Influenssa iski :( Joulu vuokrakaksiossa kolmen lapsen kanssa.
Olen niin pettynyt! Yksi lapsi ja yksi aikuinen jo sairastuneet influenssaan, muillakin oireita. Olemme vesivahingon takia vuokrakaksiossa, pienessä sellaisessa. Ja kolme lasta tosiaan. Jouluksi piti mennä sukulaisille, mutta eihän nyt voi sinne mennä, tartuttamaan kaikkia.
Vinkkejä, miten saan järjestettyä edes jonkunlaisen joulun aika karuun kämppään? Lapset odottavat joulua niin paljon. Lahjat onneksi jo hankittu!
Kommentit (11)
Me sentään ollaan influenssassa ja paskataudissa omistusasunnossa. Eikö oo hienoa?
Voi ei... Itsekin odotan, milloin lapsi oksentaa. Saatiin niin hyvä tartunta eilen. On nämä joulut aina sellaista tautiaikaa! Me ollaan kyllä muutenkin kotosalla. Mitta eihän se kipeänä kivaa ole. Ainakin voi katsoa hyvällä omallatunnolla elokuvia.
Onneksi teillä sairastavilla tuntuu olevan sen verran järkeä, että ette lähde sairaana / sairaiden lasten kanssa sukulaisiin tautia levittämään. Onko kyseessä oikea influenssa vai vaaraton tavallinen räkätauti? Molempiahan liikkuu parhaillaan. Ei muuta kuin siskonpeti telkkarin ääreen, jos siis jaksatte katsella joko telkkarista tulevaa ohjelmaa tai DVD:itä.
Me olimme takavuosina pyhäinpäivän aikaan koko perhe influenssassa, jonka olin tuonut koulusta. Pikkuveli oli vasta noin kolmekuinen ja hänkin sairastui. Siinä sitten maattiin petissä pitkä viikonloppu, mitä nyt jotain kuumaa välillä yritettiin juoda. Eihän se tauti viikonlopussa ohi mene, oli sitten pyhäinpäivä tai joulu. Jos tauti iskee kunnolla, niin siihen uppoaa helposti parikin viikkoa. Jokunen vuosi sitten sairasti A-viruksen aiheuttaman influenssan ja selvisin siitä alle viikossa.
Osta led-kynttilöitä ja niitä ympäri kämppää.
Kyllä kaksion nätiksi saa. Hankkikaa kuusi ja koristeita, nättejä valoja jne. Kuumaa glögiä potilaille ja vaikka riisipuuroa. Meilläkin vuokrakaksiojoulu edessä mitä odotetaan kovasti.
Tässä vinkkejä:
lapsille patjat tv:n ääreen olohuoneeseen ja jouluohjelmia tulee koko joulun ajan
ruuaksi valmislaatikot joita tuunaat lisäämällä kermaa ja voita lämmitysvaiheessa, marketin valmistiskiltä salaatit, lihaa ja kalaa ja jälkiruuat myös
leipomosta voit ostaa jouluherkut
valot hämärälle, jätä vain jouluvalot yms. niin pöly ja lika ei näy.
Itse olen flunssassa, vähitellen parantumassa. Mieheni sairastui eilen samaan tautiin. Toivotaan että ollaan jouluksi terveitä. 😊
Pelatte seurapelejä, herkuttelette ja otatte rauhallisesti. Itse olen sairauslomalla ja mies sairaalassa, eikä jouluvalmisteluja ole tehty. Lahjat likimain ostettu.
Jos olisi oikea influenssa, et jaksaisi nettiin kirjoitella.
Suklaata ym herkkuja, hyviä elokuvia ja pelejä. Varmaan lapsista parempi joulu kuin sukulaisilla pönötys.
Täällä kans pieniä potilaita, oksennustauti kyseessä :( Itse varmaan sitten aattona sairastan! Meiltä peruuntuu myös lähtö mummolaan. Aiotaan katsella paljon joululeffoja. Syömisistä en nyt niin tiedä... Riippuu,ollaanko terveinä. Mutta koristele kotia paljon :) jouluvalot, kynttilät ja joululaulut! Pikaista paranemista!