Miksi parisuhteessa ei saisi olla tunteeton?
Miksi parisuhteessa ei saisi olla tunteeton? Täällä palstalla usein puhutaan, että pitäisi antaa toiselle huomiota ja hellyyttä säännöllisesti, vaikkei itsellä huvittaisikaan "koska eihän kukaan voi kauan ilman huomiota elää". Ymmärrän, että täysi tunteettomuus on eri asia, mutta ainakin omasta mielestäni on normaalia, että ihmisten elämässä tulee joskus kausia, jolloin suhde ja tunteet ei ole päällimmäisenä mielessä. Toki suhde oman kumppanin kanssa on useimmista mukavampaa kuin omin ajatuksin, mutta tuleeko parisuhteessa toisen mielestä ja tunteista kumppanin omaisuutta?
Miksi parisuhteessa kumppanista tulee joku omien mielihalujen toteutusautomaatti? Jos ihminen on sinkku, onko jollakulla velvollisuus toteuttaa sinkun mielihalut?
Kommentit (7)
Parisuhteessa saa olla näemmä vain sitä mitä nainen määrää. Pitää olla hellä ja tunteellinen, mutta seksi onkin ihan eri asia. Sitä voi harrastaa vaikka jännämiehien ja muiden tuntemattomien kanssa, mutta oman puolisen kanssa ei ole pakko jos ei taho!!
Jos naisen mielestä parisuhteessa ei ole tarpeeksi romantiikkaa, niin satsatkoon enemmän. Vie miestä ulos ravintolaan ja järjestää kynttiläillallisia.
Toivottavasti tunteeton tajuaa ottaa samanlaisen puolison tai sellaisen, joka haluaa esim. hyötymissuhteen eikä romantiikkaa.
Turha syyttää naista sukupuolena seksittömyydestä. Kaikille seksi ei ole niin tärkeää. Moni ei myös pysty vapautumaan pitkäaikaisen kumppanin kanssa enää ja haluamaan tätä, kun ollaan jo niin tuttuja. Ihminen voisi avartaa mieltään ja lähteä tutustumaan toiseen syvällisemmällä tasolla, mutta se vaatii aikaa, energiaa ja rohkeutta, joten on helpompi fantasioida seksistä toisten kanssa. Tämä pätee kaikkiin ihmisiin.
Miehille seksuaalinen käyttäytyminen on kulttuurisesti sallitumpaa, liekkö siinä syy naisten yleisempään estoisuuteen.
Itse en voisi enkä halua olla suhteessa jossa ei ole seksiä. Pitkässä parisuhteessa esimerkiksi miehen erektio-ongelma ei olisi minulle maailmanloppu, sillä seksi on muutakin kuin erektio. Mies ja nainen saavat orgasmeja muutenkin ja voivat kokea intohimoa muutenkin. Voin kuvitella että moni mies kokisi erektio-ongelman kuitenkin kaiken seksin tappajana, mikä on väärin ja sääli.
Syy seksiongelmien taustalla on oman tajunnan rajoittuneisuus.
Vaimo ei ole halunnut sänkyhommia pitkään aikaan. Tunne-elämä katoaa vähitellen. Ainoat asiat mitä tuntee ovat negatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Turha syyttää naista sukupuolena seksittömyydestä. Kaikille seksi ei ole niin tärkeää. Moni ei myös pysty vapautumaan pitkäaikaisen kumppanin kanssa enää ja haluamaan tätä, kun ollaan jo niin tuttuja. Ihminen voisi avartaa mieltään ja lähteä tutustumaan toiseen syvällisemmällä tasolla, mutta se vaatii aikaa, energiaa ja rohkeutta, joten on helpompi fantasioida seksistä toisten kanssa. Tämä pätee kaikkiin ihmisiin.
Miehille seksuaalinen käyttäytyminen on kulttuurisesti sallitumpaa, liekkö siinä syy naisten yleisempään estoisuuteen.
Itse en voisi enkä halua olla suhteessa jossa ei ole seksiä. Pitkässä parisuhteessa esimerkiksi miehen erektio-ongelma ei olisi minulle maailmanloppu, sillä seksi on muutakin kuin erektio. Mies ja nainen saavat orgasmeja muutenkin ja voivat kokea intohimoa muutenkin. Voin kuvitella että moni mies kokisi erektio-ongelman kuitenkin kaiken seksin tappajana, mikä on väärin ja sääli.
Syy seksiongelmien taustalla on oman tajunnan rajoittuneisuus.
Olen aina sanonutkin, että seksi on osalle naisista vain oman kelpaavuuden testaamista, ei mitään seksuaalista nautintoa.
Ihan hyvä pointti. Monesti vaan käy niin, että sen tunteettoman käytöksen kanssa kulkee kunnioituksenpuute käsikädessä. Jos on tunteeton mutta muistaa kunnioittaa toista, niin ei siinä musta ole mitään ongelmaa. Tärkeintä parisuhteissa mulle on sitoutuminen ja kunnioitus. Ja seksi. Niistä kolmesta seuraa luontainen kiintymys ja "rakkaus" toista kohtaan. Rakastuminen kestää 3kk. Loppu on sit noita asioita.