Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi mokasi, minä vai sairaanhoitaja?

Vierailija
22.12.2016 |

Menin kovassa kuumeessa hakemaan sairaslomaa terveyskeskuksesta. Vastaanottotiskillä ollut sairaanhoitaja kirjoitti minulle oireideni perusteella jo tuossa tiskillä sairaslomatodistuksen. Survoin todistuksen kuumehoureisena laukkuuni näyttämäni kela-kortin kanssa ja menin hoitajan opastuksesta labraan.

Labrassa lähettäni ei löydetty ja labrassa ollut hoitaja ihmetteli asiaa. Suostui kuitenkin ottamaan verikokeet, kun sai kysyttyä tiskin hoitajalta lähetteessä olleet tiedot. Lähdin verikokeen jälkeen kotiin, tiskillä ollut hoitaja oli luvannut soittaa tuloksista.

Pari tuntia myöhemmin soi puhelimeni, kun hoitaja soitti. Hän tivasi tylysti, miksi en ollut huomannut, että sairaslomatodistukseni oli kirjoitettu väärälle henkilölle. Hoitaja oli vahingossa kirjoittanut todistuksen ja lähetteen henkilölle, jolla oli sama sukunimi ja syntymäpäivä kuin minulla (etunimet ja sotun loppuosa tietysti erilaisia).

Oliko tuo väärä sairaslomatodistus oma mokani, kun en kuumeisena tajunnut katsoa paperia sen tarkemmin vai kämmäsikö hoitaja merkkaamalla väärän henkilön tiedot? Sattuuko tällaista useinkin?

Ap

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä maailman parasta sairaanhoitoa, virheen sattuessa syytetään potilasta, sen sijaan että pahoiteltaisiin!! Kannattaa maksaa maailman kovimpia veroja!

Vierailija
22/22 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko tyypillistä hoitajamatematiikkaa. Virhe kumoutuu tietysti toisella virheellä. Käytetään paljon esim. jos hoitotakuuta ei noudateta, asia korjataan jättämällä kirjaamatta se. Jolloin toinen laittomuus ilmeisesti korjaa ensimmäisen laittomuuden. 

Terv., sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan