Introvertin kärsimys jouluna
kun aniharva tajuaa, että se on introvertille ihanaa jos saa olla rauhassa. Kaikenlainen patistaminen sosiaalisiin pakkoperinteisiin tuo oksennuksen maun suuhun.
Kommentit (12)
Niin no, minulla se painostus tulee suvulta.
-ap
Ymmärrän täysin! Esikoisen syntymän jälkeen jokainen sukulainen haluaa meidät luokseen jouluksi. Olemme siis tänä jouluna menossa kolmeen eri kyläpaikkaan ja isännöimässä 15 hengen aattoa meillä kotona.
Kiva että välittävät toki juu ja haluvat pitää yhteyttä lapseen. Juuri lapsen takia jaksan tsempata, vaikka toisaalta hän on itsekin melko intorvertti eikä nauti isoista porukoista. Tapaa sukulaisia mieluiten pari ihmistä kerrallaan. Ehkä jo ensi vuonna jaksaisin vaatia meidän pienelle perheelle edes hetken joulurauhan keskenämme.
Tänä vuonna vain odotan että koko joulu olisi äkkiä ohi.
Tänä vuonna se onkin äkkiä ohi kun osuu viikonloppuun. Välipäivistä tykkään, silloin se kaikki painostus on ohi.
Kummallista että kukaan ei hössötä pääsiäisenä! Hyvä tietysti, mutta miksi juuri joulua käytetään kontrolloinnin, manipuloinnin ja syyllistämisen välineenä?
Vierailija kirjoitti:
Niin no, minulla se painostus tulee suvulta.
-ap
Tarpeeks monta kertaa kun niille sanoo että pitäkää perinteenne, minä pysyn kotona, ne kyllä oppivat. Ainakin minun sukuni oppi.Nyt ei tule kutsuja eikä kortteja, mikä on ihan pirun vapauttavaa.
Eri juttu sitten on jos et uskalla tai kehtaa sanoa. Minä kehtasin ja uskalsin.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna se onkin äkkiä ohi kun osuu viikonloppuun. Välipäivistä tykkään, silloin se kaikki painostus on ohi.
Kummallista että kukaan ei hössötä pääsiäisenä! Hyvä tietysti, mutta miksi juuri joulua käytetään kontrolloinnin, manipuloinnin ja syyllistämisen välineenä?
Kyllä mun sukuni koitti käyttää kaikki juhlapyhiä syyllistämisen välineena kunnes kysyin että miks tulisin vapaapäivänä kun arkisinkin voi nähdä, pyhänä rentoudun ihan himassa. Pyhät ei ole mikään syy kärsiä sukua jos ei tahdo.
Liikuttavaa, miten helposti ihmiset saa syyllistettyä ja tuntemaan ahdistusta. Pitäkää puolenne, uhriampaat!
Ihmettelen lähinnä miksi kukaan sinua kutsuu minnekään?vieläpä jouluna jota yleensä vietetään miellyttävässä seurassa...
Susta ei mitään iloa ole kenellekään?!
Introvertit on perseestä ja ne pitäs tappaa
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen lähinnä miksi kukaan sinua kutsuu minnekään?vieläpä jouluna jota yleensä vietetään miellyttävässä seurassa...
Susta ei mitään iloa ole kenellekään?!
Tämä. Itse katkaisen välit jos huomaa, että henkilö on introvertti. On vain turhaa väkisin ylläpitää mitään suhteita.
Kusimuna kirjoitti:
Introvertin aloitus numero 300, et ole kovin introvertti?
Pää, se on *kusipää*.
Minä olin vasta 29, kun uskalsin ilmoittaa vanhemmilleni, että haluan jatkossa viettää joulun itsekseni yksinäni omassa kodissani. Oi sitä onnellista joulua, nautin täysin rinnoin! Sitten pariuduin aikanaan ja jouduin kärsimään pari yhteisjoulua miehen suvun kanssa, kunnes sanoin miehelleni, että en enää tule mukaan mutta hän voi kaikin mokomin mennä. Hän oli helpottunut, koska ei myöskään halunnut mennä sinne ahdistumaan. Meillä on nykyisin oikein rattoisaa jouluna oman perheen kesken.
Onneks vaan jouluna. Itse joudun kärsimään töissä joka arkipäivä.