Tässä kaupungissa ei voi käydä Alkossa ilman holisti-leimaa. Naurettavaa!
Jo S-marketissa tekee tiukkaa, tuleeko kulman takaa joku tuttu (tai "puoli"tuttu eli lähes tuntematon) naulaamaan silmät mun oluihin. Myyjät eivät onneksi arvostele asiakkaiden ostoksia, paitsi jos myyjä on tuttu. Alkossa varsinkin osaava henkilökunta. Mutta Alkon julkisivun vieressä kävelevät ihmiset luovat katseita Alkosta tuleviin ihmisiin ja naureskelevat, miettivät diagnoosia tai muuten tuomitsevat.
Ja minulla kun ei ole aikomustakaan humaltua rankasti. Hohhoijaa. Pitäiskö muuttaa vähän isompaan kaupunkiin.
Kommentit (15)
Mitä se kennellekään kuuluu, vaikka meinaisitkin humaltua.
Kuulostaa ihan mun entiseltä kotipaikkakunnalta....
Mieheni, pienen paikkakunnan kirkkoherra, käy ne noin kaksi kertaa vuodessa asioidessaan Alkossa eri paikkakunnalla. Eihän kirkon mies voi viiniä juoda!
Kuulostaa tutulta. Olin opettajaksi valmistuttuani töissä pienellä paikkakunnalla Pohjanmaalla ja oppilaiden vanhemmat soittelivat tuohtuneina koululle, koska olivat nähneet minun tulevan Alkosta muovikassi kädessä...
Onko kyseessä joku Pohjanmaan lestapaikka? Pohjois- ja Itä-Suomessa ollaan niin juoppoja, ettei siellä varmaankaan kytätä samalla tavalla.
Tiedän myös paikkakuntia, joilla on tuollainen kyttäysmeininki... Raivostuttavia paikkoja. Ei kaikilla pienillä paikkakunnilla silti ole sellaista. Itse asun n. 30 000 asukkaan paikkakunnalla, eikä täällä kukaan kyttää Alkossa kävijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Jo S-marketissa tekee tiukkaa, tuleeko kulman takaa joku tuttu (tai "puoli"tuttu eli lähes tuntematon) naulaamaan silmät mun oluihin. Myyjät eivät onneksi arvostele asiakkaiden ostoksia, paitsi jos myyjä on tuttu. Alkossa varsinkin osaava henkilökunta. Mutta Alkon julkisivun vieressä kävelevät ihmiset luovat katseita Alkosta tuleviin ihmisiin ja naureskelevat, miettivät diagnoosia tai muuten tuomitsevat.
Ja minulla kun ei ole aikomustakaan humaltua rankasti. Hohhoijaa. Pitäiskö muuttaa vähän isompaan kaupunkiin.
Holistitulkinta on aivan oikein, rapajuopothan käy alkossa.
Hah viinalitkut on yhtä tärkeitä joillekin kuin vauvalle tissimaito, hahahaa
Kuulostaa siltä, että ap tulkitsee toisten katseita vähän oman mielensä mukaan. Mistä sinä tiedät miksi ne ihmiset katsoo? Voihan ne olla vain uteliaita, että mitä hyvää olet ostanut.
Aika väsyny trolli olet. Syö pääs.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että ap tulkitsee toisten katseita vähän oman mielensä mukaan. Mistä sinä tiedät miksi ne ihmiset katsoo? Voihan ne olla vain uteliaita, että mitä hyvää olet ostanut.
Mitä vittua selität!?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni, pienen paikkakunnan kirkkoherra, käy ne noin kaksi kertaa vuodessa asioidessaan Alkossa eri paikkakunnalla. Eihän kirkon mies voi viiniä juoda!
Eikös kirkon miehellä ole ehtoollisviinit työsuhde-etuna? Siunattua viiniähän jää aina yli, eikä sitä saa viemäriin kaataa. Tosin valikoima on vähän yksipuolinen.
Kyllä siitäkin joku puheenaihetta saisi ja vähän omiaan lisäisi. Paikkakunta vaikutti tutun oloiselta.
Missä kaupungissa?