Kuparikierukasta ristiselänkipua? Muita?
Minulle asennettiin pari kuukautta sitten kuparikierukka ja vaikka minulla on aina vähän selkä kipeä (ent. välilevynpullistuma kipuilee), niin minusta kipu on pahentunut. Nyt on viikon verran ollut ihan todella kipeä selkä! Istuminen tekee sen vähän siedettävämmäksi, mutta seisominen, käveleminen ja makaaminen sattuu.
Minkä takia kuparikierukasta voi tulla ristiselänkipuja? Ainakin siinä ohjeessa luki että on yksi sivuoireista. Entä minkälainen kipu on normaalia, tai miten kauan se voi kestää? Koko kierukanpitoajan?
Täytyy soitella maanantaina terkkarille, mutta ajattelin ensin kysyä täältä jos on kokemusta aiheesta.
Kommentit (3)
Mulla on kans taaksepäin kallistunut kohtu... Onneks kohtapuoliin on se eka kontrolli, tosin eipä sitäkään ultralla kai tehdä, eli mistä sitä tietää miten päin se on siellä vaikka langat löytyisikin...
Mutta katselen nyt hetken vielä ja kyselen kontrollikäynnillä lääkäriltä juttuja.
Kiitos sulle viestistä, tulehan kertomaan Pitkiksiin myös kuulumisia :)
Ihanaa kesää!
Kävin laittamassa vauvakuulumiset pitkiksiin eilen ehtoolla :) Kylläpä pino onkin nykyään hiljainen :-/
Itselläni ei ollut kuparikierukkaa vaan hormonikierukka ja kärsin aivan järkyttävästä ristiselkäkivusta koko sen 5v minkä se oli paikoillaan. Ehdin käydä jo kaiken maailman reumalääkäreillä ymv. Minulla on selässä kyllä ihan oikeasti vikaakin, välilevynpullistumia sekä kaikenlaista muutakin, mikä taas johtuu jalkojen pituuserosta, mutta sellaisen huomion tein, että kun hormonikierukka poistettiin, niin ristiselkäsärky loppui kuin seinään. Olo oli suorastaan autuaallinen, ei kipua missään :)
Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja mietinkin, olisiko se ollut jotenkin syynä kipuun, olisiko kierukka sen lisäksi lipsahtanut noloon asentoon tmv...?
Kanelisokeri