Sinä edessä ajavan peräpäähän kuhnuttava - LUE tai itke myöhemmin
Ajan kahdella eri autolla. Toinen on vanha maasturi ja toinen on pieni, näppärä, kuvankaunis pösö. Ajan molemmilla 80 alueilla n. 84-85km/h ja oikeastaan motaria lukuunottamatta hyvin pieni ylinopeus pätee kaikilla nopeuksilla. Hyvin liukkaalla tai huonolla säällä tilanteen mukaan, mutta näitä nyt on hyvin harvoin.
Pösön kanssa olen huomannut, että kävelijät eivät pääsääntöisesti kiitä. Perässä ajavat tulevat melko usein ihan kiinni perseeseen. Olen kuin roskaa. Kun ajan samaa nopeutta maasturini kanssa, peräpään kuhnuttajat ovat melko harvinaisia. Pösön kanssa niin yleisiä, että nyt riitti. Jos et aio ohittaa, niin painu h*lvettiin minun autoni peräpäästä. Minulla on tasan tästä päivästä lähtien pussukka etupenkillä, josta saattaa jotain kummaa reittiä ajautua yllätys sinun autosi tuulilasiin tai mahdollisesti muuhun kohtaan ajaessasi jatkuvasti parin metrin päässä autostani. Tällainen varoituksen sana kaikille vähä-älyisille, pienimunaisille, isokoloisille ja mitä näitä nyt onkaan.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ajan kahdella eri autolla. Toinen on vanha maasturi ja toinen on pieni, näppärä, kuvankaunis pösö. Ajan molemmilla 80 alueilla n. 84-85km/h ja oikeastaan motaria lukuunottamatta hyvin pieni ylinopeus pätee kaikilla nopeuksilla. Hyvin liukkaalla tai huonolla säällä tilanteen mukaan, mutta näitä nyt on hyvin harvoin.
Pösön kanssa olen huomannut, että kävelijät eivät pääsääntöisesti kiitä. Perässä ajavat tulevat melko usein ihan kiinni perseeseen. Olen kuin roskaa. Kun ajan samaa nopeutta maasturini kanssa, peräpään kuhnuttajat ovat melko harvinaisia. Pösön kanssa niin yleisiä, että nyt riitti. Jos et aio ohittaa, niin painu h*lvettiin minun autoni peräpäästä. Minulla on tasan tästä päivästä lähtien pussukka etupenkillä, josta saattaa jotain kummaa reittiä ajautua yllätys sinun autosi tuulilasiin tai mahdollisesti muuhun kohtaan ajaessasi jatkuvasti parin metrin päässä autostani. Tällainen varoituksen sana kaikille vähä-älyisille, pienimunaisille, isokoloisille ja mitä näitä nyt onkaan.
Nämä persekärpäset jotka tykkää ajaa toisen perälaudassa kiinni eivät myöskään latvalahoina ymmärrä sellaista tosiasiaa, että siellä pienessä pompannapissa saattaa takapenkillä olla pikkuinen piltti turvakaukalossa, ja siinä tapauksessa jos ja kun persekärpänen tulee takaluukusta sisään on pieni piltti kuoleman oma, ja se on sitten sen perskärpäsen vika ja omalla tunnolla lopun ikää!!!! Itse ajattelen aina näistä peräpäässä kiinni ajajista, että nille taitaa persepanotkin olla mieluisinta puuhaa sängyssä ;/
Se mittarin näyttämä 84-85 on todellisuudessa n. 74-75 että painupa vain vittuun hidastelemasta sieltä liikenteestä. Mittarit näyttävät AINA liian paljon ellei ole rengaskokoa aivan älyttömästi muutettu
Itse alan aina laskea nopeutta, kun perässäroikkuja tulee kantaan kiinni. Vittuillessani lasken nopeutta ja puhdistelen tuulilasia ;D "kivahan" siin on takana kurmuuttaa ;D yleensä ottaen perässäroikkujat on idiootin tasolla.
Joo, kannattaa yleensä olla tietoinen omasta nopeudestaan, mukaanlukien mittarivirhe.
