Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan kokeillut glögijuustokakkua?

Vierailija
22.12.2016 |

Kannattaako tehdä? Oliko hyvää?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, tosi hyvää! En edes erikoisemmin välitä glögistä, mutta kakku on parhaita jouluherkkujani. Vähän alkoholia juustokerrokseen, niin a vot :)

Vierailija
2/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri sitä ohjetta mitä nyt mainostetaan, mutta erään toisen ohjeen mukaan olen tehnyt glögikakkua ja se on ollut hyvää. Samalla periaatteella olen tehnyt myös muita mehupäällisiä, esim. vihreästä ja päärynästä pitävän lapseni synttärikakkuun laitoin päärynämehua (ja hieman vihreää väriä). Tuli kaunis kakku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri tarjosi, oli tehnyt Kotilieden ison leivontakirjan ohjeen mukaan. Ostin kirjan joululahjaksi miniälle, joka harrastaa leipomista.

4/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kokeilla tänä jouluna. Eri ohjeella kylläkin, kuin sillä mainoksista tutulla Philadelphia-reseptillä.

Vierailija
5/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt useampanakin jouluna sellaisen version missä on luumurahkatäyte. Tänä vuonna meinasin tehdä vähän erilaisen version, johon ei siis tule luumua vaan mausteinen täyte.

Vierailija
6/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, tosi hyvää! En edes erikoisemmin välitä glögistä, mutta kakku on parhaita jouluherkkujani. Vähän alkoholia juustokerrokseen, niin a vot :)

Mitä alkoholia siihen tulee? Haluaisitko/jaksaisitko jakaa koko reseptin? En ole ap, mutta itselläkin suunnitelmissa glögijuustokakun teko eka kertaa :)

Vierailija
7/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tein ja oli hyvää. :) Jouluista.

Vierailija
8/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse, mutta siskoni syömää kakkua olen syönyt, ja oli kyllä todella hyvää :)

Vierailija
9/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

olen tehnyt vähän jotain vanhaa muun juustokakun ohjetta mukaillen glögijuustokakkua monena vuonna. En edes tunne muita reseptejä. Muuntelen sitä ihan oman maun ja fiiliksen mukaan. Juustona olen käyttänyt Hovi-juustoa ja alkoholiksi lorautin punaviiniä, koska pidän siitä.

Miksei voisi laittaa jotain muutakin, sellaista, millä terästäisi glöginsä? Päällisen tein ihan alkoholittomasta glögistä. Mies joi loput tölkillisestä ja terästi juoman rommilla. Joskus juhliin olen tehnyt aikoinaan Helsingin Sanomista löytämäni ohjeen mukaan juustokakkua, johon tulee Irish coffeen ainesosia: viskiä, kahvia, fariinisokeria - nam :). Kesällä laitan marjoja jne. Juustokakkua on todella helppo muunnella, juustoja voi vaihdella, hyytelökerroksen aineen ja pohjan keksejä ja mahdollisia mausteita. (Itse laitan Digestive-keksejä. )

Vierailija
10/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 oli siis kakkonen, unohtui :)

Vierailija
11/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi,

olen tehnyt vähän jotain vanhaa muun juustokakun ohjetta mukaillen glögijuustokakkua monena vuonna. En edes tunne muita reseptejä. Muuntelen sitä ihan oman maun ja fiiliksen mukaan. Juustona olen käyttänyt Hovi-juustoa ja alkoholiksi lorautin punaviiniä, koska pidän siitä.

Miksei voisi laittaa jotain muutakin, sellaista, millä terästäisi glöginsä? Päällisen tein ihan alkoholittomasta glögistä. Mies joi loput tölkillisestä ja terästi juoman rommilla. Joskus juhliin olen tehnyt aikoinaan Helsingin Sanomista löytämäni ohjeen mukaan juustokakkua, johon tulee Irish coffeen ainesosia: viskiä, kahvia, fariinisokeria - nam :). Kesällä laitan marjoja jne. Juustokakkua on todella helppo muunnella, juustoja voi vaihdella, hyytelökerroksen aineen ja pohjan keksejä ja mahdollisia mausteita. (Itse laitan Digestive-keksejä. )

Iso kiitos näistä vinkeistä! Tekisi mieli alkaa heti kokeilemaan, mutta täytyy malttaa tehdä töitä ensin :)

Vierailija
12/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tarkistaa, että glögipäällysteen laittovaiheessa vuoka on tiivis. Muuten karkaa glögit pitkin jääkaappia. Perkele. Ja muistakaa valita päällysteessä käytettävä glögi tarkoin. Kauniin syvän punainen glögi voi muuttua violetiksi liivatteen lisäämisen jälkeen. Perkele.

Vinkkejä? Seuraavaksi jouluksi. Kellekään en kehtaa joulupöydässä tuotostani tarjota. Perkele.

Vierailija
13/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt sitä monta kertaa, oma vinkkini olisi se, että se päällyskiille kannattaa värjätä punaisella elintarvikevärillä! Se glögin väri itsessään on helposti liian hailakkaa tai sitten liilaa. Mun mielestä tulee paremman näköinen kun laittaa vähän väriä sekaan :) 

Toinen vinkki että vuuan on oltava tiivis, on TODELLA tärkeä! Tuo kiille valuu niin helposti ulos. Juustoseoksen tulee olla hyvin hyytynyt ennen kiilteen kaatamista. 

Vierailija
14/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa: olen laittanut liisterit päälle vasta, kun se alkaa vähän jähmettyä. Vaatii kyllä aika tarkkaa vahtimista, mutta on ehkä sen arvoista... Jos jähmettyy liikaa, tule tietysti epätasaista. Laitoin päällisen muistaakseni ihan valion perustölkkiglögistä, hyvä tuli eikä ulkonäössäkään ollut mielestäni huomauttamista. Ehkä ratkaisu on siinä, että hyytelökerros on sopivan paksu? Jos on ohut, voisikos tehdä 1.5-kertaisena? (Paksu ja liian jäykkä kumikerros ei tietenkään sovi :) )

Vierailija
15/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä taidan uskaltaa kokeilla. Kiitos kaikille vinkeistä😊 ap

Vierailija
16/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei maistu yhtään miltään.

Vierailija
17/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvää se on. Todella vaivan väärti. Meillä oli jonkin vanhemman reseptin mukaan piparkakkupohjainen (en ole uusia mainosreseptejä siis seurannut, joten en tiedä niistä).

Jos et ole aivan varma siitä, että kaikki kakkua syövät käyttävät alkoholia/voivat juoda, niin älä laita alkoholia kakkuun.

Vierailija
18/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lapset syödä jos tilkan lorauttaa vaikka Baileysia?

Vierailija
19/19 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt Valion ohjeella, jossa tuorejuuston sijasta välikerrokseen tulee luumurahkaa. Välikerroksen olen antanut jähmettyä kunnolla (yön yli) ja kun teen liivatejauheesta, niin sitä oon laittanut enemmän kuin ohjeessa. Vain pieni osa glögistä lämpimänä + suurin osa kylmää glögiä, niin ei sekoitu nuo kerrokset. Glögi siis ihan kaupan purkkiglögiä. Se ylin on ehkä mauttomin kerros kakussa, joskus voisi hifistellä ja kokeilla maustaa glögiä vähän voimakkaammaksi, tai tehdä tiivisteestä niin saa maukkaampaa. Nimim. kantapään kautta oppinut :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä