Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitatte kaikki ongelmat nykyisen hallituksen syyksi?

Vierailija
19.12.2016 |

Vuosia on varoiteltu velkaantumisesta ja hyvinvoinnin rapautumisesta ja nyt kun se on tosiasia räyhäätte täällä netissä. Miksi ette silloin räyhänneet kun edelliset hallitukset tekivät ne päätökset jotka suomen tähän tilanteeseen ajoi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, joku hallituspuolueita äänestänyt. Osaisit edes hävetä.

Vierailija
2/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappas, joku hallituspuolueita äänestänyt. Osaisit edes hävetä.

Just.. no ketä muuta sieltä olisi voinut äänestää? Muut sosialisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten ole mitään nykyhallituksen ansioitakaan?

Vierailija
4/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle luonteenomaista on uhriutuminen. Olen aloitekyvytön paska enkä saa itse aikaiseksi mitään mikä parantaisi omaa asemaani. Toivon epärealistisesti, että joku muu tekisi kaikki asiat puolestani. Näin ei tietenkään tapahdu mutta syytön siitä ja kaikesta muustakin jotain muuta tahoa, niinkuin nyt vaikka nykyistä hallitusta.

Vierailija
5/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli täysin selvää että ketä ikinä nykyiseen hallitukseen joutuukaan ovat kovan paikan edessä.

Vierailija
6/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmisten lyhytnäköisyyttä moittia nykyhallitusta edellisten virheiden korjaamisesta. Samat lyhytnäköiset todennäköisesti äänestävät vihervasemmiston hallitukseen ensi vaaleissa, että velkajuhlat voisivat edes hetken vielä jatkua kunnes troikka puhaltaa pelin poikki. Siinä vaiheessa emme edes itse pysty päättämään mistä leikataan.

Vierailija
7/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän juuri toivottiin kun heitä äänestettiin. Itse toivoin vielä suurempia leikkauksia ja kunnon veronalennuksia.

Vierailija
8/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulunut itkua Kataisen katastrofihallituksen aikana, vihervasurit olivat kiltisti kokkareiden talutusnuorassa eikä siinä ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
9/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten ole mitään nykyhallituksen ansioitakaan?

Ainakin luottoluokittajat nostivat syksyllä Suomen näkymät positiiviseksi, joten joudumme maksamaan vähemmän korkoa nykyisestä velasta.

Vierailija
10/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syytä hallitusta nykytilanteesta koska olen aikuinen ja ymmärrän että kun ei ole varaa niin silloin on vaan pakko leikata jostakin. Niin se menee esim. perheissäkin että jos on velkaa niin pitää lopettaa yli varojen eläminen ja karsia kuluja.

Itse keksin heti "pikaleikkauslistan" jolla saataisiin nopeasti täysin turhia kuluja pois valtion budjetista:

- Valtio lopettaisi EU/ETA:n ulkopuolelta tulevien korkeakouluopiskelijoiden opintojen rahoittamisen eli perisi heiltä tuntuvat lukukausimaksut

- Pakollisesta ruotsin opetuksesta luovuttaisiin

- Ns. virkamiesruotsi lopetettaisiin eikä ruotsin osaamista enää vaadittaisi julkisiin virkoihin pääsemiseksi

- Abortteja ei maksettaisi verorahoista vaan abortintekijät joutuisivat maksamaan ihan kaikki kulut kokonaan itse

- Laittomasti maassa oleville ei sosiaalitukia

- Vakaviin rikoksiin kuten murhiin ja raiskauksiin syyllistyneet ulkomaalaiset pitäisi karkottaa (eikä elättää vankiloissa veronmaksajien rahoilla)

Vierailija
11/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihmisten lyhytnäköisyyttä moittia nykyhallitusta edellisten virheiden korjaamisesta. Samat lyhytnäköiset todennäköisesti äänestävät vihervasemmiston hallitukseen ensi vaaleissa, että velkajuhlat voisivat edes hetken vielä jatkua kunnes troikka puhaltaa pelin poikki. Siinä vaiheessa emme edes itse pysty päättämään mistä leikataan.

Suomi voi jatkaa vaikka seuraavat sata vuotta velkaantumista ilman ongelmaa.

Vierailija
12/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen hallitus yritti suitsia yritystukia, joita maksetaan vuosittain suorana 1.3MRD ja epäsuoria 6MRD. VTT (valtion oma tutkimuslaitos) on vuosia huutanut, että niistä ei ole hyötyä. Vääristää vaan kilpailua, eikä työllistä ketään.

