Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aseksuaali - kysy mitä tahansa. Haluan korjata ennakkoluuloja!

Vierailija
21.12.2016 |

Olen aseksuaali nuori nainen, jolle aseksuaalisuuden ymmärtäminen ja hyväksyminen on ollut hankalaa. Vaikka olen aseksuaali, koen silti seksuaalista "halua" ja "himoa" toisinaan. Tuota tunnetta voisi kuvata tilanteeseen kun on nälkä ja tekee mieli syödä, mutta ei tule mitään ruokaa mieleen mitä tekisi mieli.

Kysy. Vastaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet niinkuin normaali nainen mutta tämä "nälkä" ei lähde pois / kasva kun näet miehen dominoivan laumansa jäseniä tai miehellä olevan korkea status ja antamalla sinulle huomiota?

Etkö myöskään tunne halua olla läheinen miehen kanssa?

Sinun lemppari TV / Elokuva hahmoja? Listaappas pari...

Vierailija
2/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin luulin olevani aseseksuaali mutta kun astuinkin lukioon ja näin mieslauman taistelevan minun huomiosta dominoivalla toisia sosiaalisesti, kostuin niin paljon ja halusin olla läheinen tämän lauman Alphan kanssa. Nykyään olen 100% varmuudella hetero ja todella seksuaalinen olento.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotko demiseksuaalien olevan aseksuaaleja? Mulla on tässä ollut pieni väittely yhden aseksuaalin parisuhteessa elävän kanssa. Harrastavat siis ihan normisti seksiä, mutta koska hän kokee seksuaalista vetovoimaa vain kumppaniinsa, niin hän katsoo olevansa aseksuaali. Oon yrittänyt ymmärtää, mutta mielestäni tuossa jo venytetään aseksuaalisuuden määritelmää.

4/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet niinkuin normaali nainen mutta tämä "nälkä" ei lähde pois / kasva kun näet miehen dominoivan laumansa jäseniä tai miehellä olevan korkea status ja antamalla sinulle huomiota?

Etkö myöskään tunne halua olla läheinen miehen kanssa?

Sinun lemppari TV / Elokuva hahmoja? Listaappas pari...

Minun kohdallani on se, että saatan kiihottua katsomalla/fantasioimalla monenlaisia seksuaalisesti jännittyneitä tilanteita, mutten koe halua itse seksuaaliseen aktiin. Saatan joskus kiihottua samoista asioista kuin kuka tahansa hetero/bi/homo/lesbo, mutten koe halua seksiin kenenkään kanssa. On välillä turhauttavaa tai oikeastaan useinkin kun olen yrittänyt sitten "korjata" tilanteen ja hakenut seuraa. Ei ole kyse siitä ettenkö kokisi joitain miehiä tai naisia viehättävänä, mutta en vaan lopulta halua seksiä. Siis koskaan. En saa siitä mielihyvää, vaikka halua onkin. Silti koen suurta mielihyvää läheisyydestä ja vaikkapa suuteleminen on todella mukavaa.

Eli läheisyyttä kaipaan ja siitä nautin. Mutta koko elämäni ajan seksi on ollut lähinnä vastapuolta varten. Olisin voinut aina elää tyytyväisenä ilman sitä, mutta koska olen kaivannut kumppanuutta ja ollut parisuhteissa, on seksiä tietenkin ollut. Mutta ei minua vaan vastapuolta varten vähän kuin kompromissina - saan läheisyyttä ja hän seksiä. Olen yrittänyt ymmärtää mikä ketäkin kiihottaa ja opetellut toimimaan sen mukaan. Mutta seksi on jotenkin vain kuin arkinen velvollisuus eikä se herätä mitään tunteita minussa.

Heh, hauska tämä viimeinen kysymys. Pidän monista Angelina Jolien hahmoista. Esimerkiksi Lisasta Girl Interruptedissa. Kaikesta vähän omituisesta ja erikoisesta. Ja huumorista. Konttorin Michael Scott on hieno.

Ap

5/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Förevör aloun kirjoitti:

Katsotko demiseksuaalien olevan aseksuaaleja? Mulla on tässä ollut pieni väittely yhden aseksuaalin parisuhteessa elävän kanssa. Harrastavat siis ihan normisti seksiä, mutta koska hän kokee seksuaalista vetovoimaa vain kumppaniinsa, niin hän katsoo olevansa aseksuaali. Oon yrittänyt ymmärtää, mutta mielestäni tuossa jo venytetään aseksuaalisuuden määritelmää.

En katso. Minusta demiseksuaalisuudessa on enemmän kyse lujasta tunnesiteestä ja sen edellytyksestä seksuaaliseen halukkuuteen. Eli ehkä äärimmilleen vietyyn tunnesiteen liittämiseen seksiin. Minulla ei ole väliä olenko harrastanut seksiä vähemmän "tärkeän" vai todella tutun ja rakkaan ihmisen kanssa. Toiset liittävät tunteet kiinteästi seksiin ja se tunnetaso on tärkeä, jotta voi nauttia seksistä. Olen ajatellut olevani sellainenkin, mutta ei ne syventyneet tunteetkaan ja tuttuus ja luottamus mitään lisää tuoneet.

Eli ei tuo tapaus minusta aseksuaalilta kuulosta kun kuitenkin selkeä halu seksiin ja se on mielessä.

Ap

Vierailija
6/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Millä erottaa, onko aseksuaali vai demiseksuaali, joka vain ei ole löytänyt henkilöä, jonka kanssa kokisi sellaista yhteyttä, että voisi nauttia seksistä hänen kanssaan?

Vierailija
7/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kumppanisi ärsyyntyneet siitä, ettet kiihotu/nauti seksistä tai heistä seksuaalisessa mielessä? Onko aseksuaalisuutesi ollut parisuhteessa ongelma?

Kerrotko aina aseksuaalisuudestasi kiinnostuksen kohteille? Miten asiaan suhtaudutaan?

Vierailija
8/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn ap:lta, että miten hän aikoo "korjata ennakkoluuloja", kun hänellä on oma yksityinen käsityksensä aseksuaalisuudesta, jota kaikki muut aseksuaalit eivät edes jaa?

9/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Millä erottaa, onko aseksuaali vai demiseksuaali, joka vain ei ole löytänyt henkilöä, jonka kanssa kokisi sellaista yhteyttä, että voisi nauttia seksistä hänen kanssaan?

No en osaa tähän kunnolla vastata. Mutta ehkä ainakin itsellä on se, että en vaan yksinkertaisesti ajattele seksiä muuten kuin just jonain suoritteena. Uskoisin demiseksuaalien kuitenkin miettivän ja fantasioivan seksistä useammin. Seksi ei siis vaan tule minulle mieleenkään kuin harvakseltaan joidenkin kunnon ärsykkeiden takia. "Normaalit" ihmiset kuitenkin käsittääkseni miettivät sitä toisinaan ihan spontaanisti. Ja kaipaavat sitä. Mä vaan en vaikka "yrittänyt" olenkin.

Ap

Vierailija
10/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Onko aseksuaali jos kiihottuu seksistä vain ajatuksen tasolla, esim. katsellessa seksikohtausta, mutta kiihotus menee nopeasti ohi ja itse koetut seksikokemukset taas eivät tunnu oikein miltään vaan menevät nopeaksi turruttaviksi ja haluaa ne nopeasti ohi? Voiko aseksuaali kiihottua romanttisista ajatuksista? Vai onko tällöin kyseessä nimenomaan demiseksuaali?

11/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kumppanisi ärsyyntyneet siitä, ettet kiihotu/nauti seksistä tai heistä seksuaalisessa mielessä? Onko aseksuaalisuutesi ollut parisuhteessa ongelma?

Kerrotko aina aseksuaalisuudestasi kiinnostuksen kohteille? Miten asiaan suhtaudutaan?

Minulla on ollut vain kaksi pidempää, vuosia kestänyttä suhdetta ja molemmissa on ollut haluttomuuteni todella paha ongelma. Miehet ovat kokeneet etten näe heitä kiihottavina ja on tosi vaikea tilanne kun kysyvät, että miksen voi sanoa mistä nautin, jotta saataisiin seksielämämme kuntoon. No se on vähän vaikea kysymys kun olen kaikkea kokeillut, omin käsin ja tosissaan yrittänyt, mutta ei. Saan kyllä orgasmin, omin käsin helpostikin, mutta sekin on vaan semmoinen parin minuutin viihde eikä haittaisi vaikka tuo mahdollisuus multa pois vietäisiin.

Mutta olen opetellut teknisesti sen mistä pitävät ja jollain tavalla toimimaan sen mukaisesti minkä huomaan heitä kiihottavan. Vaikka olen sanonut varovasti jälkimmäiselle miehelle, että taidan olla aseksuaali niin ei hän halunnut sitä uskoa.

En ole uskaltanut kertoa vielä kenellekään. Olen vain tapaillut miehiä näiden suhteiden jälkeen ja olen sinkku. Kieltämättä pelottaa, miten tällaiseen suhtaudutaan. Koska seksi ei ole minulle mikään juttu niin oikeasti toivoisin avointa suhdetta, ihan kumppanin vuoksi, mikäli ei ole itse aseksuaali. Mutta harva sitä kai haluaa seurustella naisen kanssa ihan lähtökohtaisesti niin. Ja aseksuaalimiehiä tuntuu olevan aika vähän, ainakaan sellaisia jotka olisivat itseä kiinnostaneet.

Ap

Vierailija
12/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn ap:lta, että miten hän aikoo "korjata ennakkoluuloja", kun hänellä on oma yksityinen käsityksensä aseksuaalisuudesta, jota kaikki muut aseksuaalit eivät edes jaa?

No kai sillä tavalla, ettei aseksuaalisuus ole kaikille kovin selkeä asia eikä se ole yhtään sen suoraviivaisemmin määriteltävissä kuin muutkaan seksuaaliset suuntautimiset. Ja minusta kaiken seksuaalisuuden takana on oma henkilökohtainen kokemus siitä, mitä itse on. En minäkään jaa kaikkia ajatuksia muiden aseksuaalien kanssa. Kaikki määrittelevät ja vetävät omat reunaehtonsa omalla tavallaan, mutta siksi siis "korjata ennakkoluuloja", että meitäkin aseksuaaleja on monenlaisia.

Ap

Vierailija
13/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös jo yli nelikymppinen aseksuaali. Itse olen myös hyvin erakko luonne joten en kaipaa myöskään läheisyyttä tai hellyyttä ei-seksuaalisessakaan mielessä. Eikä minulla ole seksuaalisia mielikuvia tai fantasioita.

Itse muuten olin silti nuorempana pari kertaa pitkässä parisuhteessa (molemmat 4 vuotta) ja teeskentelin kovaa seksipetoa, koska halusin huonoa itsetuntoani kelvata miehille. Tavallaan jopa nautin siitä roolileikistä, mutta vanhemmiten sitä viisastuu ja toisten ihailu menettää merkityksensä - arvotonta kissankultaahan se on. Silloin meni myös seksiltä ainoa funktio mun elämässä, joten viimeisestä seksikokemuksesta on jo yli 10 vuotta.

Vierailija
14/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aseksuaali nainen, eikä minulla tule edes mitään himoja joita voisi verrata nälän tunteeseen. En ole koskaan harrastanut seksiä, enkä ollut parisuhteessa, enkä ole sellaista kaivannutkaan. Lähin mitä voisi verrata itsetyydytykseen on hivenen ennen menkkoja kun römpsä kutisee ja pitää sitten "rapsuttaa" puolihuolimattomasti muutaman minuutin. En kiihotu seksikohtauksista (kelaan monesti ohi kun ovat tylsiä) 30 vee olen.

En ole kyllä kohdannut mitään ennakkoluuloja aseksuaalisuutta kohtaan, suurin osa ihmisistä ei vain ole kuulleetkaan siitä. Varsin avoimesti olen siitä kertonut, jos joku ihminen vihjailee tyyliin "kyllä sinäki vielä lapsia ehdit saada", no aika kaukana on lastensaanti jos ei edes parisuhde saati yhdyntä kiinnosta tippaakaan.

Vierailija
15/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös jo yli nelikymppinen aseksuaali. Itse olen myös hyvin erakko luonne joten en kaipaa myöskään läheisyyttä tai hellyyttä ei-seksuaalisessakaan mielessä. Eikä minulla ole seksuaalisia mielikuvia tai fantasioita.

Itse muuten olin silti nuorempana pari kertaa pitkässä parisuhteessa (molemmat 4 vuotta) ja teeskentelin kovaa seksipetoa, koska halusin huonoa itsetuntoani kelvata miehille. Tavallaan jopa nautin siitä roolileikistä, mutta vanhemmiten sitä viisastuu ja toisten ihailu menettää merkityksensä - arvotonta kissankultaahan se on. Silloin meni myös seksiltä ainoa funktio mun elämässä, joten viimeisestä seksikokemuksesta on jo yli 10 vuotta.

Aika tutun kuuloista monilta osin. En minäkään tarkemmin ajateltuna oikein kunnolla KAIPAA ja tarvitse sitä läheisyyttä, mutta jos sitä on niin se tuntuu "ihan mukavalta". Itse olen seksissä ollut milloin missäkin roolissa vastapuolten mieltymysten mukaan ja ne ovat olleet joskus ihan hauskoja roolileikkejä, mutta nimenomaan vain niitä, joskus vain tylsää ja vain toista ajatellen. Mutta joskus tuntuu, että varsinkin näin nuorena se seksi on puheissa ja joka paikassa ja silloin on olo aika tyhjä. Osaahan sitä mukana löpistä kavereiden kanssa, mutta samaa innostusta ei itsestä vaan saa revittyä irti.

Onneksi meitä saa olla ties minkälaista erilaista taapertajaa täällä. :)

Ap

Vierailija
16/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä itsekästä ettei kerro toiselle tuollaisesta. En katsois läpi sormien. Mikset voi etsiä toista samanlaista? Ei tarvis pilata muiden elämää...

Vierailija
17/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viimeisestä seksikokemuksesta seitsemän vuotta aikaa. En nauttinut seksistä, ja mietin tulenko koskaa nauttimaankaan. Oliko kyse luottamuksen puutteesta, eli nautinnon puute korjaantuisi sillä, että löytää oikeanlaisen ihmisen, vai enkö vai kykene lainkaan nauttimaan seksistä, vaikka löytäisinkin ihanan luotettevan ja innostavan kumppanin? Epävarmuus tästä on aiheuttanut minulle sulkeutumista. Mietin, että mitä järkeä minun on etsiä kumppania jos en pysty harrastamaan seksiä suhteessa tai ainakin sen harrastaminen tympäisisi todella paljon. Satuttaisin vain sitä toista.

Toisaalta mulla on noita fantasioita välillä kuitenkin. Ja välillä niihin liittyy myös vaimea, ohimenevä kiihotuksen tunne. Varsinkin romanttisia fantasioita tulee silloin tällöin. En ole ollut koskaan kunnolla ihastunut enkä varsinkaan rakastunut. Mutta pystyn fantasioimaan seksistä, jos kehitän fantasiaan kunnon romanttisen taustatarinan. Minua hämää todella paljon se, olenko aseksuaali vai demiseksuaali. Jos olisin demiseksuaali, niin se antaisi itselle enemmän toivoa siitä, että parisuhde voisi ollakin mahdollinen. Jos taasen olen aseksuaali en usko, että kestäisin olla suhteessa, jossa kumppani jatkuvasti pettyisi haluttomuuteeni.

Vierailija
18/18 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moon näemmä aseksuaali

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän