Ystävä nauroi kun ostettiin ruokailuryhmä jyskistä
Ja sen joutui kokoamaan. Hän kuulemma ostaa vaan laatukalusteita jotka on valmiiksi koottu.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ostin 2200e sängyn ostin iskusta. Piti sitäki vähän kasailla.
Vepsäläisen ja Unikulman sänkyyn on kuulunut hintaan se, että kasaavat sen asiakkaan kotona (paitsi pääty). Hintaa tosin tuplat tuohon.
Kenelläkään ei pitäisi olla varaa arvostella kotia jossa ei asu. Jokainen perhe tekee kotinsa kuten haluaa. Hyvin usein kuulen asiakkailta kuinka uudesta sisustuksesta on huomauteltu ilkeään sävyyn ja hyvin usein siellä taustalla on se suomalaisen helmasynti. Jos pöytä on teille sopiva, hyvä ja miellyttää silmää, niin silloin se on onnistunut hankinta. Nauttikaa kodeistanne ja tehkää niistä juuri sellaisia kuin haluatte! T. Sisustussuunnittelija
Mulla taas eräs kaveri kommentoinut vähän alentuvaan sävyyn meidän kodin värimaailmaa, tyyliin: "No kyllähän jotkut tykkää tuollaisesta". Hänellä itsellään on musta/valkoinen/harmaa ja kaikki muut värit ilmeisesti kamalia :D Mun sisustus on vähän ehkä kodikkaampaa, niin värimaailmaltaan kuin myös huonekalujen suhteen ja useilta kuullut myös kehujakin. Kyllä se aina vähän loukkaa ja harmittaa, kun joku puhuu omasta kodista ikävään sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva et teillä oli varaa. Me maalataan ja tuunataan tuota 25 vuotta vanhaa...
Töihin töihin..
Ja miksiköhän se, jolla on varaa, ei saisi siitä nauttia ja iloita? Ei se sulta ole pois, eikä sun varallisuus lisääntyisi yhtään , vaikka heidän pienenisi. Mä oon iloinen sun puolesta, että osaatte maalata ja tuunata, kaikki ei kykene siihenkään. Eikä ole sun taitosi pois niiltä, jotka ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en osta mtään jyskistä. Joka kerta on tullut perttymys, mutta ei tule enää.
Pyyheliinat, ne kalliimmat, tanskalaiset peitot ja kotimaiset runkopatjasängyt on olleet ok. Varsinaiset kalusteet on kyllä olleet pettymys kaikille jotka niihin on sekaantuneet.
Miten sitä kalusteisiin sekaannutaan? Kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Mites nämä huonekaluketjut jaottuvat akselilla porvareiden puljut ja vasemmistolusmujen mestat?
Onko IKEA keskiluokkaa edustava?
Itse jouduin kerran Sotkaan avittamaan kantamisessa ja kyllä hävetti, jos joku työkaveri olisi nähnyt..
Voi luoja, minä olen keskituloinen ja mieheni taitaa olla sitten hyvätuloinen ja me molemmat olemme poliittisesti vasemmalla. Minua ei hävetä asioida missään edullisemmassa liikkeessä, kaikkialta voi tehdä löytöjä.
Aloittajalle sanoisin, että ystäväsi oli hölmö! Ostat jatkossakin huonekalut sieltä, mistä haluat. Ajattelepas, että meidän ruokapöytä on mieheni ja hänen ystävänsä valmistama. Miehen ystävän isä on puuseppä ja hänen pajallaan saivat valmistaa meille pöydän, tuli hieno. Se on lämmöllä ja rakkaudella tehty, mutta hui, onpas köyhää tehdä itse omat huonekalut!
Kyllä saa kokonaisena. Meillä Hobbarista vitriini, olkkarin pöytä ja tv-taso.
On puuta ja painavia.
Ei niitä enää ole siellä mutta nuo ei kyllä hajoa koskaan. Montana on sarjan nimi.
Harmittaa kun en ostanut ruokapöytää samaa sarjaa.
Ymmärrän että Jyskistä ostaa jos rahaa on vähän. Olen itsekkin sieltä ostanut ja kyllä ne tuppaa hajoamaan paitsi ainut hyvä on niiden tamminen kirjoituspöytä. On meidän teinillä ollut jo monta vuotta.
Itse en ole ikinä tajunnut tuota Ikean kalusteiden arvostelua, voi johtua tietysti siitä että meillä pitkäikäisimmät huonekalut on Ikeasta. Vanhimmat on kestänyt opiskeluaikojen alusta asti, monta muuttoa, purkua ja uudelleenkasausta sekä nykyään jo lapsiperhearkea. Samaa ei voi sanoa Jyskin kalusteista ja sieltä ei enää ostetakaan. Aina jos jokin hajoaa tai käy reistailemaan niin lähes poikkeuksetta se on Jyskistä ostettu.
Joo, lastulevyä ne on Ikeasta ostetut on, mutta aika harvassa näissä suomalaisissa ketjuissakaan tuotteet on oikeaa puuta, jos on niin se kyllä todellakin näkyy hinnassa.
Voisiko joku kertoa mihin perustuu tämä että Ikean kalusteet on heikkolaatuisia? Siksi että ne on halpoja?
Omituinen naurunaihe sun " ystävällä ".
Kyllä sieltä Ikeastakin löytyy myös ihan täyspuisia huonekaluja ja edullisesti. :) Ei se hinta mitään välttämättä kerro, kannattaa vaan katsella mistä se on valmistettu, ei niitä lastulevyisiä sieltä Ikeastakaan ole pakko ostaa, sieltä kyllä löytyy ihan laidasta laitaan ja myös kalliitakin juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieltä Ikeastakin löytyy myös ihan täyspuisia huonekaluja ja edullisesti. :) Ei se hinta mitään välttämättä kerro, kannattaa vaan katsella mistä se on valmistettu, ei niitä lastulevyisiä sieltä Ikeastakaan ole pakko ostaa, sieltä kyllä löytyy ihan laidasta laitaan ja myös kalliitakin juttuja.
Meillä esim. on tämä masiivimäntyinen ruokailuryhmä. Pöytä + 4 tuolia maksaa 99e. Meidän sisustukseen uppoaa ihan tuollaisenaan, mutta on niin edullinen että sitä viitsii vaikka uutenakin tuunailla itse mieleisekseen (vaikka maalata siis).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä esim. on tämä masiivimäntyinen ruokailuryhmä. Pöytä + 4 tuolia maksaa 99e. Meidän sisustukseen uppoaa ihan tuollaisenaan, mutta on niin edullinen että sitä viitsii vaikka uutenakin tuunailla itse mieleisekseen (vaikka maalata siis).
Ja se linkki tietysti unohtui. :D
Tässä:
http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/50211104/
Mun äidin entinen työkaveri kuoli. Äiti oli käynyt pari v lukemassa hänelle lehtiä kerran pari kk ja hänellä oli avain, koska lapset eivät asuneet samalla paikkakunnalla.
Työkaveri kuoli ja äiti ilmoitti hänellä on avain, käy tiputtamassa sen postilaatikosta.
Lapsi, kenelle äitini soitti ilmoitti jos äitini haluaa jonkun huonekalun , se käy.
Äiti kävi katsomassa, kysyi jos ruokapöydän saisi. Kävi.
Toivat pöydän kotiin mutta ei istunut niin hyvin kuin edellinen. Mutta minä muutin n 1/2 v päästä, äitini tarjosi tätä pöytää minulle.
Tämä tapahtui vuonna 1996, pöytä on edelleen todella kaunis.
Kun ostaa laatua, se kestää. Harmi kun en saanut aikaiseksi kysyä jos lapset olisivat tienneet jotain pöydästä. Onko se ollut kauankin, jne.
Kaunis se on, se on pääasia.
Itselläni on 4 hyllyä Ikeasta, ystäväsi varmaan kuolisi nauruun. Tosin hieman harkitsisin sen naurun jälkeen sitä ystävyyttä uudelleen. Itse en naureskelisi toisen kodille. Koti on kuitenkin aika henkilökohtainen asia.
Kävin katsomassa Ikeassa sänkyjä. Ei tosiaan tullut kauppoja. Semmosia rimpuloita, ettei tosikaan. Ylipäätään ihmettelen ihmisiä, jotka Ikeasta mitään ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sen joutui kokoamaan. Hän kuulemma ostaa vaan laatukalusteita jotka on valmiiksi koottu.
Ihmeellisen ylimieliseltä vaikuttava ystävä sulla. Painotus sanalla ystävä. Välillä ihmettelen, että mistä porukka repii näitä "ystäviään"? Itse en voi kuvitellakaan, että joku elämässäni oleva henkilö käyttäytyisi esimerkiksi noin, vaikka ei tuo nyt sinänsä niin iso juttu ole.
Makuasioita nämä ovat.
Jysk, Sotka ja muut vastaavat halpistuotteet kyllä tunnistaa, ovat muovisen ja halvan näköisiäkin, minun mielestäni siis.
Joidenkin silmiin samat tavarat ovat hienoja.
En ikinä sanoisi tuota ääneen ystävälle, jos ystävä ostaisi ko. tuotteita.
En ole ilkeä.
Aloitus on provo, mut vastaan silti. Itselläni Jyskin tamminen Silkeborg ruokapöytä ollut vuosia ja tyytyväisempi en voisi olla. Ystäväni osti samoihin aikoihin lähes identtisen pöydän ns. paremmasta liikkeestä tuplahintaan, jollei peräti tripla, mutta pöytä on selkeästi osoittautunut huonolaatuisemmaksi. Minun pöytä vain kaunistuu vanhetessaan. Varmasti Jyskissä huonolaatuistakin tavaraa, mut itselleni tämä pöytä on ollut oikein hyvä ostos.
Muistin heikkous iskee vanhemmitten...
t. Vepsäläisen myyjä, joka voi kertoa, että niitä ei myydä kokonaisina.