleen että tälläkään ei ollut varaa mersuun vaan piti ottaa se kakkosvaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli aika jolloin mielikuvisssani lähes kaikki tuntemani tai tietämäni bemari -kuskit olivat mielikuvituksettomia nuoria juppeja tai ainakin juppiudesta haaveksevia tai (muka) urheilullisia ja aktiivisia ja yleensä sukupuoleltaan miehiä. - Tänäpäivänä monen bemarikuskin rinnalle on tullut mon Audisti, osa mennyt myös ohi röyhkeydessään monen bemarikuskin ohi.. - ikäänkuin olisi jotenkin tavoiteltavaa olla, pikkasen mulkvisti
Tää on niin totta! Meillä miehen kanssa mielikuva, että bemaria ajavat on röyhkeitä etuilijoita. Liian usein vaan sattunut joku tilanne ja kukas muu kuin bemarikuljettaja asialla. Ja nyttemmin huomattu että audikuskit ihan samoja. Just eilen puhuttiin tästä huomiosta miehen kanssa. Harmi koska me harkittiin vaihtaa audiin mutta ei enää innosta.
Pelkäätkö että muutut mulguksi?
Mä en muuttunut. Edelleen hidastan suojateille ja päästän ihmiset ennen minua, en ohittele juuri koskaan ja noudatan liikennesääntöjä.
Mulla bemari. Pikkuisen kyllä pelotti istua ekaa kertaa ratin taa kun ajattelin että pissa nousee heti päähän ja liikennesäännöt unohtuu muttei siinä käynytkään niin!
En kyllä ole ihan varma miten kävisi audin ratissa että muuttuisiko sitten silloin ihan täysin ihmisenä? Onko jollain kokemusta?
Mutta joo, bemari on tosi hyvä ja mukava ajaa vaikken niistä ennen tykännyt. Aiemmin ajoin Mersulla.
Itsellä ei mitään mielikuvia herätä minkään auton kuskit. Ajattelen vaan että onkohan kovin varakas jos jonkun superhienon premium luokan auton nään.
N41 kirjoitti:
Mulla on vitossarjan dieselbemari :D Olen siis nelikymppinen nainen, tämä on jo neljäs bemari. Ovat vaan ajo-ominaisuuksiltaan ja turvallisuudeltaan NIIN paljon parempia kuin jotkut ranskalaisräppänät joissa on ompelukoneen moottori.
(Ajan pitkiä työmatkoja, eli auton pitää olla mukava, turvallinen ja tehokas)
Vaihteeksi täällä on hieno nainen ja viisaskin vielä. Ainoastaan jos sinulla ei ole kersoja etkä haluakkaan niitä pikkupiruja, niin se kohottaa sinut luokkaan Unelma-nainen.
Kakkis kirjoitti:
Mun kaveri ajaa maasturi-Bemarilla. Nelikymppinen nainen. On ammatiltaan eläinlääkäri täällä susirajalla ja joutuu päivystämään myös kunnan maatilat. Pitkiä ajomatkoja karmeissakin keleissä. Ajo-ominaisuudet tuossa ratkaisevat.
Myös kohta seitenkymppisellä isällänikin on BMW.
Mikä tuossa Bemarissa menee niin tunteisiin?
Minulla menee tunteisiin röyhkeä ajotyyli, ei itse merkki. Aika usein itsekkäimmät kuskit ajaa kalliimmilla autoilla. Toki on poikkeuksia: halvemmalla autolla onnistuu törttöily niinikään, samoin osa BMW-kuskeista ajaa täysin asiallisesti, kuten ehkä kaverisi ja isäsi.
Olen vain turhan usein nähnyt, kun bemarikuski ei väistä jalankulkijaa, joka pyrkii suojatielle, ajaa punaisia päin (ns. ikivanhoilla vihreillä), ei näytä vilkkua ja isolla tiellä hiillostaa odottaen ohituspaikkaa.
Bemarilla voi myös ohittaa tyylikkäästi, ja arvostan niitä, ketkä näin tekee. Bemari pysyy tiellä ajonvakausjärjestelmän ansiosta ja kiihtyy mukavasti, joten sillä voi ohittaa vaivatta ja sen jälkeen painella horisonttiin.
Eniten nestettä päässä on oman empiirisen tarkkailun perusteella Audi-kuskeilla. Ei vilkkua, ylinopeus, ohi vaikka väkisin, ai mikä suojatie, liikennevaloissa keltainen on uusi vihreä jne.
10 vuotta vanha 3-sarjalainen. Keski-ikäinen kahden lapsen äiti. Miehellä on farkku octavia. Auto on mun, hoidan itse maksut ja huollot, jos mies ei osaa korjata. Bemari siksi, koska on hyvä ajaa ja ostettaessa oli hinta-laatusuhteeltaan sopiva. Muutama merkki oli hakuehtoina oman ajokokemuksen perusteella.
Muuten tuntuu, että Audikuski on perinyt bemarikuskin pestin ja Bemari ei enää herätä niin paljoa tunteita muissa kuskeissa.
Nyt kun noita valkosia Audeja on tienoo täynnä, niin on piristävää nähdä uudehko BMW. Sääli että verotus on niin kova Suomessa, niin ei "normi-porukalla" ole varaa esim. 6-8-sylinterisiin pannuihin. Täällä ollaan vaan kerran niin miksi ei naatittas.
Vierailija kirjoitti:
Bmw kuskit ovat huomiota herättävän usien lyhyitä miehiä.
Olen lyhyt mies ja minulla on BMW. Kysyttävää?
10-20 vuotta vanha bmw on rämisevä ja helvetisti pörisevä teinirassi ja ne herättää lähinnä vaan ärtymystä.
Tarpeeksi vanha bemari, +30 vuotta on ihan tyylikäs museoauto jos se on entisöity ja pidetty siististi.
Uudempi bmw ei herätä yhtään mitään ajatuksia. Kulkuväline muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bmw kuskit ovat huomiota herättävän usien lyhyitä miehiä.
Olen lyhyt mies ja minulla on BMW. Kysyttävää?
Kompensoitko BMW:llä lyhyyttäsi?
Auto kuin auto, ei hetkauta suuntaan tai toiseen
Suomessa uusia on kaikki alle 10 v. vanhat.