Tämä hallitus esti edellisen hallituksen ohjelman. Voitteko Sipilä-fanit kertoa, mitä tästä pitäisi ajatella? Joku satunnaisen teinin abortin maksaminen tai jonkun juopon pari satalappua asumistukia on aika pieniä juttuja, kun vertaa siihen, että maksetaan 6MRD siihen, että kilpailu kuolee yrityskentältä.

Vierailija
13/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko nimetä ainuttakaan edellisten hallitusten tekemää huonoa päätöstä?

Vierailija
14/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun nousukausi alkoi, kun tuli tieto että ensi heinäkuussa minulta leikataan 30% lomarahoista ja helmikuussa alan tehdä entisellä surkealla palkalla puoli tuntia viikossa enemmän työtä.

Kiitos herran, että saan olla osa tätä nousukautta.

Vierailija
15/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Sipilän touhu kyllä historiallisesti uskomatonta.

Suomi nousuun sloganilla vaalivoitto ja sen jälkeen on pelkkää tappelua kaikkien kanssa ja perutaan joka päätös. Sotesotkua odotellessa. No lopputulos on varma; kauhea sotku ja rahaa kärrätään rekkalasteittain ulkomaisille sijoitusfirmoille.

Vierailija
16/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia on varoiteltu velkaantumisesta ja hyvinvoinnin rapautumisesta ja nyt kun se on tosiasia räyhäätte täällä netissä. Miksi ette silloin räyhänneet kun edelliset hallitukset tekivät ne päätökset jotka suomen tähän tilanteeseen ajoi?

"Koska olen näköalaton urpo, joka ei osaa ajatella omilla aivoillani, joten totta kai minun ongelmani johtuvat hallituksesta, poliiseista, naapurin kanarialinnusta, hä" - Perus negatiivinen ihminen

Vierailija
17/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen hallitus yritti suitsia yritystukia, joita maksetaan vuosittain suorana 1.3MRD ja epäsuoria 6MRD. VTT (valtion oma tutkimuslaitos) on vuosia huutanut, että niistä ei ole hyötyä. Vääristää vaan kilpailua, eikä työllistä ketään.

Tämä hallitus esti edellisen hallituksen ohjelman. Voitteko Sipilä-fanit kertoa, mitä tästä pitäisi ajatella? Joku satunnaisen teinin abortin maksaminen tai jonkun juopon pari satalappua asumistukia on aika pieniä juttuja, kun vertaa siihen, että maksetaan 6MRD siihen, että kilpailu kuolee yrityskentältä.

Kokoomus on suuyritysten talutushihnassa (Orpo juuri lokakuussa kommentoi, että ei sieltä voin vain voi leikkailla mitään) ja keskusta taas maataloustukiviidakon, joka muodostaa huiman osan tuosta potista.

Mutta täällä nää naiivit luulee, että siellä tehdään jotain OIKEITA, rankkoja ratkaisuja. Ei varmaan ole rankkaa leikata köyhiltä ja työttömiltä, kun ne ei kokoomusta ja keskustaa äänestä.

Jos Sipilä ja Orpo oikeasti haluisi laittaa Suomen kuntoon, niin tekis jotain muuta kuin nuolisi omien intressiryhmien pebaa.

Terveisin pk-yrittäjä, joka ois mieluusti ottanut vihreiden suunnitelman, jossa osa noista miljardeista jaettaisiin meille, eikä esim. Talvivaaraan ja Viking Linelle.

Vierailija
18/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle luonteenomaista on uhriutuminen. Olen aloitekyvytön paska enkä saa itse aikaiseksi mitään mikä parantaisi omaa asemaani. Toivon epärealistisesti, että joku muu tekisi kaikki asiat puolestani. Näin ei tietenkään tapahdu mutta syytön siitä ja kaikesta muustakin jotain muuta tahoa, niinkuin nyt vaikka nykyistä hallitusta.

Hyvin sanottu.

Vierailija
19/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin yritystukia vastaan, mutta mikäs sille voi et kepu on pääministeripuolue. He rakastavat kaikkia tukiaisia. Kaikenlainen tulonsiirto on turhaa.

Vierailija
20/26 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus tekee kommunistista elinkeinopolitiikkaa, mutta se ei tunnu näitä keskustelijoita kiinnostavan. Kunhan kehitysvammaiselta ja kodittomalta Repeltä vietäis housutkin jalasta, että kuolis kadulle, se olis sitä oikeeta politiikkaa. Loppuis se HYYSÄYS.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän