Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuuko lapsesi koulun järjestämään joulukirkkoon vai ei?

Vierailija
21.12.2016 |

Meillä ei osallistu. Tyttö jää koululle. En tiedä mitä tekevät tänä vuonna. Edelliset vuodet ovat leiponeet, kun on ollut vähän porukkaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska erosi kirkosta jo ajat sitten.

Vierailija
2/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen luokalta et-oppilaista osallistuivat vain muslimit (kurdeja), "ateistit" jäivät koululle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistui, siellä on kuitenkin kiva tunnelma kynttilöineen ja ohjelma on lähinnä joululaulujen laulamista.

Vierailija
4/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen koulu ei mene säästösyistä kirkkoon lainkaan (lähimpään kirkkoon matkaa 15 km). Hyvä niin. 

Vierailija
5/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen koulussa oletus kirkkoon viemisestä kääntyi päälaelleen tänä syksynä. Ennen vietiin oletuksena kaikki kirkkoon kuuluvat kirkkoon ja ET-oppilaat jäivät koululle. Toki sai rehtorille ilmoittaa sähköpostilla jos halusi tehdä päinvastoin. Nyt asia kysytään Helmessä ja jos unohtaa lupapyyntöön vastata niin lapsi ei osallistu uskonnollisiin tilaisuuksiin.

Vierailija
6/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsen koulu ei mene säästösyistä kirkkoon lainkaan (lähimpään kirkkoon matkaa 15 km). Hyvä niin. 

Meillä oli lapsena kirkkoon matkaa n 18 km eikä siellä käyty kuin ihan pari kertaa koko peruskoulun aikana. Nykyisin tällä paikkakunnalla on kirkko, jonne kävelyttävät koululaisia.

Vierailija
7/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni joo kun itse halusi. Eipä se kovin uskonnollinen tilaisuus ole, laulavat 3 joululaulua ja ekaluokkalaiset esittävät joulukuvaelman eli oikeastaan ihan samaa mitä joulujuhlassa muutenkin.

Vierailija
8/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni joo kun itse halusi. Eipä se kovin uskonnollinen tilaisuus ole, laulavat 3 joululaulua ja ekaluokkalaiset esittävät joulukuvaelman eli oikeastaan ihan samaa mitä joulujuhlassa muutenkin.

Lapsen koulussa oli joulujuhlassa kaksi näytelmää, jotka eivät mitenkään liittyneet uskontoon. Ainoa uskonnollinen juttu koko joulujuhlassa oli yksi uskonollinen joululaulu, joka sekin olisi minusta kuulunut olla uskonnoton joululaulu.

Vierailija
9/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai valita meneekö ja halusi mennä, eli menee. Vitosluokkalainen

Vierailija
10/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi, mutta tänä vuonna ei ollut kirkkoa.

Osallistuuu myös srk:n aamunavaauksiin silloin kun sellainen on. On lukenut jouluevankeliumia joulujuhlassa, siitä kyllä ope erikseen kysyi että saako. Oli myös mukana eskarien kouluunsiunaamisessa, omasta tahdostaan.

Kyllä mä näissä asioissa näen vielä eron kulttuurikasvatuksen ja aivopesun välillä.

Vierailija
11/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole joulukirkkoa, ainakaan tietääkseni. Kun lapset olivat pieniä 1-2 lk) olisin toivonut että olisivat osallistuneet joulukirkkoon, että näkisivät millainen se on. Et:läisille ei kuitenkaan edes kerrottu kirkosta ja kysytty haluaako mukaan.

En usko että lapsemme nyt edes suostuisivat sinne menemään. Koska perheemme ei kuulu kirkkoon, emme käy koskaan kirkossa (häitä ja hautajaisia lukuunottamatta), ei lapsilla ole käsitystä kirkonmenoista, mikä on harmi.

Vierailija
12/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Menevät koska kaveritkin menee.

Vierailija
13/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisi, mutta tänä vuonna ei ollut kirkkoa.

Osallistuuu myös srk:n aamunavaauksiin silloin kun sellainen on. On lukenut jouluevankeliumia joulujuhlassa, siitä kyllä ope erikseen kysyi että saako. Oli myös mukana eskarien kouluunsiunaamisessa, omasta tahdostaan.

Kyllä mä näissä asioissa näen vielä eron kulttuurikasvatuksen ja aivopesun välillä.

Olivat kuulemma katsellet Totoroa ja tutustuneet siis japanilaiseen piirroselokuvakultuuriin.

t ap

Vierailija
14/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tehdä asioita siksi että kaveritkin niin tekee. Pitää uskaltaa olla erilainen ja itse päättää asioista.

Vierailija
15/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene koska emme kuulu kirkkoon. ❤

Vierailija
16/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tehdä asioita siksi että kaveritkin niin tekee. Pitää uskaltaa olla erilainen ja itse päättää asioista.

Oletko varma, että lapsesi toimivat noin koska itse haluavat, vai siksi että sinä edellytät niin asennoiduttavan?

Vierailija
17/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko lapsenne itse päättää joulukirkkoon osallistumisesta? Vai eivätkö lapset saa osallistua vanhempien elämänkatsomuksen takia? Minusta lapselle kuuluisi antaa mahdollisuus osallistua esim. koulun yhteydessä tapahtuviin uskonnollisiin juttuihin . Lapsi saisi sitten itse päättää osallistuuko myöhemmin vai ei.

Paljon on puhuttu uskonnon tuputtamisesta lapselle. Nykyään vanhemmat tuputtavat "uskonnottomuutta" ja pahimmassa tapauksessa eväävät lapsiltaan valinnanvapauden.

Vierailija
18/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatteko lapsenne itse päättää joulukirkkoon osallistumisesta? Vai eivätkö lapset saa osallistua vanhempien elämänkatsomuksen takia? Minusta lapselle kuuluisi antaa mahdollisuus osallistua esim. koulun yhteydessä tapahtuviin uskonnollisiin juttuihin . Lapsi saisi sitten itse päättää osallistuuko myöhemmin vai ei.

Paljon on puhuttu uskonnon tuputtamisesta lapselle. Nykyään vanhemmat tuputtavat "uskonnottomuutta" ja pahimmassa tapauksessa eväävät lapsiltaan valinnanvapauden.

Annan. Sai valita, lähteekö vai ei. Ja halusi mennä joulukirkkoon, vaikka osa kavereista ei sinne mennyt. Lapsi siis ET-opetuksessa.

Vierailija
19/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi jos järjestettäisiin. Mutta ei ole joulukirkkoa eikä joulujuhlaa. Kiitos nykyisten suurkoulujen, joulujuhlat järjestetään vuorovuosina. Eli esim. tänä vuonna joulujuhlan järjestämisvuorossa olivat kakkos- ja vitosluokat. Wilmassa oli vielä viestiä että toivotaan näiltäkin luokilta vain niiden vanhempien osallistuvan, joiden lapset esiintyy. Se on tätä suuruuden ihannointia. Kun on niin mahtavaa kun isossa koulukompleksissa on niitä resursseja! Paitsi että ei ole mahdollista järjestää joulujuhlia eikä kevätjuhlia. Ei jouluevankeliumia ei suvivirttä. Ei kunnollisia tiloja tai rauhaa opiskeluun ( liian täyteen ahdetut luokat, 27 oppilasta yhdessä luokassa).

Vierailija
20/20 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kiellän lapsilta tupakan polton. Se ei ole "tupakoimattomuuden tuputusta" vaan hyvää kasvatusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän