Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasujat, mitä roskia kierrätätte?

19.12.2016 |

Aloin vain miettiä, kun kestokassiketjussa joku puhui että roskis tyhjennetään vain harvakseltaan, kun he kierrättävät niin tehokkaasti.

Meitä on taloudessa kaksi + kissa. Vien roskat joka toinen tai joka kolmas päivä. Kierrätän pahvit, paperit ja pullot. Peltiroskaa keräsin joskus, mutta sitä tuli niin vähän etten jaksanut säilöä enkä myöskään kiikutella yksittäisiä purkkeja erikseen.

Pahvienkin kierrätys tyssää usein siihen, että taloyhtiön pahviroskis on aivan täynnä. Ei vaan mahdu. Lisäksi sen suuaukko on tosi pieni, ei toivoakaan että voisi kipata sinne suoraan mitään vaan roskat täytyy taitella ja paloitella jne.

Lasinkeräys on myös ja sen suhteen pitäisi kieltämättä ryhdistäytyä.

Joten mitä tässä voi vielä kierrättää, että roskaa tulisi tosi vähän? Vai onko nää "meillä tyhjennetään roskis viikon välein" omakotiasujia, jotka saa biojätteet kompostiin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalli, lasi, lehdet, bio, pahvit ja seka laitan omiin laatikoihin. Metallia ja lasia tulee harvemmin, niitä kerään tiskipöydän sivuun ja vien ehkä kerran viikossa.

Vierailija
2/6 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso roskis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku lajittelen jätteeni, niin, että minulla on erillinen astia seuraaville jätteille bio-jäte/ paperi/ pahvi/ nestekartonki/ paristot/muovi/ metalli ja lasi. - Satunnaisemmin poistan vaatteistani osan räteiksi ja pieni osa saattaa päätyä kierrätykseen. Elektroniikka jätettä, jos sellaista joskus kertyy, niin varmasti etsin sille oikean paikan samoin kuin mm. loisteputkille  Olen onnekas, koska asuntoani melko lähellä -kävely ja pyöräilymatkan päässä sijaitsee lähes kaikille edellä mainituille jätteille oma keräysastia, vaikka aika pitkään menee, että täytyy, niillä asioida. Edellisten lisäksi minulla on yksi astia, johon laitan "muut" jätteet. (kuten juuston kääreet, tai  kuten äsken suklaan tinapapeit lääkefoliot. - Vaan onko kenelläkään hyviä ideoita mitä tehdä tyhjille hedelmä ja vihannespusseille?    

Vierailija
4/6 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken mitä voin, bio, lasi, metalli, paperi, pahvi, paristot, loisteputket, elektroniikka, vaatteet, lääkkeet.

Vierailija
5/6 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperi, pahvi, metalli, muovi, lasi, patteri, biojäte.

Vierailija
6/6 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperi, pahvi, metalli, muovi, lasi, patteri, biojäte.

Kas, unohtui: lamput ja sekalaiset rikkinäiset/loppuunkulutetut tavarat jotka ei mene em. kategorioihin (esim. tiskiharjat, vaatteet, pienet huonekalut). 

Noihin kaikkiin ^ on siis taloyhtiöllä keräysastiat, niiden lisäksi myös elektroniikkaan (jota taloudestani tulee ehkä kerran 10-20 vuodessa jos joku laite hajoaa eikä kannata korjata). Sen lisäksi tuossa vieressä on erikseen tekstiilikeräys johon voi laittaa sekä käyttökuntoiset vaatteet että rikkinäiset tekstiilit.