Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun sais opiskella paivisin rauhassa kuin silloin kun esikoinen oli pieni ja paivahoidossa. Nnyt kahden lapsen kotiaitina ja ylitoita tekevan ja harrastavan miehen vaimona aika

Vierailija
13.03.2006 |

a opiskeluun jää tosi niukasti. Mutta ei auta, kahden lapsen hoitomaksut ois liian kova pala opintotukea saavalle ei-työssäkäyvälle. Miten muut opiskelevat kotiäidit rytmitätte päivänne? Minulle tuottaa jo vaikeuksia gradun ja esseiden teko (lapset 5v ja 1v).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelun aloitin ensimmäisen lapsen ollessa vuoden ikäinen ja olen jatkanut sitä koko ajan tässä lasten hoidon ohessa. Ennen kolmannen syntymää isommat lapset tosin ehtivät olla pk:ssa vuoden verran. Silloin tein kaikki läsnäoloa vaativat kielikurssit ym. Nyt jäljellä on enää esseitä, tenttejä ja se gradu.

Kahden nuoremman lapsen nukkuessa en yleensä tee mitään kouluhommia vaan levähtelen itsekin. Muutenkin suljen opiskelustressin pois mielestä päiväsaikaan, että jaksan paremmin lasten kanssa. Illalla miehen tultua töistä saatan lähteä lähikirjastoon kirjoittamaan tai lukemaan. Näin ehkä kerran viikossa. Muuten alan lukemaan yleensä vasta lasten mentyä nukkumaan kahdeksalta.

Viikonloppuisin mies keksii lasten kanssa ohjelmaa, käyvät esim. kirjastossa, ulkoilevat paljon jne. Näin hoituu oikeastaan suurin osa hommista, monesti viikolla minäkin olen niin poikki, etten iltaisin enää jaksa mitään.

Tenteissä pystyn käymään miehen joustavien työaikojen ansiosta, kirjatenttejä teen yhden kuukaudessa, mutta yleensä sitten tentin useamman kirjan kerralla.

Miehen apua siis kovasti tarvitaan - toisaalta kyllä meilläkin mies tekee töissä pitkää päivää ja harrastaa pari kertaa viikossa. Opiskelu onkin sitten se minun harrastus, vaikka ei aina niin hauska sellainen olekaan.

Vierailija
2/3 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sa ja mies valittaa, että tee ne opintosi (iltamyöhällä puhki poikkina). Hän ei kyllä juuri jousta omista meinoistaan kuitenkaan. Paskafiilis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi