Miten te pienituloiset ja köyhät hemmottelette itseänne joulun aikaan
Kommentit (10)
Viiniä ja suklaata, yksin kotona niin ei tarvi ajatella muita. Mieluummin en olisi tietenkään.
Ostin lahjoja vain itselleni itsekkäästi :D Ihan oikeesti, muksu saa kummeiltaan ja isovanhemmiltaan kasan lahjoja, minä käytin vajaa pari sataa euroa omiin lahjoihini. Ostin myös konvehteja ja pullon punkkua, jotka aion nauttia aattoiltana kun lapsi on isovanhemmillaan yökylässä. Menemme molemmat kyllä sinne jouluaterialle.
Tammikuussa kiristellään vyötä, mutta saan niin harvoin ostaa mitään itselleni että päätin törsätä.
Ostan itselleni jotain harrastukseen liittyvää härpäkettä. En välttämättä tarvitse, mutta kiva se on jouluna edes yksi paketti avata. Sitten syön kunnolla ja nautin joulusta. Saunassa käyn.
Vierailija kirjoitti:
Viiniä ja suklaata, yksin kotona niin ei tarvi ajatella muita. Mieluummin en olisi tietenkään.
Ruikulle noin huonoilla eväillä tulee.
Pieni kinkku taatekakku joulutorttuja piirakoita, ja itse tehtynä eli joulu tuntuu ja tuksuu vaikka rahaa ei paljon ole käyttää.
Ei jouluruoka ole kallista. Kinkkua saa pari euroa kilo, laatikot maksavat muutaman euron. Pakkasessa on tarjouslohta, laitan sen graavisuolaan. Rosollia varten löytyy tarpeet kotoa. Joulusuklaat tulevat yleensä aaton alla tarjoukseen, joten käyn paikalliselta Tokmannilta ostamassa "leftover" -suklaita pari rasiaa.
Usean päivän ruoat alle 20 eurolla. Ei paha.
Käyn vanhemmilla jouluaattona ja -päivänä syömässä ja istumassa iltaa :)
Luen yhden kirjan jota olen odottanut.
Ostin uudet silmälasit ja pakkasessa on hirvenlihaa ja puolukoita.