Harva asia on niin ärsyttävä kuin liikenteessä liikkuva shikaani. Valitettavasti tällaiset omasta mielestään turvalliset kuljettajat ovat juuri liikenneturvallisuuden kannalta hankalia tapauksia, koska yksi suuri riskitekijä on liikennöintinopeuksien eroavaisuus. Satasen liikennevirrassa yksi 80 km/h ajava kuljettaja on iso riski liikenneturvallisuudelle.
Eli ehkä aloittajan kommentti ei nyt ollut ihan asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Se mittarin näyttämä 84-85 on todellisuudessa n. 74-75 että painupa vain vittuun hidastelemasta sieltä liikenteestä. Mittarit näyttävät AINA liian paljon ellei ole rengaskokoa aivan älyttömästi muutettu
Jooo. Niinhän ne AINA tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Se mittarin näyttämä 84-85 on todellisuudessa n. 74-75 että painupa vain vittuun hidastelemasta sieltä liikenteestä. Mittarit näyttävät AINA liian paljon ellei ole rengaskokoa aivan älyttömästi muutettu
Äläpäs yleistä. Minulla on tarkasti mitattu nopeus useammalla toisistaan riippumattomilla välineillä, myös tutkalla, ja kun bemarin vakionopeuden säädin on asetettu 85km/h on ajonopeus 81km/h. 64 km/h on tasan 60km/h. Ja kun autossani on myös etäisyysmittari, hidastaa se automaattisesti edellä ajan mukaan säilyttäen turvavälin. Turvavälin säilyttämistä nämä perässäroikkuvat taliaivot eivät pysty säilyttämään, vaan yhtäkkiä ovat puskurissa kiinni. Ja kun taas vauhtini automaattisesti kiihtyy, jäävät kauas taakse ihmettelemään, kunnes taas hetken kaasipolkimella seistyään ovat puskurissa kiinni. Huoh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mittarin näyttämä 84-85 on todellisuudessa n. 74-75 että painupa vain vittuun hidastelemasta sieltä liikenteestä. Mittarit näyttävät AINA liian paljon ellei ole rengaskokoa aivan älyttömästi muutettu
Jooo. Niinhän ne AINA tottakai.
Niin, siis lakihan määrää, että missään olosuhteissa nopeusmittari ei saa näyttää liian vähän. Lähes kaikissa automerkeissä on ylinäyttö n. 4-9%.
Toki voit kellottaa oman autosi lukeman GPS:llä.
Itse vasta olen ajokoulussa ja meillä semmoinen auto ettei varmaan arvaisi että ajokoulu auto on. Ja kolmio näkyy minusta huonosti. Ajaisin mielelläni suht hiljaa koska en todellakaan liikenteessä ole oikein varma mitä olen tekemässä eikä refleksit toimi vielä niin hyvin.. Mutta silti perässä täytyy ärsyttävästi ajaa. Mutta mun vikahan se on jos en ehdi jarruttaa jos jalankulkija esimerkiksi tulee suojatielle. Siksi ajan vain niin kovaa kun tunnen autoa vielä hallitsevani, sori vaan jos liian hitaasti monen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse alan aina laskea nopeutta, kun perässäroikkuja tulee kantaan kiinni. Vittuillessani lasken nopeutta ja puhdistelen tuulilasia ;D "kivahan" siin on takana kurmuuttaa ;D yleensä ottaen perässäroikkujat on idiootin tasolla.
Sinun takanasi ajavat idiootin perässä.
Vielä kun tietäisi mitä tarkoittaa kuhnuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ajan kahdella eri autolla. Toinen on vanha maasturi ja toinen on pieni, näppärä, kuvankaunis pösö. Ajan molemmilla 80 alueilla n. 84-85km/h ja oikeastaan motaria lukuunottamatta hyvin pieni ylinopeus pätee kaikilla nopeuksilla. Hyvin liukkaalla tai huonolla säällä tilanteen mukaan, mutta näitä nyt on hyvin harvoin.
Pösön kanssa olen huomannut, että kävelijät eivät pääsääntöisesti kiitä. Perässä ajavat tulevat melko usein ihan kiinni perseeseen. Olen kuin roskaa. Kun ajan samaa nopeutta maasturini kanssa, peräpään kuhnuttajat ovat melko harvinaisia. Pösön kanssa niin yleisiä, että nyt riitti. Jos et aio ohittaa, niin painu h*lvettiin minun autoni peräpäästä. Minulla on tasan tästä päivästä lähtien pussukka etupenkillä, josta saattaa jotain kummaa reittiä ajautua yllätys sinun autosi tuulilasiin tai mahdollisesti muuhun kohtaan ajaessasi jatkuvasti parin metrin päässä autostani. Tällainen varoituksen sana kaikille vähä-älyisille, pienimunaisille, isokoloisille ja mitä näitä nyt onkaan.
Pösöö on homojen auto siksi pösö kerää noita rr-ritareita ahteriinsa.
Vaihda merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse alan aina laskea nopeutta, kun perässäroikkuja tulee kantaan kiinni. Vittuillessani lasken nopeutta ja puhdistelen tuulilasia ;D "kivahan" siin on takana kurmuuttaa ;D yleensä ottaen perässäroikkujat on idiootin tasolla.
Se on hyvä! Sujuvammin pääsee ohi ja saa ikkunatkin puhtaiksi käyttämättä omia aineita litkuja.
Mitenkähän tää on kuluvan viikon liikenteessä kun pelkkä av-kommentointi on näin raivopäistä. Kiusatutkin alkavat kiusaajiksi ja kaikki tappavat lopulta toisensa.
Kaikista hauskinta on, kun ajelee sellaisessa väljässä letkassa maantiellä. Letka liikkuu ihan nopeusrajoitusten mukaan. Itse pyrin pitämään kunnollista turvaväliä. Sit joku urpo ajaa ensin kiinni puskurissa x-aikaa. Sit ohitus (ei kovin turvallinen) ja jäädään ajamaan tyytyväisenä siihen letkaan seuraavan auton perään.
Ymmärrättekö, että ajan samaa nopeutta, kun muut, vaikka pidän sen turvavälin. Se, että ohitat minut ei nopeuta matkaasi yhtään. Tosin olen kyllä tyytyväinen, että katoat siitä perseestä roikkumasta. Ohittaessa voisi toki katsoa, ettei kukaan tule vastaan.
Meillä on autossa kamera, joka kuvaa kaiken, mitä edelläava viskoo sivuikkunasta. Näkyy siinä rekisterinumerokin. Kun sieltä viskotaan 3 kg käsipainoja takana ajavan tuulilasiin, niin maksaja löytyy kyllä.
Sama muuten kun ajaa urheiluautolla tai prätkällä, jonka kanssa perässäroikkuja on vielä hengenvaarallisempi. Ajan tasan rajoitusten mukaan, ihan navigaattorin (joka on tavalliselle ihmiselle tarkin ja näppärin tapa tietää nopeus) kanssakin on tullut katsottua nopeudet. Prätkän kanssa navi onkin käytännössä aina päällä.
Erään autolehden tutkimuksen mukaan yli 95 % autoilijoista tietää oikean ajonopeutensa mittarin näyttämästä huolimatta. On nopeusnäyttötauluja, on navigaattoreita ja minulla on kännykkäsovellus, joka antaa ajonopeuden GPS-seurannan avulla. Aina renkaan vaihdon jälkeen tarkastan, mikä on mittarivirhe eri ajonopeuksilla.
Minä napsautan takasumuvalon päälle kun joku on perseessä kiinni. Olen vaihtanut sinne erittäin voimakkaan lampun, jotta ihan ääliökin tajuaa, että ajaa liian lähellä. Useinhan nämä ovat niitä samoja ääliöitä, jotka ohitettuaan palaavat eteen siihen 10 metrin päähän etupuskurista, jolloin ohitettu joutuu jarruttamaan kun ei kuralta näe mitään ja kun turvaväliä ei ole riittävästi edessä.
Kännysovellus löytyy hakusanalla "GPS Speedometer" ja oma käyttis (Android jne). Ilmainenkin voi olla hyvä. Kännykkä täytyy laittaa auton etuikkunaan, jotta satelliitit löytyvät. Ei löydä niitä peltikaton lävitse.
Toimii myös polkupyörän nopeusmittarina, tietysti.
Kova jätkä/muija oot