Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hääkutsu uusperheelle, priorisointi?

Vierailija
13.03.2006 |

meillä on uusperhe, jossa vuoroviikoin kolme pientä lasta; kaksi minun ja yksi miehen alunperin. mies saa kaveripariskunnalta (jota en ole tavannut) kutsun heidän häihinsä, kuoressa lukee pelkästään miehen nimi. häät ovat viikonloppuna, jona periaatteessa kaikki lapsemme ovat ex-kumppaniemme kotona, mutta juhlaan osallistuminen olisi mahdollista kaikkien osalta.

mitä ajattelisitte ja kuinka toimisitte ja miksi? olemme miehen kanssa olleet kihloissa syksystä saakka ja menemme tässä kuussa naimisiin.

mielestäni kutsu koskee vain miestä, koska aikuiset osaavat varmasti kirjoittaa kutsunsa oikein. tästä syystä en menisi tilaisuuteen, vaikka mies kysyisi ketä kutsu koskee ja vastattaisiin, että se koskee meitä kaikkia.

joka tapauksessa on outoa, jos kutsu koskee vain miestä. tuskin muut pariskunnatkaan on kutsuttu samalla periaatteella. ja näin ollen mieheni ei pitäisi mennä juhliin.

jos kutsu koskee miestä ja ns. automaattisesti hänen lastaan, on toimittu nuijamaisesti. tai jos mies olettaa, että hän, minä ja hänen lapsensa menemme juhliin kolmestaan, niin en voi ajatella tätäkään mahdollisuutta ja jättää osaa perheestämme (minun lapsiani) ulkopuolelle. hullua!

itse en menisi vastaaviin juhliin, mikäli minun puoleltani olevat ihmiset kutsuisivat joko vain minut tai sitten minut ja lapseni tai minut, miehen ja minun lapseni, koska edelleenkin yksi perheestämme puuttuisi ja oma periaatteeni on, että joko perheenä tai ei ollenkaan. varsinkin uusperheessä on mietittävä tarkoin oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kuten tietysti muissakin perheissä.

mielipiteitä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tökeröä toimintaa, olettaen, että he tietävät sinun olemassa olostasi. Itse en menisi häihin, joihin miestäni ei kutsuta.

Vierailija
2/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsu tulee vain miehelleni, oletan että koko perhe on kutsuttu. Vain hänen exänsä tarkoittaa että minä en ole toivottu. Muille me olemme perhe.

Perheeseen laskisin pariskunnan sekä heidän kanssaan vakituisesti asuvat lapset. Siis pääasiassa. Viikonloppulapisa en ilman muuta laskisi mukaan, heistä täytyisi erikseen kysyä että voiko tulla, tai olettaa että heitä ei ole laskettu mukaan.

Mies voisi kysyä että onko tämä koko perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietävätkö he, että olette menneet kihloihin ja menossa naimisiin?

minusta on kuitenkin joka tapauksessa tyhmää alkaa soittelemaan, että voisiko nyt tämä ja tämä tulla häihin, vaikkei heitä ole kutsuttu. aika harva ihminen kehtaa sanoa, että sinä et saa tulla.

eli, miehesi menee häihin yksin tai ei mene ollenkaan.

Vierailija
4/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" avec" , kutsu on vain miehellesi, ei kellekään muulle ei edes hänen lapsilleen.

Eli en menisi, mies saisi sitten itse päättää mitä tekee. Outoa toimintaa kutsujilta, koska varmaankin tietävät ainakin lapsesta, vaikka sinua eivät tuntisikaan? Tai sitten kyseessä on taas jotkut uustökeröt, jotka eivät osaa tehdä edes kutsuja oikein.

Vierailija
5/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät, olisivat voineet kirjoittaa vaikka miehesi nimen lisäksi " perheineen" tai " puolisoineen" . Jättäkää menemättä, sillä se on selvä ;)

Vierailija
6/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tapauksessanne olettaisin kutsun koskevan vain miestäsi. Ehkä hääpari on näin av-mammojen tyylisiä, jokainen vieras maksaa-tyyppejä, eikä sen vuoksi aveceja kutsuta.

Vierailija
7/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille tulisi kutsu vain miehen nimellä, niin kyllä mekin sitä suuresti ihmeteltäisiin. Mutta lopulta menisimme sinne joko koko perheellä tai ei kukaan. Mutta näin ydinperheellisenä sitä huomaa, että ajattelumallien rakenteleminen on yksinkertaista verrattuna uusperheeseen. Vaihtoehtoja on paljon vähemmän. Ja toisaalta kutsujallekin yksinkertaista.

