Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi mokasi, minä vai sairaanhoitaja?

Vierailija
22.12.2016 |

Menin kovassa kuumeessa hakemaan sairaslomaa terveyskeskuksesta. Vastaanottotiskillä ollut sairaanhoitaja kirjoitti minulle oireideni perusteella jo tuossa tiskillä sairaslomatodistuksen. Survoin todistuksen kuumehoureisena laukkuuni näyttämäni kela-kortin kanssa ja menin hoitajan opastuksesta labraan.

Labrassa lähettäni ei löydetty ja labrassa ollut hoitaja ihmetteli asiaa. Suostui kuitenkin ottamaan verikokeet, kun sai kysyttyä tiskin hoitajalta lähetteessä olleet tiedot. Lähdin verikokeen jälkeen kotiin, tiskillä ollut hoitaja oli luvannut soittaa tuloksista.

Pari tuntia myöhemmin soi puhelimeni, kun hoitaja soitti. Hän tivasi tylysti, miksi en ollut huomannut, että sairaslomatodistukseni oli kirjoitettu väärälle henkilölle. Hoitaja oli vahingossa kirjoittanut todistuksen ja lähetteen henkilölle, jolla oli sama sukunimi ja syntymäpäivä kuin minulla (etunimet ja sotun loppuosa tietysti erilaisia).

Oliko tuo väärä sairaslomatodistus oma mokani, kun en kuumeisena tajunnut katsoa paperia sen tarkemmin vai kämmäsikö hoitaja merkkaamalla väärän henkilön tiedot? Sattuuko tällaista useinkin?

Ap

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan olisi pitänyt pahoitella virhettään. Mutta pitääkö sinun nyt mennä uudelleen sinne? Jos ei, niin mitä soittamista siinä edes oli sitten. Älä ole moksiskaan. :)

Vierailija
2/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja mokasi, et sinä. Hyvää joulua. T. Sairaanhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miten tiedot edes saisi etsittyä pelkän sukunimen ja syntymäajan perusteella. Jos kuitenkin hoitaja niin jostakin syystä teki hän teki virheen.

Vierailija
4/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo kysymys. Tietysti hoitaja teki sen virheen. Ja hän varmasti tietää sen itsekin. Ihmiset vain mielellään syyttelee muita. Miksi edes mietit että onko sinun syytäsi?

Vierailija
5/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja oli niin vihaisen kuuloinen puhelimessa, kun en ollut huomannut asiaa. Vannotti repimään väärän todistuksen (jossa mm.näkyi toisen ihmisen sotut, kotiosoitteet jne. Kysyi vielä, tulenko hakemaan uuden todistuksen vai joutuvatko postittamaan. Suoraan sanoin, että tässä kuumeessa en lähde neljän seinän sisältä enää todistusta hakemaan vaan joutuvat postittamaan.

Ap

Vierailija
6/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja teki virheen, mutta niin teki ap:kin. Olisi lukenut saamansa paperin ja varmistanut tiedon. Ei voi niin puolikuollut olla, ettei olisi pystynyt, jos kerran kykeni omin jaloin käymään tk:ssa ja tännekin kirjoittelemaan.

Vierailija
7/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan sitä. Olin lapseni kanssa neuvolassa. Kätilö otti kortin kun sanoin pojan nimeksi Jussi X. Jossain vaiheessa hoitaja kutsui poikaa Juhaksi. Sanoin, että hän on Jussi. Hoitaja sanoi, että te vain kutsutte häntä Jussiksi, mutta meillä on kortissa Juha. Neuvolapiirissä oli toinen poika nimeltä Juha X. Oli siinö kätilöllä raaputtamista kun hän alkoi putsaamaan Juhan korttia.

Vierailija
8/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on farmaseutti haukkunut tiskillä täyden apteekkihuoneen kuullen. Hän oli hukannut paperisen reseptini paperikasan alle, ja minun olisi pitänyt älytä kysyä häneltä, miksi lääkkeen saaminen vie aikaa yli 20 minuuttia.

Vierailija
9/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miten tiedot edes saisi etsittyä pelkän sukunimen ja syntymäajan perusteella. Jos kuitenkin hoitaja niin jostakin syystä teki hän teki virheen.

Kyllä ne vaan löytyy. Löytyi mun pojan tiennot taannoin vaikka syntymäpäiväki  kadonnut äitiltä päästä, muisti heitti parilla päivällä :) Lievää väsymystä saattoi olla..

Vierailija
10/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vaan löytyy. Löytyi mun pojan tiennot taannoin vaikka syntymäpäiväki  kadonnut äitiltä päästä, muisti heitti parilla päivällä :) Lievää väsymystä saattoi olla..

Todella harvinainen sukunimi täytyy olla. Koko nimellä (etu-+sukunimi) löytyy kyllä ja jos täysin saman nimisiä on monta pitäisi kyllä hälytyskellojen soida että kysyy myös henkilötunnuksen kokonaan.

Vierailija
11/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuule pääpiirteissään on niin, että asiakas/potilas vastaa omista asioistaan. Ja mitä lähempänä ollaan julkista sektoria niin sitä enemmän tämä painaa. Et kai sä luule, että kaikkea kerkii tarkistamaan? Tajuutsä kuinka monta potilasta saattaa siinä luukulla notkua samanpäivän aikana? Kaikkea ehdi munkin ja kahvin lomasta tarkistaa. Ihan tarpeeksi muistamista siinä tuliko siihen kahviin laitettua yks vai kaks palaa sokeria ja ehtikö se jäähtyä, kun joku tollo muka flunssan takia on niin sairas ettei osaa edes lukea.

T: Sh

Vierailija
12/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen nimen/sotun kirjoitti koneelle väärin? Sairaanhoitaja, et sinä. Turhaan siis syytät itseäsi.

Vierailija
13/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labrassa lähettäni ei löydetty ja labrassa ollut hoitaja ihmetteli asiaa. Suostui kuitenkin ottamaan verikokeet, kun sai kysyttyä tiskin hoitajalta lähetteessä olleet tiedot. Lähdin verikokeen jälkeen kotiin, tiskillä ollut hoitaja oli luvannut soittaa tuloksista.

Ap

Virhe on moninkertainen jos sinulle kerrotiin tulokset jotka oli tilattu eri henkilön tiedoin. Minusta tuosta kannataisi jo tehdä hoitovirhe ilmoitus.

Vierailija
14/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuuhan sitä. Olin lapseni kanssa neuvolassa. Kätilö otti kortin kun sanoin pojan nimeksi Jussi X. Jossain vaiheessa hoitaja kutsui poikaa Juhaksi. Sanoin, että hän on Jussi. Hoitaja sanoi, että te vain kutsutte häntä Jussiksi, mutta meillä on kortissa Juha. Neuvolapiirissä oli toinen poika nimeltä Juha X. Oli siinö kätilöllä raaputtamista kun hän alkoi putsaamaan Juhan korttia.

Hoitaja alkoi oikeasti inttämään ettei Jussi ole poikanne nimi xD "Aijaa hyvä että korjasit, oon aina luullut että nimesin hänet Jussiksi huhhuh kiitos korjauksesta!"

Vierailija
15/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hoitajan vika. Potilasjärjestelmissä pystyy hakemaan etu-ja sukunimellä, mutta jos samannimisiä on niin ohjelma läväyttää kaikki ruudulle josta sitten sotun perusteella valitset oikean. Kyllähän tietysti toivottavaa on, että potilas itse vielä tarkistaa mahd. todistukset, mutta ymmärrettävää että aina näin ei tule tehtyä.

Ja vaikuttaisi, että myös ne labralähetteet on mennyt väärälle ihmiselle.

T.sh

Vierailija
16/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on hoitajan tehtävä katsoa noi jutut.

Mutta niin kauan kun ihmiset ovat asialla, niitä virheitä sattuu, vaikkei niitä saiskaan sattua.

Vierailija
17/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lähetteen aborttiin väärän ihmisen nimellä (ilmeisesti edellinen henkilö jonka toimenpidettä ko lääkäri puolsi). Siinä tilanteen myllerryksessä jäi valitus tekemättä mutta täytyy toivoa ettei omat tiedot printtaantuneet seuraavaan vastaavaan lomakkeeseen..

Vierailija
18/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet antanut oikeat tietosi, nimesi et pelkää sukunimeäsi ja syntymäaikasi aikasi tai tunnistautuminen on tapahtunut omasta kela kortistasi (nykyisin sähköisesti ilman tietojen näpyttelyä koneelle) moka on hoitajan joka ei tarkistanut että asiat tulee kirjattua oikein. Jos taas annoit virheelliset tiedot itse syy on sinun.

Vierailija
19/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moka on hoitajan. Hän varmaan säikähti, kun tajusi antaneensa sinulle väärän henkilön tiedot ja purki säikähdyksensä haukkumalla sinut. Se oli tietenkin väärin. Minä saattaisin valittaa hoitajan esimiehelle. Virheitä sattuu, mutta niiden laittaminen potilaan syyksi ja potilaan haukkuminen omista virheistä ei ole ammattimaista.

Vierailija
20/22 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks noilla oo viivakoodinlukijaa, jolla kelakortista sais luettua henkilötunnuksen?

Nehän ei ees paljoa maksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän