Mä en tiedä miten mä muutun meille joulukuuseksi..
Kaiken muun taisin pystyä hankkimaan, mutta kuuseen ei rahat taida riittää.. Enkä tiedä keneltä kehtaisin pyytää rahaa lainaan. En oikein ole kehdannut kenellekään kertoa, että rahatilanne on tämä.
Kommentit (24)
Meet nurkkaan seisomaan ja levität kädet.
Ostat tekokuusen niin ratkaisu ongelmaan löytyi
Viljelty pikkukuusi kaupoissa 14€, eikö tosiaan löydy?
Jos rahatilanne on tuollainen niin en ihmettele että pysytkin persaukisena jos hassaisit lainarahatkin johonkin viikossa varisevaan kuuseen.
Plantagenit ja Bauhausit turkyttää kauniita kuusia reilulla kympillä.
Viime vuonna jätimme kuusen hankkimatta kun ei vaan tehnyt mieli. Ei me sitä kaivattukaan rikä tarvinnut siivota pois :)
Onko sukulaisilla tai ystävillä metsää? Heiltä voisi saada ehkä jopa ilmaiseksi. Ainahan vaihtoehto on vain käydä hakemassa lähimmästä metsästä, mutta voi tulla kalliiksi jos jää kiinni.
Kannattaisko säästää jotkut turhat kuusirahat vaikka elämiseen joulun jälkeenkin? Selvästikään et ole säästämiseen kykeneväinen, mitäpä jos opettelisit? Kun seuraavan kerran tulee rahaa niin pistätät sen kuusen verran rahaa sivuun.
Joulun tuntua saa ihan vaikka piparia paistamalla, jouluradiota kuuntelemalla, jouluruualla, kynttilän polttamisella, joulukirkossa käymisellä.... jos joulu tulee vain ylihintaisen kertakäyttöhyödykkeen ansiosta niin vika on jossain muualla kuin lompakossa.
Joulukuusi on onneksi aika tarpeeton. Itse en tuo sellaista sisään, vaikka metsässä kasvaisi monta sopivaa rankkkua. (Mutta en tarjoa aapeellekään, koska ensinnäkin ap asuu jossain kaupungissa, jonne kuljetus maksaisi ja toisenakin aapeelle tuskin kelpaisi mun tarjoama luonnonkuusi. Ne kun on aika vanhanaikaisia ja vaatimattomia verrattuna nöihin nykyisiin viljeltyihin joulukuusiin)
Jos kyseessä on oikeasti kysymys, eikä hölmö provo, niin tässäpä niksi. Laita kuusenoksia maljakkoon ja niihin pieniä koristeita kiinni. Ylijäämäoksia saa kuusimyyjiltä ilmaiseksi.
Googlaa vaikka "diy joulukuusi" kuvahakuun niinlöytyy kivoja askarteluideoita joulukuusen korvikkeeksi.. hakkaa mennen tullen oikeat ja muoviset ja jos lasteen on mahdollista osallistua niin varmasti tulee mieluinen..
No meillä on 300 € tilillä ja lahjat ja kinkku ja kaikki hankkimatta. Et se siitä. Ei tule lainkaan joulua.
Täällä sama ongelma! Luotolla joulusta -450€ ja vielä puuttuu kuusi, 2 kummilasten lahjat, ruoka ja joulupukki.
( Paljonko pukille on sopiva maksaa? )
Saa nähdä mitä vielä keksin kuuseksi. 😕
Kuusi pitää aina varastaa, muuten ei tule joulumieli!
Meillä on lapsen kuusiallergian vuoksi tekokuusi. Maksoi n. 20€ ja on nyt neljättä vuotta käytössä. Hyvä kuusi ollut.
Tänä vuonna ilman kuusta, osta alesta tai kun on rahaa, torista käytetty tekokuusi. Se kestää ja on joka vuosi kuusi.
Otsalamppu päähän ja pimeällä kuusivarkaisiin!
Yhtenä jouluna näin 5.30 töihin mennessäni kunnan metsässä kaksikon sahat käsissä ja otsalamput päässä. Ei varmaan olleet luvallisella reissulla :)
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama ongelma! Luotolla joulusta -450€ ja vielä puuttuu kuusi, 2 kummilasten lahjat, ruoka ja joulupukki.
( Paljonko pukille on sopiva maksaa? )Saa nähdä mitä vielä keksin kuuseksi. 😕
Pukki on ihan turhake. Olen kasvanut keskiluokkaisessa ympäristössä, eikä meillä ole vuoden 1975 jälkeen käynyt yhtään pukkia, vaikka rahaa pukin palkkioon olisi.
Aaton lähestyessä kuusimyyjä myy alennuksella. Kysy, koska lopettavat ja mene sitten viime hetkellä.
Miten jos pukisit yllesi vain jotain vihreää ja annat lasten koristella sinut? Ei äkkiseltään tule mieleen muuta ratkaisua, kuinka kuuseksi muuttua.