Vierailija
8/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tämä hääpari tietää avoliitostamme sekä kihlauksestamme ja kaikista lapsista. meidän hääpäivämme ajankohtaa eivät tiedä vasta kun jälkikäteen, koska pidämme vihkitilaisuuden neljän hengen voimin ja salassa.

ja kaikki lapset ovat samaan aikaan viikon täällä kotona ja viikon ex-kumppanien kotona ja taas täällä jne.

musta on tosi outoa tuo kutsun osoitus, epäkohteliasta myös. itse mietin aina kaiken mahdollisen kutsuessani ihmisiä, että varmasti kaikki kokevat tulleensa huomioon otetuiksi.

olen hyvin periaatteellinen ja huomaavainen ihminen, joka vetää rajat asioihin, joissa on kyse arvoista ja perheestä. tuntisin itseni loukatuksi, jos mies menisi yksin, lapsensa kanssa tai luulisi minun lähtevän heidän kanssaan. ei samassa perheessä voi olla ylempää ja alempaa kastia. eri asia tietysti on, jos joku on sairas tai joku muu syy juhlista poisjäännille, mutta tässä onkin kyse kutsujasta ja kutsutusta ja kutsutun valinnoista/perheestä. minulle perheen kokonaisuus on tärkeämpi kuin meneminen juhliin, joiden järjestäjät ovat olleet epäkohteliaita kutsutun elämää ja suhdetta kohtaan.

Vierailija
9/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitän suuresti kaikkia vastaajia. en ole koskaan ennen kysynyt täältä mitään ja tarvitsin todella muiden tuntemuksia omieni rinnalle.

hääpari tietää nimeni kyllä. ovat aiemmin useasti pyytäneet kirjaimellisesti vain miestä ja hänen lastaan heille kahville ja syömään, outoa sekin. rehellisesti sanottuna olen tyytyväinen, että he eivät ole kyläilleet meillä, koska minun olisi vaikeaa suhtautua moisiin ihmisiin talossani, jos he itse kutsuvat kotiinsa vain kaksi meistä. en tiedä ovatko ihmiset noin ajattelemattomia vai mistä tässä on kyse.

mies tulee kohta kotiin ja avaa kuoren (kutsu tuli tänään ja kuoren läpi paistoi läpi se päivämäärä). jännittää kovasti, mitä hän sanoo ja miten ajatus alkaa kulkemaan... aion olla hiljaa ja kuunnella, ja jos tuumaukset menevät kovasti " väärälle" polulle, niin kysyn kysymyksiä, jotka saavat hänet ajattelemaan asiaa toisin.

nyt uskon vahvasti, että mies lukee kutsun, kysyy ensin, ovatkohan lapset täällä sillä viikolla, ja kun sanon, että eivät ole, niin hän alkaa miettimään antaakohan exänsä lapsen juhliin. sitten hän kysyy tulenko mukaan... ja saan taas huokaista tuhannen kerran, että joopa joo. meillä on siis ollut ongelmia hänen ajattelemattomuutensa takia, mutta on herra joissain asioissa skarpannutkin kivasti. tosin lauantaina vitutti, kun mies oli poikani kanssa mäessä ja minä tyttöjen kanssa elokuvissa, niin kotiutuessaan mies toi kaikille muille ruoka-annokset paitsi minulle...teen kuitenkin talon kaikki ruuat parilla eri ruokavaliomenulla.

Vierailija
10/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on onko se sitten tökeröä vai ei.Me emme haluneet vauvamme ristiäisiin leikki-ikäisiä lapsia riehumaan.Omiakin meillä oli 2.

Vierailija
11/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies päättäköön itse meneekö tilaisuuteen vai ei. Kieltämättä outoa ettei perhettä kutsuta. Ap:lle sanoisin, että säilytä ylpeytesi äläkä soittele ja kysy saako perhe tulla.

Vierailija
12/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ymmärrän kyllä, että jotkut tilaisuudet ovat esim. vain aikuisille ja se on ok. mutta tässä onkin kyse siitä, että miksi mies on kutsuttu yksin, kun muita pariskuntia ei ole erotettu kumppaneistaan, eli kutsuttu vain läheisempää tms.

ap

Vierailija
13/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun isän veljen häihin kylläkään kutsuttu mun äitiä, jonka kanssa isäni oli silloin kihloissa. Nyt ovat kyllä hyvissä väleissä, mutta ehkä eivät tykänneet työläistaustaisesta hienossa suvussa. Äitini on kyllä yliopistosta itse valmistunut.

Vierailija
14/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut on ennenkin syrjäytetty, niin eivät varmaan tosiaan erityisemmin toivo sinua paikalle.

Vierailija
15/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisi mennä. Käske miehesi ilmoittaa sinut ja itsensä ihan pokkana. Lapset jäävät sitten hoitajalle tietenkin, mutta puolisoina häihin mennään ja te olette jo kihlakumppanit. (Ehkä seurustelukumppanin ja kihlaamattoman avon vielä olisi voinut ohittaa, muttei toki morsianta sentään.)

Vierailija
16/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, että häät saattavat olla ns. " lapsettomat" eli ettei lapsia ole välttämättä kutsutta. Omiin häihimme kutsuimme kaikki avec-periaatteella, jopa sinkut ystävämme...

Vierailija
17/17 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies avasi kuoren, josta löytyi kutsu, joka alkoi näin " kutsumme sinut, nimi, ..." . eli tässäkin vain miehen nimi. mies oli aikansa vaiti ja myöhemmin tuumasi, että hivenen outo kutsu ja että hän ei ole menossa sinne. oli myös sitä mieltä, että juhlimaan mennään tästä eteenpäin joko aikuiset yhdessä ja lapset kotona tai sitten kaikki lapset aikuisten mukana.

no, on sillä onneksi tullut tuota tajuntaa lisää :-)

itse miettisin uudelleen miehen tilanteessa suhteeni tuohon hääpariin...

mutta kiitos kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi