Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testasin teinilleni määrättyä consertaa

Vierailija
22.12.2016 |

Ajattelin tässä, kun joululomanen alkoi, testata mitten se minuun "terveeseen" vaikuttaa.
Olin pöyristynyt! Pystyin suoriutuman kaikista arkisista toimista ilman minulle suht tyypillstä koheltamista. Ja normaalisti vaikka toimin rauhallisen oloisesti, päässäni säntäilee ajatuksia edes takasin. Se puuttui kokonaan.
Jossain vaiheessa huomasin mieleeni muistuvan jokin tekemätön työ, jonka nyt saatoin vain siirtää ajatuksissani tuonnemmas..ihan rauhassa. Normaalisti olisin aloittanut myös sen tekemisen heti.
Minulta jäi pois myös eräänlaiset sressitilanteisiin liittyvät sydämentykytykset.
Mietin vain, että onkohan minullakin "päässä vikaa"..onko kaikilla näin helppoa tuo ajatusmailma?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään muulla kokemusta moisesta?

Vierailija
2/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tapana muutenkin "kokeilla" muille määrättyjä lääkkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Olet huumeiden käyttäjä.

Vierailija
4/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD/ADHD on itseasissa periytyvä "sairaus". Itse syön vain omia lääkkeitä, mutta tunne on tuttu. Ja jos isäni eläisi edelleen, niin voisin varmistaa häneltä, että samoja taipumuksia ollut hänelläkin. 

Ilmeisesti siis "normaali" pää ei toimi noin, kun meidän pää ilman lääkitystä. Melkein suosittelisin hakeutumaan itsekin tutkimuksiin (ei kuitenkaan kannata mainita, että olet testannut lapsen lääkettä :D ), niin voisit saada ihan oman lääkityksen.

Vierailija
5/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se toimii ihan kerralla napattunakin? Itse totuin joskus imeskelemään päällimmäisen kerroksen pois, sitten sain ohjeiksi pureskella valkoisen puolikkaan ja heittää toisen puoliskon roskiin. Toimi pirimäisesti.

Vierailija
6/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin.

Ei ollut minkäänlaisia mieltä kohottava fiiliksiä.

Lääkäri suositteli testaamaan..kun epäilin joskus lääkettä

Vierailija
7/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkut Porvooseen. Concerta ei ole huume.

Vierailija
8/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä nykymaailmaa. Ensin ihmiset pakotetaan multitaskaamaan 24/7. Sitten kun ne oppii, ne laitetaan lääkitykselle.

Vierailija
9/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tosin sanoi, että se ei terveeseen vaikuta, että voi ihan rauhassa ottaa eikä keho reagoi mitenkään

Vierailija
10/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkut Porvooseen. Concerta ei ole huume.

Metyylifenidaatti on psykoaktiivinen aine, jota käytetään eräiden neuropsykiatristen sairauksien hoidossa. Sillä on myös väärinkäyttöpotentiaalia, ja se luokitellaan monissa maissa, kuten Suomessa, huumausaineeksi. Wikipedia

Vierailija
11/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sinullakin joku keskittymishäiriö kun noin vaikuttaa.

Teinilläsi ilmeisesti on ADHD tai muu vastaava. Tiesit varmaan että ne ovat perinnöllisiä.

Kannattaa hakeutua tutkimuksiin. Saattaisit saada elämästäsi miellyttävämmän oikeanlaisen lääkityksen avulla.

Itse olen saanut elämäni (ja itseni) takaisin modiodalilla. Kärsin pitkään, useita vuosia, vaikeasta hermostoperäisestä uupumuksesta ja elämä meni aivan levälleen kun en jaksanut tehdä mitään muuta kuin käydä töissä ja nukkua.

Kaikki sosiaaliset suhteet jäivät kun en jaksanut ja koti muuttui kauheaksi kaaokseksi kun en jaksanut tehdä mitään, en edes jaksanut ajatella. Jo pelkkä hereillä oleminen tuotti suuria vaikeuksia.

Hyvänä päivänä jaksoin käydä suihkussa.

Nyt kun käytän tuota lääkettä, ja jaksan taas toimia suurinpiirtein normaalin ihmisen tavoin. Pystyn myös keskittymään asioihin, eikä enää ole aivosumua joka estäisi kaiken järkevän tekemisen ja ajattelun.

Olen saanut kotia järjestykseen ja jaksan laittaa ruokaa ja käydä harrastuksissakin. Tuntuu kuin olisin muuttunut takaisin minuksi :)

Joo, eri vaiva ja eri lääke kuin ap:lla, mutta keskushermostoon vaikuttavia ovat molemmat.

Vierailija
12/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin tässä, kun joululomanen alkoi, testata mitten se minuun "terveeseen" vaikuttaa.

Olin pöyristynyt! Pystyin suoriutuman kaikista arkisista toimista ilman minulle suht tyypillstä koheltamista. Ja normaalisti vaikka toimin rauhallisen oloisesti, päässäni säntäilee ajatuksia edes takasin. Se puuttui kokonaan.

Jossain vaiheessa huomasin mieleeni muistuvan jokin tekemätön työ, jonka nyt saatoin vain siirtää ajatuksissani tuonnemmas..ihan rauhassa. Normaalisti olisin aloittanut myös sen tekemisen heti.

Minulta jäi pois myös eräänlaiset sressitilanteisiin liittyvät sydämentykytykset.

Mietin vain, että onkohan minullakin "päässä vikaa"..onko kaikilla näin helppoa tuo ajatusmailma?

Varmaan viisasta tsekata lääkärin kanssa.

Vierailija
13/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt soitat poliisille, esittelet itsesi ja kerrot mitä olet tehnyt.

Vierailija
14/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusisko ottaa pikkuveljen consertaa, jos sillä on jotain koulussa jokin tärkeä koe tms. Kokee sen auttavan, vaikkei testien mukaan itse ole ADHD/ADD.

N20

Vierailija
15/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta helvetissä piri vaikuttaa noin. Kaikki TUNTUU luistavan erinomaisesti, jaksaa, jaksaa.

Vierailija
16/17 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se toimii ihan kerralla napattunakin?

totta kai. ei sillä ole mitään muuta pidempiaikaista vaikutusta.

Vierailija
17/17 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sinullakin on ADHD.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä