Mitä vittua ihmiset? (Sairaat lapset lapsiparkissa)
Onko niin tärkeä päästä shoppailemaan että pitää tuoda ripuloiva, samana päivänä oksentanut ja vatsakipuinen lapsi tavaratalon lapsiparkkiin tartuttamaan kaikki muutkin?
Mitä liikkuu päässä vai liikkuuko mitään?
Lapset saattaa kertoa etteivät ole voineet mennä hoitoon tai kouluun koska ovat kipeitä; siitäpä sitten kiva vapaapäivä shoppailun merkeissä vanhemmalle ja sairas lapsi parkkiin.
Kommentit (28)
No mulla on rikkonainen auto invaparkissa.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on rikkonainen auto invaparkissa.
Onko viruksen vai bakteerin aiheuttama vika? Tarttuuko herkästi?
Vierailija kirjoitti:
Prkl
Eipäs kiroilla.
Ja minä kun oon potenut joskus huonoa omaatuntoa siitä, että pitkittyneestä nuhasta kärsinyt lapsi on viety Ikean lapsiparkkiin...
Tuli muuten mieleen vastaava tapaus kun olin joskus arkivapaalla lasten kanssa Hesessä, ja ruokia odotellessa lapset leikki leikkipaikalla jossa oli muitakin lapsia. Yhden lapsen kohdalla kävi ilmi, että tämä oli oksennustaudin takia poissa päivähoidosta. Ei muuta kuin bon appétit meille vaan.
Tän takia mä en ikinä jätä lapsiani mihinkään lapsiparkkiin, jos ei saa mahatautia tai flunssaa, niin kihomadotkin noissa leviää kuin kulovalkea.
T. Mäkkärin leikkipisteestä kihomadot, 2kk rumba
Sitä samaa on ihmetelty sisäleikkipuistojen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä samaa on ihmetelty sisäleikkipuistojen osalta.
Ja kylpylöiden...
Molemmista on vatsatauti saatu, sitä nororipulia kun ei tarvi olla kuin tipan tuhannesosa jossain ja se tarttuu heti. Yök.
Kerran hain lapset parkista ja illalla niillä olikin vesirokko.
Anteeksi kamalasti. Tosin siitä on jo kymmenen vuotta aikaa, että toivottavasti rikos on vanhentunut.
Voi että mulla ärsyttää nämä yleistys otsikot
Vierailija kirjoitti:
Kerran hain lapset parkista ja illalla niillä olikin vesirokko.
Anteeksi kamalasti. Tosin siitä on jo kymmenen vuotta aikaa, että toivottavasti rikos on vanhentunut.
Saat anteeksi. Vaikka tuo harmillista niille muille lapsille olikin, niin et voinut tietää.
Onhan tuo nyt ihan eri asia kun tuoda vatsataudin tai flunssan takia hoidosta pois oleva lapsi parkkiin.
olin aikoinaan töissä lapsiparkissa ja kieltäydyin ottamasta sinne kalpeaa, selvästi kipeän oloista poikaa . tiedän, että jotkut voivat näyttää sairailta esim. jos on kalpea iho ja tummat silmänaluset, mutta se noin 5v poika oli selvästi kipeä! akka sai kohtauksen ja oli jo vaatimassa esimiestä paikalle, mutta vaikeni kun poika päätti laatata siihen paikkaan. "no voi vittu!" julisti tämä vuoden äiti, koppasi pojan syliin ja lähti kiukkuisena pois.
ja minulle joku sotanorsu huusi mäkkärin leikkipaikalla, että etkö näe miten sairas tuo lapsesi on ?! tytöllä oli siis kolmatta viikkoa jatkuva nuha, muttei kuumetta tai mitään. pitäisikö lapsi eristää sisälle vain siksi, että nenä vuotaa?
Laivalla joskus katselin, kun yksi tenava oksensi pallomereen. Äitinsä haki lapsen kyllä pois, mutta ei sitten sanonut henkilökunnalle mitään. Enkä kyllä minäkään, veemäinen kun olen. Siellä ne muut sitten mylläsi toisen yrjössä.
Vierailija kirjoitti:
Laivalla joskus katselin, kun yksi tenava oksensi pallomereen. Äitinsä haki lapsen kyllä pois, mutta ei sitten sanonut henkilökunnalle mitään. Enkä kyllä minäkään, veemäinen kun olen. Siellä ne muut sitten mylläsi toisen yrjössä.
Kunnon suomalainen vittupää, tai oikeastaan te molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon suomalainen vittupää, tai oikeastaan te molemmat.
Tämä. En tiedä kumpi oli kusipäisempi, mutta tuo vastaaja oikeastaan.
No itse olin jokin aika sitten uimassa lapseni kanssa, joka sukeltaessa veti vettä henkeen. Sitä yskiessä tuli kertaalleen oksennus, suullinen. Ei tosin altaaseen, vaan siihen ritilään altaan vieressä johon vesi menee. Varmaan näytti että olen tuonut tosi tosi tosi kipeän lapsen sinne, vaikka oli terve kuin pukki, ja tietysti tilanteen nähnyt av-mama siellä sivulla mulkoili vihaisesti.
Joopa joo, sillehän voi itse jotain, jos nelivuotias vetää vedet keuhkoon. Antaa tukehtua vain.
Vierailija kirjoitti:
ja minulle joku sotanorsu huusi mäkkärin leikkipaikalla, että etkö näe miten sairas tuo lapsesi on ?! tytöllä oli siis kolmatta viikkoa jatkuva nuha, muttei kuumetta tai mitään. pitäisikö lapsi eristää sisälle vain siksi, että nenä vuotaa?
Et näe eroa vuotavan nenän ja oksennustautisen lapsen välillä?
Hulluja on monenlaisia. Jouluakin pitää suorittaa lapsen terveyden ehdoilla.