Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on itsekkäämpää: Hankkia lapsi, vai olla hankkimatta?

Vierailija
19.12.2016 |

Minusta lastenhankinta on itsekkäintä mitä on.
Sillä kukaan (ei lasketa nyt jotain 0.0000001 % ihmisistä), joka hankkii lapsen, ei kuitenkaan ole valmis adoptoimaan. SE olisi vähiten itsekästä, mutta niin sitä pitää niitä omia geenejä jatkaa, ja esittää samalla niin paljon parempaa kuin ne, jotka eivät lapsia hanki.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todelliset motiivit hukassa kirjoitti:

Otetaan se seikka että jokainen meistä tietää kuolevansa. Jos ei ole kiinnostunut lisääntymään niin tuskin on aidosti huolissaan tulevaisuudesta ja ihmislajin tulevaisuuden ongelmista kuten ylikansoituksesta jne.

Sellainen ihminen joka ei hanki lapsia ja on huolissaan ylikansoituksesta on jotain peiteltävää. Asia ei sinällään koske häntä mitenkään eikä mitkään muutkaan yhteiskunnalliset murheet. Yhteiskunta rakenteena perustuu jatkuvuudelle.

Siksi suhtaudun aina varauksellisesti (yleensä) nuoriin jotka ilmoittavat etteivät lisäänny, mutta ovat "huolissaan". Kun tälläinen ihminen kertoo että on huolissaan niin silloin minäkin olen huolissaan, koska en tiedä mitä tuo ihminen oikein tekee yhteiskunnassamme ja miksi hän todellisuudessa on huolissaan?

Mitä hän hautoo? Ei ainakaan jälkipolvia,,,

Jotkut kuule saattaa olla ihan aidosti huolissaan maapallon ja tulevien ihmisten tulevaisuudesta, vaikka omat lapset ei niihin ihmisiin kuulukaan. Sitä kutsutaan epäitsekkyydeksi. Toki itsekkäät ihmiset on huolissaan vain omien jälkeläistensä asioista eivätkä kykene ymmärtämään muunlaista näkökantaa...

Ei se välttämättä ole epäitsekästä. Se voi olla vain sitä että kyseinen tyyppi haluaa leijua hyvän jätkän roolissa muihin nähden. Eli tarkoitus on tavallaan hyvä mutta lopputulos hyvin ärsyttävä ja muita alentava. Muistuttaa tavallaan jonkin sortin uskonnollista rituaalia. Hei katsokaa mitä mä teen huomatkaa mut ja te ootte väärässä...

Ööö ja usein nämä ihmiset kuolee yksin eikä kukaan muista heidän aidosti huolissaan ollutta mieltä. Sillä vain hän tietää itse sen onko hän aidosti huolissaan maapallon tilanteesta.

Saanen epäillä. Vähän sama kuin joku sanoo että Jumala on olemassa niin tämä kaveri väittää että olen aidosti huolissani liikakansoituksesta ja tämän todistan teille sillä etten uskalla lisääntyä ja ottaa vastuuta tulevaisuudesta parhaiten eli siten että kasvatan lapseni vastuullisesti ympäristöystävällisiksi. Se on vähintä mitä voi tehdä tulevaisuuden puolesta.

Toki tämä pyhimys voi mennä vaikka pelastamaan tarhakettuja häkeistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme