Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulutusta vastaamattomassa työpaikassa - Turhautuminen

Vierailija
22.12.2016 |

Onko täällä kenties kohtalotovereita? Itse olen koulutukseltani maisteri (kohta tuplamaisteri) mutta töissä tehtävissä, joihin pääsisi periaatteessa pelkällä peruskoululla tai lukiolla. Töissä ei ole mitään älyllistä haastetta, vastuuta tai pitkäjänteisempiä tehtäviä. Periaatteessa aivot voi jättää kotiin aamulla. Työ ei siis liity mitenkään maisterin tutkintoon edes etäisesti. Palkka on pieni mutta eniten turhauttaa työn yksinkertaisuus ja käytännössä olemattomat etenemismahdollisuudet. Kaiken lisäksi omaan korkeamman koulutuksen, kuin kukaan pomoni tai asiakasyritysten pomot (ainakin Linkedin profiileiden mukaan).

Asiasta ei voi töissä valittaa, sillä joillain työkavereilla tämä on jopa unelma-ala. Jopa tämän yksinkertaisen työn saaminen oli hankalaa, joten ei tällaisessa lamassa voi valittaa. Joillakin kun ei ole töitä ollenkaan.

Ottaa vain päähän tilanne. Potentiaalia ja halua olisi tehdä jotain oikeasti haastavaa ja mielenkiintoista!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et ole koulutustasi vastaavassa työssä mutta oletko varma ettei työsi vastaa osaamistasoasi?

Mitä saat ilkeilystä, vielä nyt joulun alla?

Tottahan se kyllä on, että aivokuolleen työn tekeminen tappaa uskon omiin kykyihin ja sitä unohtaa taitoja kun ei pääse käyttämään niitä.

Vierailija
22/23 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on tosi turhauttavaa, kun työpaikalla esimiehet ovat vähemmän älykkäitä kuin alaisensa. Monesti eivät myöskään pysty ottamaan vastaan kehitysehdotuksia, vaan ottavat kaikesta itseensä.

Ymmärrän ap:n valituksen niin, että nykyinen työ ei anna mitään ja myös koulussa opitut taidot menevät hukkaan, kun ei niitä pääse harjoittamaan. Ihan inhimillistä kärsiä moisessa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kolmikymppinen gradua vaille valmis maisteri kaupan kassalla :( 

Gradu pitäisi tehdä yritykseen, paikkaa ei huonossa työtilanteessa löytynyt. Sitten olen ollut perhevapailla ja ohessa tehnyt keikkaa kassalla. Vihasin tätä työtä jo lukiossa, vihaan edelleen joka ikinen hetki. Nyt lapsi on jo sen verran vanha, että olen taas yrittänyt löytää paikkaa, mutten ole vielä löytänyt. Työsoppari kassalle loppuu joulun jälkeen. Pidän lapsen puolipäiväisenä hoidossa ja kysyn joka ikisen mahdollisen paikan läpi.

Ei millään pahalla, mutta et sinä kuule enää tule löytämään mitään maisteritason työtä.

Siinä meillä ennustajaeukko. Työpaikalleni palkattiin juuri sijainen kaupan kassalta. En osaa sanoa, onko kyse maisteritason työstä, mutta ainakin siististä toimistotyöstä, joka näyttää paremmalta cv:ssä. Palkka ihan ok myös. Jos on hyvää onnea, kekseliäisyyttä ja sos. taitoja, voi onnistaa.