Pelkään teinejä ja lapsia
Mistä tällainen pelko voi johtua? Sydän hakkaa ja ahdistun suunnattomasti, jos lapsi tai teini tulee vaikka lenkkipolulla vastaan.
Kommentit (36)
Ja se että on hienoa heidän keskuudessaan olla empatiakyvytön bitch...
Vierailija kirjoitti:
Mäkin pelkään teinejä. Lapsia en niinkään, mutta teiniporukoista ei koskaan tiedä. Ei oo yks eikä kaks kertaa kun oon saanut kuulla jotain huutelua. Just toi empatiakyvyn puute, koviksen esittäminen ja lauman mukana meneminen tekee niistä ahdistavia, kun ei koskaan tiedä, keksiikö ne yhtäkkiä, että hei olispa tosi hauskaa vetää tota muijaa turpaan ja kuvata se snapchattiin. Ei tämä nyt mun elämääni rajoita, mutta välttelen vetelehtiviä teiniporukoita.
Lisään vielä, kun jäin pohtimaan tätä aihetta, että en mä pelkää niinkään teinejä vaan teiniporukoita, koska ne harvoin tekevät yksin mitään tyhmää ja yksittäisten teinien kanssa voi keskustella ihan järkevästikin. Mutta tuo laumasieluisuus on se joka tekee niistä pelottavia ja arvaamattomia, koska jotenkin se oma järjen käyttö häviää laumassa ihan täysin.
Sama ongelma. Olen 16v ja vietän välitunnit vessassa kännykällä, koska en pysty olemaan muiden seurassa pelon takia. En pelkää ihan pieniä lapsia vaan noin 11-18 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä näytä pelkoasi. Lapsiahan he ovat, eivät mitään petoja.
Lapsethan niitä pahimpia petoja on niin halutessaan. Niinkuin jo sanottiin, ei omatuntoa, ei empatiakykyä ja mikäli on alle 15-vuotias niin tekoja puolustellaan sillä "en mä tästä kuitenkaan vastuuseen joudu". Pahoinpitely on kivaa, kunnes se osuukin omalle kohdalle.
Aika hurjaa yleistystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä näytä pelkoasi. Lapsiahan he ovat, eivät mitään petoja.
Lapsethan niitä pahimpia petoja on niin halutessaan. Niinkuin jo sanottiin, ei omatuntoa, ei empatiakykyä ja mikäli on alle 15-vuotias niin tekoja puolustellaan sillä "en mä tästä kuitenkaan vastuuseen joudu". Pahoinpitely on kivaa, kunnes se osuukin omalle kohdalle.
Aika hurjaa yleistystä.
Missä kohtaa?
Jos jotain ihmisryhmää pelkään niin vaihdevuotisia naisia ja miehiä
Minäkin pelkään huutelevia teinilaumoja, mutta pidän nappeja korvissa, niin jättävät rauhaan.
Ahdistaa kun huutelevat perään vaikka kadulla
Mulla on just silleen, että olen 14 - vuotias, mutta pelkään samanikäisiä ihmisiä kun minä. Esim 9-15 vuotiaita. En pelkää aikuisia yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Mäkin pelkään. Nykyään on niin huonosti käyttäytyviä ja väkivaltasia kakaroita ettei tiiä vaikka niillä napsahtais päässä ja kävis kimppuun. Vaikka tulis puukkoa kylkeen niin puolustautua ei saa koska "ne on lapsia, tulee traumoja". Kiusattu on muakin muttei pelko siitä ole peräsin vaan ihan siitä että nykykakarat on arvaamattomia ja häijyjä.
Asun ala- ja yläkoulun vieressä ja kohtaan lapsia ja teinejä päivittäin. Todella hyväkäytöksisiä.
On minulla isosisko, mutta aina olen pelännyt teinejä ja lapsia. Olen jutellut tästä psykologin kanssa, mutta siitä ei ollut juurikaan apua.