Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toista vuotta Norjassa, en aio enää ikinä palata Suomeen asumaan

Vierailija
19.12.2016 |

Mites muut ulkosuomalaiset?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsit sinne töihin ja mitä teet? Anna meille muillekin vinkkejä.

Vierailija
22/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luuserit, jotka ei pärjää työhönotossa Suomessa Norjaan vaan.

Eikä tarvii tulla takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaani mikäs siinä.

Eiku kuha on varaani mikäs siinä

Vierailija
25/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjalaiset arvostavat suomalaisten työntekoa, hakevat suomalaisia heille sinne töihin. :D

Olishan heillä niitä mamuja ennestäänkin pilvin pimein. Mikseivät laita niitä töihin kalatehtaisiin?

Vierailija
26/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, jos oisin mä varaani..

Vierailija
27/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hah, voiko monellekin tuo alkoholin korkea hinta olla kriteerinä asumismaan valinnalle?

#VainSuomiJutut

Vierailija
28/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta muutamassa eri maassa, tällä hetkellä Malawissa. Tuskin palaan Suomeen. Ihan jo sen takia, että miehen sopeutuminen olisi varmaan hankalaa. Enkä muutenkaan ole ainakaan toistaiseksi haikaillut takaisin.

Vierailija
29/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo korkeasti koulutetut pakenee ulkomaille. Kyllä niistä lopuista kannattaisi pitää kiinni. Taitaa se vaan olla, niin että muualla kuin Suomessa on vaan niin paljon helpompi menestyä.

Vierailija
30/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoden vaihdossa ulkomailla, 6kk reissun tehnyt Aasiassa, matkustanut lähes 20 maassa, mutta kyllä olen Suomeen aina takaisin tullut ja tänne jäänkin. Tykkään nähdä maailmaa ja erilaisia kulttuureja, ehkäpä teen vieläkin jonkun pidemmän 6-12kk reissun johonkin, mutta mihinkään en oikeasti kunnolla muuttaisi. Suomessa on kaikista turvallisin olo, tämä maa on se koti minulle aina ja ikuisesti. :)

Jos Suomesta olisi pakko muuttaa pois niin Islanti, Norja ja Kanada olisivat vaihtoehdot. :D

Vierailija
31/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pitää kiinni jos ei ole töitä kunnon palkalla Suomesta tarjota?

Vierailija
32/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää,pysy siellä !

Vierailija
33/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lottovoitto syntyä Pohjoismaihin. Suomalaiset nyt ehkä on toisinaan outoa sakkia, mutta itse valtio on kyllä minulle rakas ja turvallinen.

Vierailija
34/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi pitää kiinni jos ei ole töitä kunnon palkalla Suomesta tarjota?

Siinä voi vaan käydä niin, että pian kaikki nuoret vastavalmistuneet lähtee ulkomaille töihin..Suomi ensin kouluttaa, mutta jokin muu maa hyötyy. Täytyisi vaan saada niitä työpaikkoja luotua tänne Suomeen.

Vierailija
35/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo korkeasti koulutetut pakenee ulkomaille. Kyllä niistä lopuista kannattaisi pitää kiinni. Taitaa se vaan olla, niin että muualla kuin Suomessa on vaan niin paljon helpompi menestyä.[/quote]

Juuri näin. On loistavaa, että ylijäämä jonka ammattitaito ei riitä saada kunnon töitä Suomessa lähtee pois. Ei se ole mitään työvoiman pakenemista vaan kun ammattitaito ei riitä, niin ... .

Vierailija
36/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehny vaikka mitä paskaduuneja vaikka olisin saman palkan saanu työttömänä kotona. Aina olen itse toimeentuloni järjestänyt, vaikka helpompiakin teitä olisi ollut. Seuraavaksi pyrin opiskelemaan sairaanhoitajaksi ihan vain koska a) hyvä työllisyys, varma verrattuna moniin muihin aloihin ja b) koska koen olevani hyvä ihmistyyppi alalle. Tuo ei ole "unelma-ala" mutta koska se on työllistävä ja koen sopivani alalle niin järjellä ajateltuna kannattaa toki sitä lähteä opiskelemaan.

Ja Suomeen aion jäädä myös töihin, samoin perheeni perustan tänne. Olen isänmaallinen ":D"

Vierailija
37/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, jos oisin mä varaani..

En voi lakata nauramasta tälle.

Vesi valuu silmistä ja koira tuijottaa kuin hullua.

Vierailija
38/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nyt reilut viisi vuotta Norjassa asunut, ja juu, eipä kiinnosta lähteä Suomeen takaisin. On kyllä niin huomattavasti parempi elintaso täällä, että aika radikaalisti positiiviseen suuntaan saa Suomi kehittyä, että edes harkitsisin paluumuuttoa.

Vierailija
39/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni taisi tienata hoitsuna 60 000e Norjassa ja siitäkin on jo kymmenen vuotta.

Vierailija
40/42 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Norjassa 4 vuotta sairaanhoitajana ja tienasin asuntorahoja. Nyt lapset ja mies pitää mut Helsingissä. Oli kyllä hyvä palkka ja kivoja vuosia vaikka koti-ikävä välillä vaivasi. Nuorena jaksoi ylitöitäkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi