Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin painosta synnytyksen jälkeen

Vierailija
13.03.2006 |

Minkälaisia " ohjeita" olette saaneet? Saako laihduttaa tms.?

Mulla vajaa kahden kuukauden ikäinen vauva ja jälkitarkastuksessa terkka sanoi, että painoni on hyvä. Painoni oli vielä noin neljä kiloa yli lähtöpainon (ja siitäkin saisi pudota vielä 10 kiloa ja olisin silti ihan normaalipainoinen) ja terkan mielestä minun kannattaisi yrittää pitää se niissä lukemissa, jotta imetys onnistuu hyvin.

Onko kellään kokemusta siitä, että imetys olisi jotenkin vaikeutunut (tuleeko maitoa sitten vähemmän?), jos paino on mennyt lähtöpainoon tai sen alle... Tähän mennessä en ole painoa mitenkään pudottanut, itse asiassa olen vain herkutellut, mutta kaipa tuo imetys (täysimetyksellä siis ollaan) sitten on kiloja verottanut=)

Jäi vaan mietityttämään nuo terkan sanat...

Kiitos jo etukäteen, jos jollain on jotain tietoa/kommentteja/kokemuksia asiasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastuksessa lääkäri kielsi laihduttamasta, silloin oli vielä pari raskauskiloa jäljellä. Käski syödä enemmän :)

No, 2kk synnytyksestä olin lähtöpainossa ja 1v. synnytyksestä -5kg lähtöpainosta (ja painoindeksi silloin normaalipainon alarajoilla). Laihduin siis koko ajan imetyksen ollessa käynnissä. Täysimetin 4,5kk ja luovutin maitoa kunnes vauva oli 6kk. Sitä siis tuli runsaasti, vaikka laihduin. Vauva oli reilun 1v. kun imetys loppui.

Minulla laihtuminen ei siis vaikuttanut maidon määrään. Mutta en siis missään tapauksessa yrittänyt laihtua!!! Söin kuin hevonen, join paljon (vettä) ja muutenkin yritin pitää huolen siitä, että en ainakaan omilla elintavoilla aiheuta maidon loppumista. Imetys vaan vei multa niin paljon energiaa, että paino tippui.

Vierailija
2/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettävän pitäisi syödä päivässä 2000 kaloria. mutta ylimääräiset makeat voi jättää pois ja harrastaa liikuntaa enemmän. sillä minä olen tiputtanut 6kg. raskauskilot on ainakin mulla lähtenyt suhtkoht iisisti, mutta tää muu 10kg läskiä on todella tiukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan. 6kk täysimetin ja jatkoin imetystä vuoden ikään. Ja ihan lähtö/ normipainossani olin jo kun lapsi muutaman kuukauden ikäinen. Tärkeää on syödä hyvin, munopuolisesti. Ja juoda paljon, vettä.

Vierailija
4/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli paino tippunut jälkitarkastukseen mennessä 2 kiloa alle lähtöpainon. En ollut laihduttanut mitenkään ja söin myös herkkuja. Ruokahalu on lisääntynyt imettäessä, mutta ehkä syön suht terveellisesti niiden herkkujen ohella :)

Paino on pysynyt suunnilleen samoissa lukemissa ja täysimetän vielä 5 1/2 kk:n ikäistä lastani.

Vierailija
5/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi imetyksen aikana useita kiloja laihtunut, vaan ei laihduttanut:)

Kaikki turha makea vaan pois ja liikettä niveliin..mutta siis runsaasti vettä ja tarpeeksi ruokaa:)

Vierailija
6/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laihduttaminen saa elimistön kuona-aineet liikkeelle ja ne siirtyy maitoon. Siksi ei suositella (kovaa) laihduttamista imetyksen aikana.

Imetys muuten laihduttaa useimpia, minua etenkin kun vauva oli 3-6 kk kun söi paljon. Ja siis oli täysimetys 6 kk asti.

Vierailija
7/7 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painonvartijoiden imettäjän ohjeilla puolessa vuodessa lähtöpainoon (tai itseasiassa pari kiloa alle lähtöpainon, eli siihen painoon joka oli ennen esikoista)

Voin todella suositella. Esikoisen kohdalla en uskaltanut laihduttaa imetysaikana. Imetys on onnistunut todella hyvin tälläkin kertaa, mutta oma olo huomattavasti parempi kuin silloin esikoisen ja ylikilojen kanssa.

lähtöpaino siis 56

viimeisillään raskaana 73

esikoisen ollessa vuoden ikäinen 61

lähtöpaino toiseen raskauteen 58

viimeisillään raskaana 72

nyt puoli vuotta synnytyksestä 56

Kyllä tää kroppa vaan ihmeesti joustaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän