Rakastan vaimoani, mutta hän ei ota rakkautta vastaan
Todella raskasta elää ihmisen kanssa josta näkee päällepäin, että seurani ahdistaa häntä ja että hän ei täydestä sydämestään rakasta. Tylysti sanottu vuosien yhdessä olon jälkeen, mutta näin asia vain on.
Tekisin oikeastaan mitä vain, että hän taas haluaisi minut.
Erokin molemmilla mielessä kummittelee, mutta itse en voi erota ihmisestä johon minulla on niin paljon tunteita.
Ainoat ero mahdollisuudet on, että vaimo eroaa tai hän pettää tjs. epäkunnioittavaa.
Mutta millä ihmisen saa taas (jos on koskaan) rakastumaan? Varsinkin pitkässä suhteessa tuntuu, että kaikki liehittely ja hyvänä pito on niin teennäistä ja voidaan jopa nähdä huonona asiana (mielistelynä).
Olisihan se elämä kevyttä ja helppoa, jos molemmat haluaisi toisiaan, eikä haikailisi jotain muuta... Voisin taas nauraa ja nauttia kun vaimokin nauraa yhteisille jutuille, mutta jos näin ei käy niin miksi vaimo sitten kiduttaa itseään ja minua? Voisi kuvitella, että hän pysyy vierelläni koska ajattelee minun niin haluavan. Mutta te jotka ette täydestä sydämestä anna tai ota rakkautta vastaan niin se on karhunpalvelus puolisolle.
Kommentit (42)
Suosittelen kans Rakkauden kieli kirjaa! :)
Mieheni oli kuin vaimosi. Itse olen halailija ja silittelijä, ja olisi varmaan pitänyt hälytyskellot soida jo siinä kun ensimmäistä kertaa kävin anoppilassa, ja he kaikki järkyttyivät ihan mykiksi kun halasin anoppia lähtiäisiksi.
15 vuotta liittoa ei saanut miestä suukottamaan minua, eikä halaamaan ja taputtamaan takaisin. Jopa suoraan seksin ehdotukseen tuli torjunta, oli kuulemma aina väärään aikaan.
Kai hän minua omalla tavallaan rakasti, se vain ei tuntunut minusta rakkaudelta kun siihen ei liittynyt hellää kosketusta.
Erohan siitä tuli. Nykyinen mies pitää minua kainalossa telkkaa katsoessa tao kylässä, ja kädestä ihan kaikkialla kun vaan kävelemme yhdessä jonnekin. Kotiin töistä tultua halaamme. Nukumme yhden ison peiton alla ja halailemme aina nukkumaan mennessä ja herätessä. Meillä on usein seksiä. Olen ihan valtavan onnekas.
Valivali. Jos vaimoa ei huvita, siihen on olemassa syy eikä se syy poistu sillä että valitat seksinpuutettasi täällä. Kukaan järkevä nainen ei anna säälistä.
Jos et osaa puhua vaimollesi tai se on kovin vaikeaa. Kirjoita sille kirje, jossa kerrot nuo samat asiat, jotka tuossa aloituksessa.
Ehkä saatte keskusteluyhteyden auki ja asiat alkaa selvitä edes jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kokeilet pienin näkyvin teoin tai lapuin näyttää rakkautta ja yrität niiden avulla saaha vaimon taas rakastumaan :) Pieniä harkittuja asioita, lappu olet kaunis kännykän päälle, ohimennessä hipausu poskesta rakastan sua, joku vaimon normaalisti tekemä juttu valmiiksi tehtynä sanoen halusin ilahduttaa sinua jne :)
Minun mies esimerkiksi joskus lämmittää mulle petipaikan valmiiksi eli köllöttelee mun puolella ennen kun tuun nukkumaan ja kertoo sitten, että halusi ilahduttaa minua kunboon vilukissa :) minusta älyttömän suloisesti tehty
Tilanne on pitkään ollu huono ja oma sydän pitää avata ja näyttää itsestä nekin asiat mitä on ehkä oppinut peittelemään. Kirjoita kirje, missä kerrot fiiliksistäsi ja siitä, että haluaisit korjata asiat ja mitä toivoisit, iloa ja naurua ja sen vanhan kipinän löytymistä. Kerro että rakastat ja haluat näiden vuosienki jälkeen ja pidät vaimoa maailman kauneimpana naisena jne. Jatka näitä juttuja viikkoa ja jos nyt näyttää ettei vaimo yhtään lämpene tai tuu vastaan, niin ainakin olet tehnyt kaikkesi suhteen pelastamiseksi. Toivon kyllä että nämä tehoaa :)
Ei, ei, ei. Nyt pitää tehdä päin vastoin eli ottaa etäisyyttä, uusi harrastus, pieniä poissaoloja kotoa. Vaimo näkee että on kivaa ilman häntäkin ja ahdistus lievenee ja alkaa nähdä miehen uusin silmin. Kiinnostus miestä kohtaan lisääntyy, tämä toimii jos mies aidosti piristyy ja alkaa näyttäytyä mielenkiintoisessa valossa.
Jos olet mun mies niin jatkuva nalkutus, räyhääminen ja lapsellinen kiukuttelu on tappanut rakkauden hyvin tehokkaasti. Kodin ja lasten hoito yksin on myös aika rankkaa kuluttavan työn lisäksi, sinusta on varmasti tosi kivaa vaan makoilla sohvalla ja valittaa kaikesta, vaikka itse et pane tikkua ristiin. Ymmärrän kyllä että sun mielestä osallistut arjen askareisiin kun korjaat omat astiasi pöydästä tiskipöydälle ja huitaiset lattian nopeasti rikkaimurilla kerran kuussa, mutta ei se ihan oikeasti ole sitä. Vittuilu mun ulkonäöstä ja painosta on sitten piste i:n päälle. Odottelen vaan että saan tarpeeksi rahaa säästettyä ja jostain voimia lähteä, niin lähden.
Minulla on ap:n kanssa hyvin samanlainen tilanne, vain sukupuolet toisinpäin. Mieheni välittää minusta, rakastaakin omien sanojensa mukaan, eikä ilmeisesti ole haikailemassa lähtöä. Se vain, ettei meidän välillämme ole mitään ystävyyden lisäksi. Arvostan ystävyyttä aika paljonkin, mutta ei tämä parisuhde oikein ole enää. Ei hellyyttä, ei kosketusta, ei kauniita sanoja, ei mitään. Ei vastakaikua minkääntasoisiin aloitteisiini. Paljon on puhuttu mutta se ei johda mihinkään konkreettiseen.
Ap, itse ajattelen, että lähestyminen ei enää auta, on lähdettävä etäämmälle. Enkä tiedä, herättääkö sekään enää yhtään mitään...
Mitä vaimo on sanonut syyksi tilanteese3n? Meinaan kai te nyt sentään olette useasti ja kunnolla jutelleet suhteestanne ja sen hyvistä ja huonoista puolista ja ongelmista?
Nauroi ja hymyili jutuillesi? Oletko rasittava pelle, ikuinen pikkupoika, joka hakee hyväksyntää pääasiassa sanallisesti.
Vaimosi geenit ovat alkaneet kaivata alfamiestä, jonka vahva aura imaisee naisen ilman mitään muttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kokeilet pienin näkyvin teoin tai lapuin näyttää rakkautta ja yrität niiden avulla saaha vaimon taas rakastumaan :) Pieniä harkittuja asioita, lappu olet kaunis kännykän päälle, ohimennessä hipausu poskesta rakastan sua, joku vaimon normaalisti tekemä juttu valmiiksi tehtynä sanoen halusin ilahduttaa sinua jne :)
Minun mies esimerkiksi joskus lämmittää mulle petipaikan valmiiksi eli köllöttelee mun puolella ennen kun tuun nukkumaan ja kertoo sitten, että halusi ilahduttaa minua kunboon vilukissa :) minusta älyttömän suloisesti tehty
Tilanne on pitkään ollu huono ja oma sydän pitää avata ja näyttää itsestä nekin asiat mitä on ehkä oppinut peittelemään. Kirjoita kirje, missä kerrot fiiliksistäsi ja siitä, että haluaisit korjata asiat ja mitä toivoisit, iloa ja naurua ja sen vanhan kipinän löytymistä. Kerro että rakastat ja haluat näiden vuosienki jälkeen ja pidät vaimoa maailman kauneimpana naisena jne. Jatka näitä juttuja viikkoa ja jos nyt näyttää ettei vaimo yhtään lämpene tai tuu vastaan, niin ainakin olet tehnyt kaikkesi suhteen pelastamiseksi. Toivon kyllä että nämä tehoaa :)
Ei, ei, ei. Nyt pitää tehdä päin vastoin eli ottaa etäisyyttä, uusi harrastus, pieniä poissaoloja kotoa. Vaimo näkee että on kivaa ilman häntäkin ja ahdistus lievenee ja alkaa nähdä miehen uusin silmin. Kiinnostus miestä kohtaan lisääntyy, tämä toimii jos mies aidosti piristyy ja alkaa näyttäytyä mielenkiintoisessa valossa.
Tämä! Monet täällä neuvovat kertomaan tunteistaan ja tekemään pieniä hellyyden eleitä, mutta ap:n tilanteessa ne todennäköisesti vain ärsyttäisivät tai ahdistaisivat vaimoa enemmän.
Ei olla saatu vastausta siihen, mitä vaimo on sanonut selitykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en osaa lähteä, joten yritän vain keksiä millä saisin vaimoni pitämään minusta. Hankalaa se on mutta onneksi olen jääräpää. Voi olla että katkeroidun iän myötä mutta ei anna sinni periksi erota. Olisi mahtava tunne ottaa lämmin halaus vastaan vaimolta. Varmaan jalat pettäisi alta...
Siis sinä et lähde koska sitten joutuisit kokkaamaan itse, pyykkäämään itse, siivoamaan itse ja maksamaan elareita. Se on se oikea syy. Siksi roikut etkä lähde koska kodinhoitapalvelut vielä toimivat. Nää on niin nähty!
Teen kaikkea näitä jo nyt. Meillä jaetaan arjen askareet.
Ja kuten jo sanoin, en voi erota vaan haluan vaimoni! Sitä on vain avuton tunne, kun ei voi tai keksi miten voisin saada hänet rakastamaan minua. Enkä puhu vain seksistä, kuten tässä on annettu ymmärtää. Vilpitön halaaminen ja toisen lähellä pitäminen siksi kun toisesta pitää riittää. Toki seksistä en ikinä kieltäydy.
Elämästä on vain kadonnut aihe hymyillä.
Joskus sitä ei vain valitettavasti saa sitä mitä haluaa vaikka kuinka kovasti haluaisi ja yrittäisi ja siinä vaiheessa pitää päättää mikä on suunnitelma B. Jäädäkö liittoon jossa kumpikaan ei ole tyytyväinen vai erota ja lähteä etsimään jotain muuta.
Ei tietoa vaimon syistä. Ei kerro ja mitään ongelmaa ei hänen mielestään edes ole. Ongelmat on kuulemma minun omia. Sellaista puolison tunteiden ymmärrystä täällä :(
Ja kuten sanoin itse en eroa ellei vaimo tee jotain mikä olisi ns. aviorikos. Harmittaa vain kun kumpikaan ei ole tyytyväisiä liitossa ja silti ei muutosta. Eli hukataan elämä tähän ok arkeen. Pakottaahan ei voi rakastamaan -ap
Itse en koe rakkautta, jos läheisyys/seksi uupuu kokonaan suhteesta, kuten puuttuukin nykyään..
Enkä pysty näyttämään tunteitani täysin, enkä tuntemaan rakkautta itseäni kohtaan,ilman kosketusta/läheisyyttä, ja seksin tullessa mukaan, olen ainoastaan voinut olla täysin auki toiselle, kun 1. nainen josta oikeasti myös tuntee ja näkee kuinka rakastaa, koko kehollaan/sydämmellään, ja hymy,ilmeet ja silmät kertoo sekä kuinka osaa koskea, on läsnä ja uskaltaa olla täysin auki, näkee ja tuntee että tulee aitona ja suoraan sydämestä...
Ei tehoa, 2 vuoteen ei oo koskettanut
Näyttäisin ovea ja sanoisin että voi painu hevon kuuseen.
Ihmisellä voi olla myös trauma/ kiintymyssuhdeongelmaa. Onko vaimosi käynyt terapiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en osaa lähteä, joten yritän vain keksiä millä saisin vaimoni pitämään minusta. Hankalaa se on mutta onneksi olen jääräpää. Voi olla että katkeroidun iän myötä mutta ei anna sinni periksi erota. Olisi mahtava tunne ottaa lämmin halaus vastaan vaimolta. Varmaan jalat pettäisi alta...
Siis sinä et lähde koska sitten joutuisit kokkaamaan itse, pyykkäämään itse, siivoamaan itse ja maksamaan elareita. Se on se oikea syy. Siksi roikut etkä lähde koska kodinhoitapalvelut vielä toimivat. Nää on niin nähty!
Miksi oletat ettei ap kykenisi noita itse hoitamaan??!! Tuntemani miehet kykenevät.