Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kasvisrasvakeskustelu hävisi? Eikö saanut mainita nimeltä rasvaa joka aiheuttaa lihaskipuja?

Vierailija
21.12.2016 |

Eilen illalla aloitin ketjun. Siinä ei ollut mitään asiatonta.
On tämä Suomi oikein sananvapauden maa.
Lääketehtaat ja elintarviketehtaat jyräävät.
Kyse oli siitä, että aloin epäilemään leipälevitteen aiheuttavan lihaskipuja ja aamujäykkyyttä. Siis olen siirtynyt nyt kokeilemaan voita. Sattumoisin kokeilin kun on ostettuna jouluruokien valmistukseen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan naurettavaa, että aina vaan jankataan tästä samasta asiasta: margariinia vai voita? KUMPIKAAN ei ole hyvä vaihtoehto milloin ihmiset oppivat sen, että voi ei ole mikään pelastus margariineille. Leivän päälle ei tarvitse laittaa hirveää kasaa rasvaa, edes leipää ei ole mikään pakko syödä ja jos leipää halua syödä niin päälliseksi voi laittaa avokadoa, tomaattia, paprikaa, kurkkua, lohta...

Myöskään kokatessa ei ole pakko käyttää öljyä, itse ostin keraamisen pannun, jonka pintaan ei kovin herkästi tartu mitään ja paistan kasviksia ym. öljyn sijaan vedessä. 

Vierailija
22/29 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydän- ja verisuonitautien johtavassa maassa suositellaan kovaa eläinrasvaa uskomusavuksi johonkin ei-tappavaan iän tuomaan jäykkyyteen, joka ehkä helpottuisi ihan vaan yleishyödyllisellä liikunnalla. Heh.

WHO:n mukaan koko maailman yleisin kuolinsyy on sydäntauti. 

Suomalaisista viidesosa kuolee sepelvaltimotautiin.

Yli 65-vuotiaista suomalaisista kuolee verenkiertoelinten sairauksiin lähes puolet (43% vuonna 2012). 

Toimiva tapa hankkia verenkiertoelimistön sairaus on tyydyttyneiden rasvojen lisääminen ruokavalioonsa. Tähän tarkoitukseen toimiva tyydyttyneiden rasvojen lähde ovat maito- ja lihatuotteet.

Kyllä tässä maassa vielä joku päivä opitaan, että lihan ja maitotuotteiden syöminen ei kannata. Ainoa liha, joka on jossain määrin tieteellisessä tutkimuksessa todettu terveyttä edistäväksi on kala. Punaisella lihalla on enimmäkseen negatiivinen vaikutus terveyteen ja kanallakin negatiivinen tai korkeintaan neutraali. Maito taas ei ole ihmisen ruokaa ollutkaan ja ei ole terveellistä, vaikka täällä pohjolassa osalla se geenimuunnos onkin, että laktoosin pilkkominen toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen tarvitsee rasvoja. Mm. rasvaliukoiset vitamiinit tarvitsevat prosessissaan rasvoja.

Itse suosin voita.

Vierailija
24/29 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ihan naurettavaa, että aina vaan jankataan tästä samasta asiasta: margariinia vai voita? KUMPIKAAN ei ole hyvä vaihtoehto milloin ihmiset oppivat sen, että voi ei ole mikään pelastus margariineille. Leivän päälle ei tarvitse laittaa hirveää kasaa rasvaa, edes leipää ei ole mikään pakko syödä ja jos leipää halua syödä niin päälliseksi voi laittaa avokadoa, tomaattia, paprikaa, kurkkua, lohta...

Myöskään kokatessa ei ole pakko käyttää öljyä, itse ostin keraamisen pannun, jonka pintaan ei kovin herkästi tartu mitään ja paistan kasviksia ym. öljyn sijaan vedessä. 

Rasva on välttämättömyys, mutta margariinina sitä ei kannata syödä. Kasvikset muuten pitää syödä rasvan kanssa, jotta niistä saa sen hyödyn mitä tavoittelee.

Vierailija
25/29 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydän- ja verisuonitautien johtavassa maassa suositellaan kovaa eläinrasvaa uskomusavuksi johonkin ei-tappavaan iän tuomaan jäykkyyteen, joka ehkä helpottuisi ihan vaan yleishyödyllisellä liikunnalla. Heh.

Yli 65-vuotiaista suomalaisista kuolee verenkiertoelinten sairauksiin lähes puolet (43% vuonna 2012). 

Toimiva tapa hankkia verenkiertoelimistön sairaus on tyydyttyneiden rasvojen lisääminen ruokavalioonsa. Tähän tarkoitukseen toimiva tyydyttyneiden rasvojen lähde ovat maito- ja lihatuotteet.

Älä levitä väärää tietoa.

Vierailija
26/29 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni huomautus tähän. Esim. sianrasvasta alle puolet on tyydyttynyttä rasvaa.

Vierailija
27/29 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan sitä nyt joku tauti mikä tappaa. Mutta olisi mukava sillai kivuttomasti elää.

Vierailija
28/29 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 3 vrk ollut ilman kolesterolia alentavia tuotteita. Tänään en muistanutkaan että minulla on ollut lihaskipuja ja aamujäykkyyttä.

Ap

Vierailija
29/29 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on varmaan siitä kiinni. siksi kaikki vanhukset, jotka lapsuudessaan, nuoruudessaan ja varhaisessa aikuisuudessaan syöneet voita, kun muita rasvoja ei edes ollut, pitävät jooga- ja pilatestunteja.

Eiku...

Mitäköhän rasvaa tuo ikinuori Aira Samulin käyttää 😄.