Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 160 000€ paljon lainaa vai vähän?

Vierailija
13.03.2006 |

Löydettiin tosi kiva talo ja nyt mietityttää noin suuren lainan otto...

Minä hoitovapalla ja miehenkin tulot vähän niin ja näin (yrittäjä) toki hyvänä kuukautena saattaa tienata useamman kymmenen tuhatta netto, mutta sit saattaa olla pari hiljaista kuukautta jolloin tienaa vähemmän tai ei ollenkaan...

Siis uskaltaako vai ei?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että jos ei yritä, ei mitään saakaan. Kyllähän teilläkin on ihan realistiset mahdollisuudet maksaa laina. Miten ihanaa onkaan asua omassa tilavassa kodissa.

Vierailija
42/45 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talojen hinta nyt vain on tämä. Vuokra-asuminen on yksi älyttömimpiä tapoja pistää rahansa hukkaan. Ostimme oman talon viime kesänä. Lainaa otimme koko talon hinnan 169 000¿. Remonttia ei talossa tarvinnut tehdä ja halvempaa ei lähimailtakaan löytynyt. Takaisin lainaa maksellaan 28 vuotta (tällä maksusuunnitelmalla). Palaan töihin vuoden päästä, jolloin lainaerää voidaan reilusti korottaa. (On työpaikka mihin mennä.) Parin vuoden päästä teen jo täyttä työpäivää, jolloin lainaeriä voidaan jälleen korottaa. Lisäksi asumiskustannuksemme laskivat, kun vaihdoimme kalliin vuokra-asunnon (halvempia ei ollut tarjolla) omakotitaloon.

Elämä on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut erittäin hyviä tulokuukausia. Eli jatkossakin mentäis just näin. Korot vain jäis aina kuukausimenoihin, jotka ovat sitten korkojen kanssa reilusti alle ton 1000¿

Kyllä meidän pitäis reilustikin pärjätä, mitityttää vain silti. Ja kuten aikaisemmin totesinkin jo, niin kyllähän me se riski otetaan ja talo ostetaan. Voitais toki asustella ahtaasti vielä muutama vuosi ja odottaa että hinnat laskee, mutta se ei ole meidän tyylistä...

Vierailija
44/45 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastakaa laskelmanne!

Väitätkö että vastaavat asunnot (sama koko, sama sijainti ym), niin kun maksat lainan lyhennyksen + lainankoron + yhtiövastikkeen, niin se olisi vähemmän kuin vuokra? Ei varmasti pidä paikkaansa!!!!

Vierailija
45/45 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on velkaa 160 000¿ ja maksuaika 23 vuotta.

Itse olemme ajatelleet asian niin, että mieluummin otamme riskin korkojen nousun kanssa, kun maksamme vuokraa (vastaava samalla alueella noin 900¿/kk) vuosikymmeniä.

Omistuista kummastella pitkiä laina-aikoja ja isoja lainasummia. Pääkaupunkiseudulla ei isoa perheasuntoa saa halvalla ja jos omaan haluaa, on pakko ottaa iso laina ja pitkä laina-aika. Täysin epärealistista ajatella, että max. laina-aika pitäisi olla 10-15 vuotta ja lainasumma alle 100 000¿. Noin halvalla ei saa saa kuin yksiön tai kaksion.