Olen vapaaehtoisesti työtön
Pärjään hyvin sossun ja kelan rahoilla joten en näe syytä kouluttautua ja hankkia töitä. Miksi hukkaisin 8 tuntia päivästä työntekoon kun senkin ajan voin käyttää itse miten haluan. Mielummin olen köyhä ja vapaa kun olisin töissä ja tienaisin vähän enemmän. Eikä tämä ole keltään muulta pois jos minä olen jättäydyn vapaaehtoisesti työttömäksi. Ei suomessa jokaiselle halukkaallekaan töitä riitä nykypäivänä. Parempi vaan että töitä tekee ne jotka tosissaa siellä haluavat käydä.
M20
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjään hyvin sossun ja kelan rahoilla joten en näe syytä kouluttautua ja hankkia töitä. Miksi hukkaisin 8 tuntia päivästä työntekoon kun senkin ajan voin käyttää itse miten haluan. Mielummin olen köyhä ja vapaa kun olisin töissä ja tienaisin vähän enemmän. Eikä tämä ole keltään muulta pois jos minä olen jättäydyn vapaaehtoisesti työttömäksi. Ei suomessa jokaiselle halukkaallekaan töitä riitä nykypäivänä. Parempi vaan että töitä tekee ne jotka tosissaa siellä haluavat käydä.
M20Koska pian et välttämättä saa sossusta/kelasta enää mitään. Sinut pakotetaan orjatöihin ja joudut tekemään sen 8h päivässä sossurahoja vastaan. Siinä vaiheessa alkaa ne oikeat palkkatyötkin kiinnostamaan.
Eipä tuo vastikkeellinen sosiaaliturva tuu toimimaan. Itse ainakin tekisin mahdollisimman paljon vahinkoa töissä jonne minut pakotettaisiin.
Mistä kuvittelet että ne rahat päätyy sinne Kelaan ja sossuun sulle annettavaksi?
Kuinka moni mielestäsi voi samaan tilanteeseen mennä ennenkuin korttitalo rämähtää nurin?
Samat sanat, vaikka olenkin aloittajaa reippaasti vanhempi, ja tietenkin sillä erolla, että mulla on enemmän kertynyttä työkokemustakin, mutta nyt olen ollut jo vuosia työttömänä, ja suorastaan täytynee myöntää, että olen suorastaan nauttinut, mutta se täytyy pitää vain omissa ajatuksissaan salaisuutena.
Mä pärjään kyllä, ja ihan hyvin tällä hetkellä taloudellisesti jopa paremmin kuin moni töissä kävijä, ja jos elämän tilanteeni ja ihmissuhdekuvioni muuttuu, niin eipä tässä vaiheessa ikävuosiani ajatellen mitään niin ihmeellistä dramaattista voi kuitenkaan tapahtua, ja sitä paitsi olen aina luottanut siihen, että kyllä elämä kantaa eteenpäin kaikesta huolimatta, tapahtui mitä tahansa. Elämä loppuu kaikilta jossain vaiheessa, ja ihan turha rutista sitten enää, jos ei ole siihen mennessä ehtinyt elää rauhallistahtista lomailuelämää, vaan on raatanut kieli vyön alla puuskuttaen työelämän oravan pyörässä.
Nautiskelen aamuisin, kun saan heräillä rauhalliseen tahtiin, ja nauttia aamupalani ilman kelloon katsomista, että milloin tästä on lähdettävä töihin. Voin suunnitella päivän tekemiseni ihan oman pääni mukaan, ja jos jotakin menoa onkin, niin ei se haittaa, kun ei ihan joka arkipäivä sellaista ole, kuten töihin lähteminen on, ja siellä oleminen.
Ihmiset ovat myös kautta linjan muuttuneet kireimmiksi kuin ennen suurtyöttömyyttä, ja niiden ihmisten kanssa, jotka eivät ole kireitä, voin itse valita seurustelenko heidän kanssaan vaiko en. Hyvin monella ihmisellä on myös omat vaikeutensa ihmissuhteidensa kanssa, on avioeron kokeneita rikkinäisiä ihmisiä, ja monin eri tavoin häiriintyneitä päihteiden ja lääkkeiden väärinkäyttäjiä jne. kaikenlaisia ongelmaisia ihmisiä, joiden seuraa haluankin vältellä, koska he eivät ole positiivisia henkilöitä. Haluan olla vain iloisten ja mukavien sekä empaattisten ihmisten parissa. Ei kiitos huumorintajuttomille ja ryppyotsaisille tosikoille.
Kuka haluaa ylpeydellä kantaa yhteiskunnan loiseläimen statusta?
Vierailija kirjoitti:
Kaiva sinä loismatosi vaan omasta peräsuolestasi!!!!
SEnkin mato kieronlierolainen.
Vapaa maa ja ihmisen vapaa tahto kunniaan!
Niin minäkin, mutten elä muiden rahoilla. Penniäkään en nosta mitään tukia mistään.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin, mutten elä muiden rahoilla. Penniäkään en nosta mitään tukia mistään.
Ei täällä penneillä enää ole eletty pitkään aikaan, ei Suomessa, eikä koko Eu-valuutan valtioissa Euroopassa.
En ole minäkään saanut ikinä tähän ikääni mennessä toimeentulotukiaisia sentin senttiä, enkä euron euroa, ettäs näin!
Olen työni tehnyt näillä näkymin, joten h y v ä ä P ä i v ä ä ilman H u o l e n H ä i v ä ä!
Vierailija kirjoitti:
Mistä kuvittelet että ne rahat päätyy sinne Kelaan ja sossuun sulle annettavaksi?
Kuinka moni mielestäsi voi samaan tilanteeseen mennä ennenkuin korttitalo rämähtää nurin?
Mistäs ne palkkarahat valtion ja kunnan palkollisille kerätään???
Kerroppas!
Mä kerron puolestasi: VEROistamme!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs ne palkkarahat valtion ja kunnan palkollisille kerätään???
Kerroppas!
Mä kerron puolestasi: VEROistamme!!!!!
Kaikenlaista tyhjäntoimittajaa kuljeksii valtion ja kunnan viskaaleina ja neuvonantajina, joista voisi ihan hyvin ulostaa osan porukkaa, tulis paljon halvemmaksi meille kaikille veronmaksajille.
Olet esimerkillinen nuorimies, mutta toivon että et käytä päiviäsi pelkästään esimerkiksi päihteiden tai videopelien parissa vaan myös opiskelet ja sivistät itseäsi, omilla ehdoillasi toki.
Vierailija kirjoitti:
Minkä loiseläimen statusta tässä kannetaan mukamas?
Elän aviomieheni rahoilla&rakkaudella, onko se jotenkin sulta pois? Ei toki, sillä mieheni elättää veroillaan toki montaa muuta, sanotaanko pahemman luokan loispummia; ehkäpä sinuakin!
Vierailija kirjoitti:
No kokeillaanko? Ei tää nykyinen järjestelmä kuitenkaan hyödytä kuin pientä osaa, loput on pelkkiä toisistaan vieraantuneita pelinappuloita.
Koska pian et välttämättä saa sossusta/kelasta enää mitään. Sinut pakotetaan orjatöihin ja joudut tekemään sen 8h päivässä sossurahoja vastaan. Siinä vaiheessa alkaa ne oikeat palkkatyötkin kiinnostamaan.