Lääkikseen vaikka minulla on vaikeuksia oppia terminologiaa?
Muistini on luonnollisestikin aivan normaali (tarkoitan että kyse ei ole mistään sairaudesta), mutta huomaan, että lukio-opinnoissani terminologian muistaminen aiheuttaa joskus vaikeuksia. Voin etenkin biologiassa opiskella jonkin asian, ja ajatella osaavani, ja kokeessa unohtaa jonkin olennaisen termin. Osaisin siis selittää miten jokin toimii, mutta olen unohtanut vaikkapa jonkin entsyymin nimen.
Tämä on ongelmani etenkin biologiassa, joskus harvemmin muissa aineissa. Aineissa, joissa terminologian osaaminen on pienemmässä roolissa, kuten matematiikassa pärjään hyvin (sain L). Myös fysiikasta onnistuin saamaan laudaturin nojautumalla laskutehtäviin ja kiertoilmaisuihin vaikka jotain olinkin unohtanut.
Keväällä on edessä biologian ja kemian kirjoitukset, sekä tietenkin se olennainen, lääkiksen pääsykokeet. Onko minulla mitään mahdollisuuksia, vai kannattaisiko hakea jonnekin muuallekin varmuuden vuoksi?
Kommentit (4)
Jos tilannekuormitus laukaisee sulla tuon niin voi olla liian huonot hermot. Uuvut lääkärinä. Harkitse tältä kannalta. T. Uupunut huonohermoinen lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Jos tilannekuormitus laukaisee sulla tuon niin voi olla liian huonot hermot. Uuvut lääkärinä. Harkitse tältä kannalta. T. Uupunut huonohermoinen lääkäri
Ei oikeastaan välttämättä tämäkään, en muista niitä myöskään stressittömässä tilanteessa kun teen vaikkapa vanhoja YO-kokeita harjoitellakseni.
-AP
Olisiko jonkinlaista sanasokeutta? Lukivaikeuteen liittyvä ongelma painaa muistiin termejä?
Itselläni on tämmöinen vaiva myös.
Ei tule ongelmaksi. On olemassa erityisiä muistitekniikoita, jotka todella toimii. Ota selvää ja lääkikseen vaan!