ICSI vkolla 22-23
Eli onko meitä muita? Vai oonko vielä liian aikaisessa? Huhtikuun menkoista kp21 pitäis aloittaa sumuttelut. Ois kiva, jos vois " vertailla" hoitoa ja saada kanssatukea. :)
Kommentit (11)
Moi vaan!
Niin se aika on vaan vierähtänyt ja parin viikon päästä aloitan sumuttelut ja kalenteriin vaihtuu toukokuu =)
Viimeiset " normaalit" menkat tuli ja meni ja samalla varmistui että IVF on viikolla 22. Ekaan ultraan menen 17.5.
Reseptin otin esille ja ajattelin viedä sen huomenna apteekkiin, siltä varalta, et jos en saakaan lääkkeitä heti, vaan ne pitää tilata jostain kauempaa..
Nyt sitten vaan odottelemaan, et pari viikkoa menee ja sitten tositoimiin =)
Aurinkoista kevättä kaikille!
Heippa aavaaatu!
Meillä tulossa IVF viikolla 23, sumuttelut aloitan huhti-toukokuun vaihteessa..
Minäkin olen tässä pähkäillyt, että onko liian aikaista " huhuilla" kanssatukea, mutta mukavaa, että on muitakin samassa aikataulussa menossa...
Missä teidän hoidot tehdään? Meillä Oysissa...
Entä milloin olet ajatellut hakea apteekista lääkkeet? Mietin sitä vaan, että onkohan apteekeilla varastossa valmiina ne, vai pitääköhän niiden tilata ne sitten erikseen jostain kauempaa...?
Vähän jännittää, tää on meidän eka hoito, lapsettomuutta tulee kesällä 3 vuotta..
Mä jo aattelin, että eiks meitä muita ole.. Ois tosiaan ehkä pitäny laittaa tohon viestin otsikkoon myös IVF-hoitoa oottelevat.. :) Mutta onneks huomasit, nipsu74!! :)
Me ollaan hoidossa Taysissa. Ja sumut alkaa varmaan kanssa siinä samoihin aikoihin ku sulla. Mun pitäs noista huhtikuun menkoista soitella sinne klinikalle ja sit varataan se suunnitteluaika. Ja käsittääkseni kp21 alkais sit ne sumut.. Mikäli mitään siellä lekurilla ymmärsin. ;) Eli vielä en siis ees tiiä lääkkeistäni mitään, mut sain vinkkiä, et kandeis ostaa ne kerralla ja isommasta apteekista, niin sais varmasti sitten. Luulis, että ainakin just noissa isommissa ois ko. lääkkeitä, ettei tarvis tilailla. Pitäsköhän tääkin varmistaa vielä? Varmuuden vuoksi.. ettei sit satu ikäviä ylläreitä. :/
Meillä myös ihan eka hoito, ja vaikka käsitänkin, että mahdollisuudet raskauteen on ihan yhtä suuret (tai pienet) kuin sen epäonnistumiseenkin, on meillä toiveet ihan hullun korkeella. Eli ryminällä sit varmaan alas tullaan, jos niin ikävästi käy.. :( Meillä lapsettomuutta tuli itse asiassa just kaks vuotta täyteen, ku maaliskuussa -04 lopetin pillerit.
Mutta toivotaan parasta! Ja pysytään tutkalla.
aavis
...että pääsis viimeiseen julkisella puolella tarjolla olevaan hoitoon,viikolle 23 on tarkoitus ajoittaa punktio ja ICSI. Meillä siis takana 2 hoitoa julkisella ja 1 yksityisellä,tuoresiirroista tuloksena 1 tuulimuna ja kaikki muut tyylipuhdasta negaa=/
No,onpahan yritetty jos ei nytkään onnistu,yksityiselle ei ole varaa lähteä jatkoille eli tyydytään sitten olemaan lapsettomia. Pitkä viljely on luvassa alkioille eli josko nyt erottuisi ne todella elinkelpoiset yksilöt ja saataisiin edes yksi lapsi aikaan.
Tsemppiä kaikille hoitoa odotteleville ja nauttikaa kevätauringosta=)
-eternal-
Miekii ilmottaudun tähän pinoon!
Meillä kolmas ja viimeinen ivf ja punktio viikolla 23.
Eka 8/05 toka 1/06 ja nyt sitten tää viimeinen toivo.. Ekasta tuli raskaus joka päättyi kesken viikolla 6 , pas olis ollut 11/05 mut alkiot ei kestänyt sulatusta, ja toisessa ivf ei kiinniittymistä tapahtunut. Siinä oli väärät lääkkeet, ei synarela mulle jostakin syystä tehonnut ja muna munasolut kypsyivät omia aikojaan, munis saalis oli vaan 1 solu, pakkaseen ei saatu yhtään. Nyt täsmäilen menkkoja Primolutilla ja huhtikuussa pistän Procren depotin vatsaan.
En kyllä kovin toiveekkaana lähde viimeiseen hoitoon. Alkaa vaihtoehdot käydä vähiin joko jäädään kaksin tai sit adoptio... Ja kumpikaan vaihtoehto ei tällä hetkellä tunnu hyvälle..
Ihanaa kevään odotusta kaikille!
-Jasmuli-
Meillä myös syynä yksinkertaisesti raha, miksi julkisella puolella ollaan. Ja luulen, että jos heidän hoitokertansa eivät tulosta tuota, on täälläkin aika hiljasta lähteä sen jälkeen vielä yksityiselle. Nytkin jo nuo lääkkeiden hinnat hirvittävät.. :/ On se niin väärin, että valtaosa saa lapsia ihan ilmaiseksi, ja sitten meidän toisten täytyy maksaa valtavia summia. Epäreilua, ei muuta voi sanoa.
Meillä on toiveet korkealla tuosta ekasta hoidosta, mutta mitä enemmän lueskelen toisten kokemuksia hoidoista, tuntuu, ettei meilläkään millään voi onnistua heti ekalla yrittämällä. Vaikka onhan ne mahdollisuudet siihen ihan yhtä suuret.. :(
Tulis vaan jo pian huhtikuu ja menkat, niin pääsis ees yrittään. Mutta tosiaan, onneks ainakin pihalla paistaa aurinko. Ehkä myös kaikilla meillä muutenkin! :)
Oottekste muut saaneet jo millasta ohjeistusta esim. lääkkeistä, aikatauluista jne? Mulle se lääkäri ei sanonut muuta ku, että huhtikuun menkoista kp21 alkaa kahden viikon sumujakso ja sit varataan aika vissiin siihen nollaultraan. Millään ei jaksais ootella..
aavis :)
Heippa!
Meille tuli muutama viikko sitten aikataulut (nollaultra, seurantaultrat sekä punktio)...niin ja reseptit....
Sitten siinä oli mukana myös kaikenmaailman tutkimuksista esitteitä ja suostumuslomakkeita (mm. ICSI lapsettomuushoito -tutkimus muusta kuin miehestä johtuvasta lapsettomuudesta). En osaa sanoa, et osallistutaanko mihinkään niistä, tuskin...
Ihanaa, kun aurinko paistaa, ajattelin käydä töiden jälkeen hiihtelemässä... Tänäänhän tulee uusintana se Conan O´Brianin (meniköhän oikein) Suomi- jakso.. Täytyy muistaa katsoa, kiinnostaa nähdä, et millaisen kuvan Conan antaa Suomesta ; )
Mukavaa viikonloppua!
mikseiköhän me saatu vielä mitään tommosia? *kurtistaa kulmiaan* Lääkärin pitäis ilmotella meille päin, kun miehen kromosomitestin tulokset ovat tulleet ja sit mun pitää vasta huhtikuun menkkojen alettua ottaa sinne yhteyttä. Oonkohan mä nyt varmasti ymmärtänyt oikein? .. Joo, ja kävin tarkistamassa vielä tosta polikortistakin.. Olin siis ymmärtänyt oikein. Höhö. Onpas sitten erilaiset systeemit Oys:ssa ja Tays:ssa.. Hassua. Mutta toisaalta. Meidän " virallinen" hoito olis ollutkin vasta vkolla 39, eli jospa tää tiedottomuus johtuu nyt tästä nopeutetusta aikataulusta. Mene ja tiedä.
Kattelin eilen sen Conanin Suomi-jakson.. no joo. Aika hullu kuva meikäläisistä annettiin. Ja sitten se amerikkalainen yleisö nauroi ihan hulluna esim. kun siinä näytettiin Arto Nyberg-talk shown intro. Mutta näytti Conanilla ainakin hauskaa olevan.. :)
Tää lähtis kans nyt töihin. Ketuttaa tämä kuus ilta vuoroa plus yks koko päivävuoro töissä putkeen. Ja sitten on vaan yks vapaapäivä ja taas töihin. Ärh.
Millä viiliksillä? Täällä viedään just vimppoja menkkoja ennen sit niitä varsinaisia.. jänskättää!!! :| Nyt sit vaan ootellaan huhtikuun loppua.
Viikonloppuja kaikille!! :)
Heipparallaa kaikille!
Tulin kurkistamaan et mitä muille kuuluupi..
Ja omaa napaa:
flunssa tiukentaa otettaan, vaikka päätin, etten sairastu tänä keväänä flunssaan (ei näköjään auttanut) =/
Keskiviikosta asti kurkku kipeänä ja ääni painoksissa, miehen mielestä seksikkäästi =D Tänään ollut pientä lämpöä, illalla varmaan muuttuu kuumeeksi.. Tää kierto meni " harakoille" mun sairastelun takia, joten ei tartte jännätä parin viikon päästä, et olisinko raskaana... huokaus... Reilu kuukausi sumuttelujen alkuun... aika tuntuu matelevan.. Odottavan aika on pitkä, tunnetusti..
Kävin eilen katsomassa kaverin vastasyntynyttä tyttövauvaa, olipahan sitten suloinen pakkaus. Pitkä tumma tukka ja siniset silmät =)
No, jospa meilläkin olisi vaavi sit vuoden päästä ;)
Aurinkoista maaliskuun viimeistä viikkoa!
Tää nuhanenä lähtee lämmittämään mehua ja kääriytyy suklaalevyn kera viltin sisään katsomaan töllötintä =)
Eli huhtikuun puolta väliä siis jo mennääN!!! Mä laskeskelin, että viikon sisään pitäis meikäläisen menkkojen alkaa, ja sit saakin jo soitella Tays:iin. Mutta eilen tuli joku ihan ihme limalöntti pihalle.. :O Ei jummarra. Toki ovuloidessa tätä tapahtuu, mutta ei tollasta vielä ikinä. Höh. Mikähän sekin oli olevinaan? Tää kroppa jaksaa yllättää joka kerta... ;) Mutta siis oottelua edelleen.
Mukavaa pääsiäistä!